Juz raz o tym pisalem ...
Po pierwsze na
http://www.tweakguides.com/ jest ladnie opisane jaka opcja co daje. I mozna sobie zobaczyc w ktorym parametrze mozna sobie pozwolic na oszczednosci.
Na sprzecie 1G RAM, amd64@2440 6600gt@550/1200, zoptymalizowanym TuneXP15:
Teren: high
Efekty: mid
Geometria: high
Tekstury: mid
Oświetlenie: mid
Dynamiczne cienie: low
Dynamiczne światła: low
Anty - Aliasing: x4
Filtrowanie tekstur: high
Skala zasięgu widzenia: 100%
rozdzielczosc: 1280x1024
daje 30-38 fps
i co niesamowite to wystarcza ... nie ma przyciec
Z analizy tweakerguild wynika, iz powyzsze mozna by zmienic na geometrie super high, i ewentualnie dynamiczne na wyzsze dla lepszego view - jesli karty starczy.
To samo bez AAx4 podbija fps do 48-58 z terenem i efektami na high i dynamicznymi na mid.
Jak bylo tylko demo mialem 6600 turboforce i mam dziwne skojarzenie ze roznica byla tylko na poziomie 10fps. Wiec doplacajac spora kase mam dodatkowo AAx4 ale na sporo nizszym fps. (Ale z 6600 nawet AAx2 szarpalo!)
Podobno demo bylo szybsze, jesli nie i wydajnosc grafiki jest i w demie i fullu ta sama , to 6600gt jest do tej gry bez sensu. Albo 6600(turboforce!) albo 6800 gt. Poniewaz nie mam porownania to o ati nie pisze.
To co tu naskrobalem dotyczy wydajnosci przy dobrej jakosci.
Jesli ktos jest sklonny is na kompromis z rozdzielczoscia i efektami , to defaultowe ustawienia dema (ale 100% view) na amd64@1800, 1Gram, ati X300SE pozwalaja na to samo co 6600 turboforce - czyli 42-52fps.
Ale roznica w wygladzie jest duza. Jesli wymagania fula sa wieksze , to oczywiscie komplikuje sprawe.