SNAKE'83 napisał(a):
i takze @jozi02 - alt+tab nie pokaze ci uzycia procesora, bo gra jest minimalizowana - nie jest nic wyswietlane itd
No popatrz. A myślałem panie ynżynierze że tam jest coś takiego jak graf czasowy i jak odpalisz menadżera przed uruchominiem gry na przykład to sobie będziesz mógł sprawdzić co się działo przez ostatnie kilkadziesiąt sekund. Ale ja to głupi jestem.
SNAKE'83 napisał(a):
mam dwa monitory i na jednym gram na drugim moge sobie wlaczyc statystyki : uzycia pamieci , procesora, temperatury i co tam chce... przez dluzszy czas walczylem zeby uzyskac max wydajnosci w bf2 wiec mi nie mow ze nie mam pojecia
Jak masz dwa monitory, to na pewno masz pojęcie. A jak ja sobie kupie dodatkowe dwa to co?
SNAKE'83 napisał(a):
KAZDY WOLNY CZAS PROCESORA IDZIE NA GENEROWANIE FPS'OW !! CZY TO GRAFIKA CZU CPU !!
Mylisz dwa pojęcia. Czas generowania 1 klatki i czas jej renderingu na karcie. Można to na przykład łatwo sprawdzić na skomplikowanym statycznym obiekcie z kartożernymi shaderami. Efekt jest taki że procek będzie stał na 30 kilka procent a karta wydusi z siebie 2 fpsy. I nie pisz mi prosze o jakiś zasadach bo dość gier analizowałem dokładnie z tej perspektywy żeby wiedzieć że bzdurzysz. Co więcej nawet czas procesora miałem rozbity na poszczególne elementy, jak logika, kości, transformacje itd. Jakbym nie pracował codziennie nad enginem i grafiką 3D to może bym Ci uwierzył, ale pracuje.
SNAKE'83 napisał(a):
takze obalam twoja teze "jezeli karta graficzna nie jest obciazona na maxa" - zawsze jest NA 100%, na zdrowy rozum: przeciez to jest jej cel istnienia zeby generowac jak najwiecej FPS'OW. a po drugie patrzylem co sie dzieje podczas gry - rivatuner
Buhahaha. To jest naprawde dobre. Karta graficzna to nie kooprocesor. Liczy to co dostaje z modułu directa. Gdy zainstalowaliśmy perfhuda na naszym enginie, zobaczyliśmy że karta jest obciążona w 60 procentach i straty są na procku który nie może wydolić z macierzami transformacji dla partikli i logiką. Dodaliśmy post efekty i nie zmieniło to ilości klatek. Cud według twojej teorii. I prosze Cię bardzo, nie wymyślaj teorii na podstawie obserwacji rivatunera, tylko poczytaj sobie dokumentacje D3D, wejdź na strone nvidii, ściągnij devkita to pogadamy.
SNAKE'83 napisał(a):
w silniki sie nie zaglebialem, na inzynierke pewnie bede pisal co na opengl i directx , wiec sie tym zajme za 3 miesiace, narazie mam doswiadczenie z grami i podstawy grafiki 3D z wykladow, w bf2 byc moze programisci nie umiescili funkcji wspomogania generowania sceny 3D ale od dawna wiele gier mialo mozliwosc uruchomienia calkowicie w softwar'owym wyswietlaniu, wiec taka opcja istnieje
Zajmij się wcześniej, bo to nie jest właściwość gry ani enginu tylko directa. Strumień danych można puścić przez karte - hardware, lub procek - software i można to zrobić dla każdej aplikacji D3D. Ale to nie jest system komplementarny - strumień danych listy vertexów, shaderów itd. idzie zawsze albo na karte albo na procek. Radze spojrzeć do dokumentacji Directa. Jak jest w OGL nie wiem bo nie pracuje na nim.