Teraz jest 21 lut 2025, 23:28

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 maja 2006, 23:12 
Offline

Dołączył(a): 14 maja 2006, 22:56
Posty: 380
Lokalizacja: Lublin
Mam dziwny problem.
Po dołączeniu do serwera gra śmiga dobrze (FPS pomiędzy 60 a 80). Po jakimś czasie (kilka minut), na kilkadziesiąt sekund FPS spada do 15, co uniemożliwia gre. Po kilkudziesięciu sekundach FPS wraca do normalnego poziomu, by po kilku minutach znowu spadł do 15. I tak w kółko.
Ping zawsze mam w okolicach 20-30
Dzieje się tak na każdym serwerze (nie ważne od liczby slotów)
Wszystkie ustawienie są na minimum (widoczność 75%)

Mój sprzęt:
75 hdd
Radeon x700
1024 ram
proc 1.73 intel centrino.
(czyli wystarczający)

W tle wszystko powyłączane.

Wie ktos może co na to poradzić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2006, 23:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2006, 10:28
Posty: 1190
Lokalizacja: Warszawa
w tym czasie masz wymiane danych z pamieci fizycznej RAM to pamieci wirtualnej ktora jest na dysku, tzw SWAP , poprostu procesor sie tym zajmuje a nie generowaniem klatek (tak tak procesor glowny chodzi na 100% i wspomaga renderowanie)
troche dziwne bo przy 1GB to nie powinno wystepowac - zobacz ile masz pamieci wolnej w win przed wejsciem do gry

_________________
Don't fear the reaper :]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2006, 17:06 
Offline

Dołączył(a): 14 maja 2006, 22:56
Posty: 380
Lokalizacja: Lublin
SNAKE'83 napisał(a):
zobacz ile masz pamieci wolnej w win przed wejsciem do gry


Zawsze conajmniej 800 mega.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2006, 00:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 gru 2003, 18:07
Posty: 561
OT:
Uuu...szanowny jozi02 zawitał na to forum :) fajnie mam nadzieję, że będziesz wpadać częściej...aaa...dzisiaj gramy o 16 tym razem ja wybiore serw ;D

_________________
In Soviet Russia, lolis fap to YOU! || Best thing about HD anime? HD boobs. Gives a better definition to the curves.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2006, 15:12 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
SNAKE'83 napisał(a):
poprostu procesor sie tym zajmuje a nie generowaniem klatek (tak tak procesor glowny chodzi na 100% i wspomaga renderowanie)


Głupoty waść piszesz że głowa boli. Jak idziesz w hardwarze to całość grafy jest renderowana na karcie graficznej. W tym czasie procek swoje robi, ale nie ma to wiele wspólnego z generowaniem grafiki, ale z przeliczaniem macierzy transformacji dla animacji, logiki, kolizji itd.

Co do problemu to sprawdziłbym na firewallu co się w tym czasie łączy z siecią, oraz jakie procesy się aktywują bo to wygląda na jakiegoś dodatkowego shita.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2006, 15:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2006, 18:08
Posty: 477
Lokalizacja: Warszawa
a moze cosik ci sie z lekka grzeje....wiatraczki na grafie i plycie glownej kreca?? (o procesor nie bede pytal i jego wiatrak :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2006, 15:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2006, 10:28
Posty: 1190
Lokalizacja: Warszawa
[/quote]

Głupoty waść piszesz że głowa boli. Jak idziesz w hardwarze to całość grafy jest renderowana na karcie graficznej. W tym czasie procek swoje robi, ale nie ma to wiele wspólnego z generowaniem grafiki, ale z przeliczaniem macierzy transformacji dla animacji, logiki, kolizji itd.

Co do problemu to sprawdziłbym na firewallu co się w tym czasie łączy z siecią, oraz jakie procesy się aktywują bo to wygląda na jakiegoś dodatkowego shita.[/quote]

to jak wchodzisz na pusta mape to masz 0% uzycia procesora ?? hmm , kolizji nie ma , nic nie skacze , nie strzela - a masz 100% uzycia procesora... wiec pewnie z nudow w pasjansa gra, zreszta w tesatch wychodzi ze im mocniejszy procesor tym wiecej fps , tak czy siak ma to duzy wplyw na grafike
- btw , sprawdz czy przypadkiem DMA nie ma sz wylaczonego , czasem windows se pozwala

a co ma firewall / siec do fps ? zreszta mozna sprawdzic odpalajac serwer na swoim kompie - troche gimnastyki z botami

_________________
Don't fear the reaper :]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2006, 19:57 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
Chłopie, po co piszesz o czymś na czym kompletnie się nie znasz, to nie wiem, ale dobrze, podyskutujmy troszke panie mistrzu. Na pierwszy ogień idzie system operacyjny i kod programu, który musi siedzieć na procku. Tuż po załadowaniu mapy następuje górka przetwarzania danych, choć nie procek, tylko pamięć i jej prędkość ma tu znaczenie. Co do zużycia w 100 procentach procesora to chyba masz celerona 1.0 bo nie widziałem takiego objawu. Jeżeli procek ścina fpsy, bo nie wydala z liczeniem rzeczy o których wspomniałem to jasne że jeżeli go wzmocnić to fpsy pójdą w góre. Z jednym ale. Jeżeli karta graficzna nie jest obciążona na maxa. Jeżeli jest, to nic nie pomoże. Zakładam że nie widziałeś perfhuda nvidii który dałby Ci lepsze pojęcie o działaniu silnika niż setki durnych testów. Nie będe nawet pisał o tym jak do tego ma się sprawa synchro i optymalizacji dla karty.

Firewall\OS monitor mają to do siebie że można na nich sprawdzić co w danym momencie się dzieje z twoją siecią\systemem. Jeżeli aktywuje się jakiś proces w systemie może sporo klatek zjeść. Tak jak i słaba sieciówka wspomagana przez procek.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 maja 2006, 21:05 
Offline

Dołączył(a): 14 maja 2006, 22:56
Posty: 380
Lokalizacja: Lublin
Więc wie ktoś jak mi pomóc :)?

Zauważyłem jeszcze pare dziwnych rzeczy:
- Kiedy fos soada mi do tych cholernych 15 użycie procesora nigdy nie przekracza 50%
- Wystarczy że zminimalizuje gre na kilka sekund (ale+tab), by spowrotem mieć na chwilę wysokie fps
- po wyłączeniu wszystki serwisów i autostartu (w msconfig) FPS dochodzi teraz do 90 by i tak spaść do 15.
- na 100% nie ma żadnego spyware ani nic innego
- DMA włączone

Więc wie ktoś co z tym zrobić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2006, 00:07 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
A karta nie jest przegrzana? Może sprawdzić na monitorze temperatury ile ma stopni w momencie padu a ile w czasie gdy normalnie BF chodzi

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2006, 00:27 
Offline
Oldboy Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 mar 2003, 19:56
Posty: 5351
Lokalizacja: Łódź (Desantowa:)
na laptopach tak juz jest...
:roll:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2006, 00:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2006, 10:28
Posty: 1190
Lokalizacja: Warszawa
Hynol napisał(a):
Chłopie, po co piszesz o czymś na czym kompletnie się nie znasz, to nie wiem, ale dobrze, podyskutujmy troszke panie mistrzu. Na pierwszy ogień idzie system operacyjny i kod programu, który musi siedzieć na procku. Tuż po załadowaniu mapy następuje górka przetwarzania danych, choć nie procek, tylko pamięć i jej prędkość ma tu znaczenie. Co do zużycia w 100 procentach procesora to chyba masz celerona 1.0 bo nie widziałem takiego objawu. Jeżeli procek ścina fpsy, bo nie wydala z liczeniem rzeczy o których wspomniałem to jasne że jeżeli go wzmocnić to fpsy pójdą w góre. Z jednym ale. Jeżeli karta graficzna nie jest obciążona na maxa. Jeżeli jest, to nic nie pomoże. Zakładam że nie widziałeś perfhuda nvidii który dałby Ci lepsze pojęcie o działaniu silnika niż setki durnych testów. Nie będe nawet pisał o tym jak do tego ma się sprawa synchro i optymalizacji dla karty.

Firewall\OS monitor mają to do siebie że można na nich sprawdzić co w danym momencie się dzieje z twoją siecią\systemem. Jeżeli aktywuje się jakiś proces w systemie może sporo klatek zjeść. Tak jak i słaba sieciówka wspomagana przez procek.

i takze @jozi02 - alt+tab nie pokaze ci uzycia procesora, bo gra jest minimalizowana - nie jest nic wyswietlane itd

(moj sprzet Athlon@2255MHz, TwinMos@410MHz, GF6800GS/GT, RAID 0)
mam dwa monitory i na jednym gram na drugim moge sobie wlaczyc statystyki : uzycia pamieci , procesora, temperatury i co tam chce... przez dluzszy czas walczylem zeby uzyskac max wydajnosci w bf2 wiec mi nie mow ze nie mam pojecia, - ty masz 3.0GHz i mi powiesz ze nie masz 100% uzycia procesora podczas gry, to zastanow sie jak sprawdzales - jak gram w zwyklego CS1.6 tez mam 100% cpu choc mam 400fps i tu kolejna zasada gier KAZDY WOLNY CZAS PROCESORA IDZIE NA GENEROWANIE FPS'OW !! CZY TO GRAFIKA CZU CPU !! takze obalam twoja teze "jezeli karta graficzna nie jest obciazona na maxa" - zawsze jest NA 100%, na zdrowy rozum: przeciez to jest jej cel istnienia zeby generowac jak najwiecej FPS'OW. a po drugie patrzylem co sie dzieje podczas gry - rivatuner
w silniki sie nie zaglebialem, na inzynierke pewnie bede pisal co na opengl i directx , wiec sie tym zajme za 3 miesiace, narazie mam doswiadczenie z grami i podstawy grafiki 3D z wykladow, w bf2 byc moze programisci nie umiescili funkcji wspomogania generowania sceny 3D ale od dawna wiele gier mialo mozliwosc uruchomienia calkowicie w softwar'owym wyswietlaniu, wiec taka opcja istnieje


przegranie moze byc tym probleme - zmiejszane jest wtedy taktowanie - musisz zobaczyc jakims monitorem jakie jest realne taktowanie dla nvdii rivatuner - dla ati moze atitool

_________________
Don't fear the reaper :]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2006, 09:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 cze 2005, 18:36
Posty: 1340
Lokalizacja: Poznań
Miałem Podobny problem, tylko zę fps spadał i nie mogłem nawet kierować klawiaturą, to tak 5 sekund trwało.
Winą była wtedy kość pamięci albo łącze (już nie pamioetakm bo z BFem miałem tyle problemów że szok).


Przegrzanie może być chodź raczej tutaj bym wątpił, bo Ati ma zabezpieczenie i odrazu resetuje rdzeń (jak to fachowo nazwali programiści xD).

Nie czytam tych kłutni co tam wyżej snake sie z hynolem kłucą, bo po przeczytaniu 2 postów widze walka n00ba z informatykiem.
Wiec ja radze tobie tak:
PRzereinstalować BF2, jak nic nie da, wgrać sterowniki od omegi (zamiast od ati), jak tutaj nic to reinstal systemu i znowu z bfem się męczyć.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2006, 15:03 
Offline

Dołączył(a): 12 lut 2006, 08:46
Posty: 36
SNAKE'83 napisał(a):
- ty masz 3.0GHz i mi powiesz ze nie masz 100% uzycia procesora podczas gry, to zastanow sie jak sprawdzales - jak gram w zwyklego CS1.6 tez mam 100% cpu choc mam 400fps i tu kolejna zasada gier KAZDY WOLNY CZAS PROCESORA IDZIE NA GENEROWANIE FPS'OW !! CZY TO GRAFIKA CZU CPU !! takze obalam twoja teze "jezeli karta graficzna nie jest obciazona na maxa" - zawsze jest NA 100%, na zdrowy rozum: przeciez to jest jej cel istnienia zeby generowac jak najwiecej FPS'OW.


No nie zawsze, jeśli czekamy na vsync, to można mieć nawet i 50-60% zużycia... :roll: Po drugie w zależności od modelu gierki nie zawsze CPS==FPS, CPS może być o wiele wyższy, no albo odwrotnie, niektórzy kiepscy koderzy pomimo tego że liczą coś z szybkością 30 CPS zapychają kartę dobijając ją do 400 FPS, przy czym kolejne klatki kompletnie się od siebie niczym nie różnią... :lol:

Ja bym też optował za problemem z pamięcią i plikiem wymiany, albo za jakimiś rzeczami dodatkowymi, przez co dostęp do zasobów pamięciowych się opóźnia...

Raczej nie chłodzenie karty, bo by ją zajechało totalnie...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2006, 17:33 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
SNAKE'83 napisał(a):
i takze @jozi02 - alt+tab nie pokaze ci uzycia procesora, bo gra jest minimalizowana - nie jest nic wyswietlane itd
No popatrz. A myślałem panie ynżynierze że tam jest coś takiego jak graf czasowy i jak odpalisz menadżera przed uruchominiem gry na przykład to sobie będziesz mógł sprawdzić co się działo przez ostatnie kilkadziesiąt sekund. Ale ja to głupi jestem.

SNAKE'83 napisał(a):
mam dwa monitory i na jednym gram na drugim moge sobie wlaczyc statystyki : uzycia pamieci , procesora, temperatury i co tam chce... przez dluzszy czas walczylem zeby uzyskac max wydajnosci w bf2 wiec mi nie mow ze nie mam pojecia
Jak masz dwa monitory, to na pewno masz pojęcie. A jak ja sobie kupie dodatkowe dwa to co?

SNAKE'83 napisał(a):
KAZDY WOLNY CZAS PROCESORA IDZIE NA GENEROWANIE FPS'OW !! CZY TO GRAFIKA CZU CPU !!
Mylisz dwa pojęcia. Czas generowania 1 klatki i czas jej renderingu na karcie. Można to na przykład łatwo sprawdzić na skomplikowanym statycznym obiekcie z kartożernymi shaderami. Efekt jest taki że procek będzie stał na 30 kilka procent a karta wydusi z siebie 2 fpsy. I nie pisz mi prosze o jakiś zasadach bo dość gier analizowałem dokładnie z tej perspektywy żeby wiedzieć że bzdurzysz. Co więcej nawet czas procesora miałem rozbity na poszczególne elementy, jak logika, kości, transformacje itd. Jakbym nie pracował codziennie nad enginem i grafiką 3D to może bym Ci uwierzył, ale pracuje.

SNAKE'83 napisał(a):
takze obalam twoja teze "jezeli karta graficzna nie jest obciazona na maxa" - zawsze jest NA 100%, na zdrowy rozum: przeciez to jest jej cel istnienia zeby generowac jak najwiecej FPS'OW. a po drugie patrzylem co sie dzieje podczas gry - rivatuner


Buhahaha. To jest naprawde dobre. Karta graficzna to nie kooprocesor. Liczy to co dostaje z modułu directa. Gdy zainstalowaliśmy perfhuda na naszym enginie, zobaczyliśmy że karta jest obciążona w 60 procentach i straty są na procku który nie może wydolić z macierzami transformacji dla partikli i logiką. Dodaliśmy post efekty i nie zmieniło to ilości klatek. Cud według twojej teorii. I prosze Cię bardzo, nie wymyślaj teorii na podstawie obserwacji rivatunera, tylko poczytaj sobie dokumentacje D3D, wejdź na strone nvidii, ściągnij devkita to pogadamy.

SNAKE'83 napisał(a):
w silniki sie nie zaglebialem, na inzynierke pewnie bede pisal co na opengl i directx , wiec sie tym zajme za 3 miesiace, narazie mam doswiadczenie z grami i podstawy grafiki 3D z wykladow, w bf2 byc moze programisci nie umiescili funkcji wspomogania generowania sceny 3D ale od dawna wiele gier mialo mozliwosc uruchomienia calkowicie w softwar'owym wyswietlaniu, wiec taka opcja istnieje

Zajmij się wcześniej, bo to nie jest właściwość gry ani enginu tylko directa. Strumień danych można puścić przez karte - hardware, lub procek - software i można to zrobić dla każdej aplikacji D3D. Ale to nie jest system komplementarny - strumień danych listy vertexów, shaderów itd. idzie zawsze albo na karte albo na procek. Radze spojrzeć do dokumentacji Directa. Jak jest w OGL nie wiem bo nie pracuje na nim.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL