Teraz jest 5 cze 2025, 20:40

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 cze 2008, 01:00 
Offline

Dołączył(a): 8 kwi 2007, 11:06
Posty: 235
Lokalizacja: CPM1a :P
happy mapping! :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2008, 16:10 
Offline

Dołączył(a): 10 sty 2008, 21:47
Posty: 446
Lokalizacja: Poznań
Pytanie [moze gdzies to jest w tutorach, nie wiem widocznie do tego nie doszedłem ale:] czy Drzewka [takie sosny jak na mestii np:] to Obiekt, i trzeba ją wykładać jedną po drugiej czy jest jakiś szybszy sposób?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2008, 16:27 
Offline

Dołączył(a): 8 kwi 2007, 11:06
Posty: 235
Lokalizacja: CPM1a :P
jesli chcesz zeby bylo dokladnie to wez pedzel i ustaw sobie ta sosne do palety. wtedy jedno kilkniecie znaczy jedna sosna ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 cze 2008, 20:29 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2007, 12:59
Posty: 913
Lokalizacja: Świnoujście
Nie pamiętam w tej chwili dokładnie ale drzewka można chyba wstawiać pojedynczo jak i wiele na raz. Poszukaj tutoriala na temat overgrowth i undergrowth (czy coś w tym rodzaju :wink: )

_________________
Obrazek
REKRUTACJA OTWARTA


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lis 2008, 20:25 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2007, 12:59
Posty: 913
Lokalizacja: Świnoujście
Nie jestem "nekro" i zwykle nie ozywiam martwych tematow ale chcialbym zwrocic uwage wszystkim ktorzy probuja swoich sil w mappingu (jesli tacy jeszcze sa :lol: ) na ten temat napisany przez [R-DEV]Rhino

http://www.realitymod.com/forum/f189-modding-tutorials/49073-info-static-objects-should-not-used-your-maps.html

Lista obiektow ktore nie powinny byc uzywane na mapach z roznych wzgledow (szczegoly w tekscie ;) ).

Powodzenia :D

_________________
Obrazek
REKRUTACJA OTWARTA


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lis 2008, 21:50 
Offline

Dołączył(a): 26 sie 2003, 14:25
Posty: 87
Lokalizacja: Rumia
Ragni to Ty zyjesz? Jak tam Twoja mapa?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lis 2008, 23:06 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2007, 12:59
Posty: 913
Lokalizacja: Świnoujście
Aquiller napisał(a):
Ragni to Ty zyjesz? Jak tam Twoja mapa?


Na razie jestem na wyjezdzie poza domem a moj komp (a na nim mapa) stoi w domu na biurku... wracam na poczatku grudnia do chaty po 3 miesiacach nieobecnosci i bede dalej kontynuowal jej robienie :)

_________________
Obrazek
REKRUTACJA OTWARTA


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 paź 2010, 23:47 
Offline

Dołączył(a): 6 lip 2010, 12:34
Posty: 3
Witam.
Chciałbym się dowiedzieć jak ustwić flagi i spawn pointy żeby dało sie zrobić mapkę na małego Conqeusta.
Z kumplem próbowaliśmy ale zagięły nas spawn pointy i flagi właśnie...
Jest ktoś co może od rzeczy powiedzieć jak to zrobić?
I bym prosił bez jakiś linków do zagranicznych stron bo i tak nic nie wskóram.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 paź 2010, 14:01 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2007, 12:59
Posty: 913
Lokalizacja: Świnoujście
Senrix napisał(a):
Witam.
Chciałbym się dowiedzieć jak ustwić flagi i spawn pointy żeby dało sie zrobić mapkę na małego Conqeusta.
Z kumplem próbowaliśmy ale zagięły nas spawn pointy i flagi właśnie...
Jest ktoś co może od rzeczy powiedzieć jak to zrobić?
I bym prosił bez jakiś linków do zagranicznych stron bo i tak nic nie wskóram.



Szkoda że nie kumasz po angielsku bo te tutoriale a w szczególności ten o tytule Map Audit bodajże jest dość przystępny i tłumaczy dość sporo w tej materii nawet samymi screenami.... swoją drogą sam edytor jest po angielsku więc ze względu na twój brak znajomości tegoż języka będziesz miał dodatkowo pod górkę.

Ogólnie sprawa jest banalnie prosta klikasz prawym przyciskiem na mapie i wybierasz create control point (czyli flagę) lub create spawn point. Potem w tweaker bar ustalasz parametry jakie chcesz.

W przypadku flag najważniejsze są:
Radius- promień przejmowania flagi
Timetolosecontrol- czas potrzebny do stracenia kontroli (wyszarzenia)
Timetogetcontrol- czas potrzebny do uzyskania kontroli (przejęcia)
Unabletochangeteam- ustawienie czy flagę da się przejąć czy też nie (przydaje się do maina)
Team - do jakiego teamu należy flaga (team 1, team 2 lub neutral 0)
Onlytakeablebyteam - oznaczenie numerkami podobnie jak wyżej (1, 2 lub 0), tym można ustawić by flaga mogła być przejęta tylko przez jeden team podczas gdy drugi nie może jej już odzyskać (tak to wygląda w teorii, osobiście nie korzystałem z tego).
Areavalueteam1 lub Areavalueteam2 - Wykorzystuje się do tzw efektu bleeda czyli utrate ticketów przez wroga po stracie pewnej ilości flag. Ustala się liczbową wartość danej flagi dla każdego teamu z osobna. Zwykle na zbalansowanych i symetrycznych mapach obie wartości ustawia się takie same dla danej flagi, pod warunkiem że to nie jest flaga w bazie głównej, o czym później napisze. Efekt bleeda występuje jeśli przejmie się flagi o wartości osiągającej lub przekraczającej 100 punktów, czyli jeśli przeciwnik straci 4 flagi których wartość była ustalona np. 20, 25, 25, 30 (w sumie 100) to zaczyna się bleed. Ponieważ bleed przy utraconej wartości flag równej 100 jest powolny dlatego dla przedostatniej flagi zwykle ustala się o wiele wyższą wartość tak by suma punktów przekraczała wartość 100 (np. przedostatnia flaga może mieć wartość 100, 150 lub 200 by przyspieszyć bleed). Ustalanie wartości w przypadku ostatniej flagi w bazie głównej zwykle wygląda tak że dobiera się naprawdę duże wartości (szczególnie w PR) ponieważ nikt się już nie może respić i aby przyspieszyć zakończenie rundy i spadek ticketów spowodowany bleedem wartość dobiera się na poziomie 500 - 1000.

Pisze z pamięci więc musisz poeksperymentować z ustawieniami ;] Resztę ustawień flag raczej nie potrzebujesz... W przypadku PR przydaje się jeszcze ustawiać suplygridID które określa kolejność przejmowania w trybie AAS ale tego chyba nie potrzebujesz.

W przypadku spawn pointów tak naprawdę niewiele się ustawia (ale można jak ktoś potrzebuje). Spawn na spawn pointach jest losowy, ale można je np. grupować dzięki temu można mieć dwie osobne kropki do spawnu na lotniskowcach na górny i dolnym pokładzie... oczywiście grup może być wiele nic nie stoi na przeszkodzie by mieć np. kilkanaście grup spawn pointów porozrzucanych dookoła jakiegoś obszaru na mapie albo po całej mapie ale nadal spawn na spawn poincie w danej grupie będzie losowy (no chyba że w grupie będzie tylko jeden spawn point ;] ).

Nie wyczerpałem tematu ale na razie chyba wystarczy.

_________________
Obrazek
REKRUTACJA OTWARTA


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL