Senrix napisał(a):
Witam.
Chciałbym się dowiedzieć jak ustwić flagi i spawn pointy żeby dało sie zrobić mapkę na małego Conqeusta.
Z kumplem próbowaliśmy ale zagięły nas spawn pointy i flagi właśnie...
Jest ktoś co może od rzeczy powiedzieć jak to zrobić?
I bym prosił bez jakiś linków do zagranicznych stron bo i tak nic nie wskóram.
Szkoda że nie kumasz po angielsku bo te tutoriale a w szczególności ten o tytule Map Audit bodajże jest dość przystępny i tłumaczy dość sporo w tej materii nawet samymi screenami.... swoją drogą sam edytor jest po angielsku więc ze względu na twój brak znajomości tegoż języka będziesz miał dodatkowo pod górkę.
Ogólnie sprawa jest banalnie prosta klikasz prawym przyciskiem na mapie i wybierasz create control point (czyli flagę) lub create spawn point. Potem w tweaker bar ustalasz parametry jakie chcesz.
W przypadku flag najważniejsze są:
Radius- promień przejmowania flagi
Timetolosecontrol- czas potrzebny do stracenia kontroli (wyszarzenia)
Timetogetcontrol- czas potrzebny do uzyskania kontroli (przejęcia)
Unabletochangeteam- ustawienie czy flagę da się przejąć czy też nie (przydaje się do maina)
Team - do jakiego teamu należy flaga (team 1, team 2 lub neutral 0)
Onlytakeablebyteam - oznaczenie numerkami podobnie jak wyżej (1, 2 lub 0), tym można ustawić by flaga mogła być przejęta tylko przez jeden team podczas gdy drugi nie może jej już odzyskać (tak to wygląda w teorii, osobiście nie korzystałem z tego).
Areavalueteam1 lub Areavalueteam2 - Wykorzystuje się do tzw efektu bleeda czyli utrate ticketów przez wroga po stracie pewnej ilości flag. Ustala się liczbową wartość danej flagi dla każdego teamu z osobna. Zwykle na zbalansowanych i symetrycznych mapach obie wartości ustawia się takie same dla danej flagi, pod warunkiem że to nie jest flaga w bazie głównej, o czym później napisze. Efekt bleeda występuje jeśli przejmie się flagi o wartości osiągającej lub przekraczającej 100 punktów, czyli jeśli przeciwnik straci 4 flagi których wartość była ustalona np. 20, 25, 25, 30 (w sumie 100) to zaczyna się bleed. Ponieważ bleed przy utraconej wartości flag równej 100 jest powolny dlatego dla przedostatniej flagi zwykle ustala się o wiele wyższą wartość tak by suma punktów przekraczała wartość 100 (np. przedostatnia flaga może mieć wartość 100, 150 lub 200 by przyspieszyć bleed). Ustalanie wartości w przypadku ostatniej flagi w bazie głównej zwykle wygląda tak że dobiera się naprawdę duże wartości (szczególnie w PR) ponieważ nikt się już nie może respić i aby przyspieszyć zakończenie rundy i spadek ticketów spowodowany bleedem wartość dobiera się na poziomie 500 - 1000.
Pisze z pamięci więc musisz poeksperymentować z ustawieniami ;] Resztę ustawień flag raczej nie potrzebujesz... W przypadku PR przydaje się jeszcze ustawiać suplygridID które określa kolejność przejmowania w trybie AAS ale tego chyba nie potrzebujesz.
W przypadku spawn pointów tak naprawdę niewiele się ustawia (ale można jak ktoś potrzebuje). Spawn na spawn pointach jest losowy, ale można je np. grupować dzięki temu można mieć dwie osobne kropki do spawnu na lotniskowcach na górny i dolnym pokładzie... oczywiście grup może być wiele nic nie stoi na przeszkodzie by mieć np. kilkanaście grup spawn pointów porozrzucanych dookoła jakiegoś obszaru na mapie albo po całej mapie ale nadal spawn na spawn poincie w danej grupie będzie losowy (no chyba że w grupie będzie tylko jeden spawn point ;] ).
Nie wyczerpałem tematu ale na razie chyba wystarczy.