Teraz jest 28 wrz 2024, 23:27

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pytanko o FPS
PostNapisane: 28 gru 2006, 12:54 
Offline

Dołączył(a): 12 gru 2006, 00:39
Posty: 476
Lokalizacja: Łomża
Witam!!!

Chcialem sie dowiedziec czy celnosc itd. w grze jest zalezna od FPS czy tylko chodzi o to zeby gra plynniej chodzila...na moim sprzecie przy ustawieniach ktore mnie satysfakcjonuja..gra chodzi tak 30-45 fps,takze nie jest wysoka..ale klatki mi nie skacza...moje oko tego nie wychwycilo,poprostu chce sie dowiedziec co tak naprawde maja FPS do strzelania,celnosci itd:)


Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2006, 13:06 
Offline
Oldboy Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 maja 2004, 20:41
Posty: 2219
Lokalizacja: Warszawa Praga
hm... tak łopatologicznie...

twierdzenie: płynność obrazu to 25-30 fps
praktyka: Twój komputer wyświetla więcej, więc nic Ci nie przycina
wniosek: w Twoim przypadku fps nie wpływa na celność

gdybyś miał większe skoki fps, które byłyby zauważalne, to wtedy mógłbyś czasem mieć problemy z właściwą oceną pozycji przeciwnika...

_________________
43RIDE Magazyn Rowerowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2006, 13:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2006, 11:23
Posty: 539
Lokalizacja: Białystok
Bardziej skoki fps wpływają na celność. Dodatkowo jesli masz te 90fps to jednak strzela sie lepiej. Ale jak ktos umie to i na 30fpsach kara :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2006, 19:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2006, 02:17
Posty: 256
Lokalizacja: Gdańsk
ja na tytanie przy 20fpsach kosze równo, a poza tytanem z 50 sie wyciagnie...

używasz frapsa czy na oko te fpsy mierzysz?? :P może są jakieś skoki których nie zauważasz któe jednak wplywaja na celnosc??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2006, 20:49 
Offline

Dołączył(a): 19 lut 2005, 17:21
Posty: 1694
Zapewne używa renderer.drawfps 1


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2006, 21:11 
Offline

Dołączył(a): 12 gru 2006, 00:39
Posty: 476
Lokalizacja: Łomża
Dziewczyna siedzi ze stoperkiem...a jak licze klatki:P okej dzieki Panowie temat zamkniety:) wszystko wyjasnione dzieki za pomoc:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2006, 21:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 16:27
Posty: 1127
Tom@s napisał(a):
hm... tak łopatologicznie...

twierdzenie: płynność obrazu to 25-30 fps
praktyka: Twój komputer wyświetla więcej, więc nic Ci nie przycina
wniosek: w Twoim przypadku fps nie wpływa na celność

gdybyś miał większe skoki fps, które byłyby zauważalne, to wtedy mógłbyś czasem mieć problemy z właściwą oceną pozycji przeciwnika...

w grach o płynności mówimy od 40 wzwyż ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2006, 22:42 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2005, 19:40
Posty: 2627
Lokalizacja: Alt Stettin/Birmingham UK
Exil napisał(a):
Tom@s napisał(a):
hm... tak łopatologicznie...

twierdzenie: płynność obrazu to 25-30 fps
praktyka: Twój komputer wyświetla więcej, więc nic Ci nie przycina
wniosek: w Twoim przypadku fps nie wpływa na celność

gdybyś miał większe skoki fps, które byłyby zauważalne, to wtedy mógłbyś czasem mieć problemy z właściwą oceną pozycji przeciwnika...

w grach o płynności mówimy od 40 wzwyż ;)

Ludzie oko nie widzi różnicy powyżej 30-35 ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2006, 23:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2004, 00:08
Posty: 4910
W BF2 i 2142 nie mialem nigdy wiecej jak 40fps i sie gralo,gra i 0 problemow. Filmy wyswietlaja sie z 25fpsami a jakos nie "skacza" ;] Nie ma roznicy czy to film czy tez gra - chyba, ze wasze oczy zmieniaja budowe i mechanizm dzialania zaleznie od tego kiedy/po co dzialaja :o

przy 20 fpsach mozna spokojnie grac. Wlasciwie problem zaczyna sie gdy jest ich mniej jak 15(choc i na 8 gralem na starej grafice w americas army :P)

Stale 25fps = plynna gra
Skoki 90fps-70fps - moga byc widoczne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2006, 13:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2006, 18:08
Posty: 477
Lokalizacja: Warszawa
jak mozna ustawic stala ilosc fps....co gdzie trzeba bylo wpisac :?

Dzieki

Mozna to na stale jakos wpisac.....w ktorym pliczku sa te informacje???

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 29 gru 2006, 14:35 przez WiecejMocy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2006, 13:40 
Offline

Dołączył(a): 19 lut 2005, 17:21
Posty: 1694
game.limitfps - domyślnie jest na 100


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2006, 15:53 
Offline

Dołączył(a): 26 sie 2006, 18:11
Posty: 47
Lokalizacja: Słupsk
Oplaca sie zwiekszać limit FPS ponad 100?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2006, 16:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 wrz 2005, 16:27
Posty: 1127
w bf nie bo to nic nie daje, ale w np. quake 3 czy enemy territory określona ilość fps pozwalała wykonywać dłuższe skoki :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2006, 22:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 wrz 2005, 10:33
Posty: 510
25fps to granica płynności, ale w przypadku obrazu kinowego kręconego kamerą analogową (lub udpowiednio zedytowanego z postaci cyfrowej o wyższej częstotliwości próbkowania). W przypadku obrazu renderowanego tradycyjnymi technikami stosowanymi w grach 3d, granica pełnej płynności to jakieś 60 fps.

Podstawowa różnica polega na tym, że obraz filmowany składa się co prawda z 25 klatek na każdą sekundę, ale każda klatka reprezentuje obraz obiektu rozmyty na przestrzeni kilku-kilkunastu milisekund, w czasie których przesłona jest otwarta. Z teorii - podobno - wynika, że te niewielkie rozmycie jest przez oko wykorzystywane do szybszego rozpoznawania kierunku i prędkości ruchu szybko poruszających się obiektów. Obraz renderowany składa sie natomiast z szeregu obrazów przedstawiających stan obiektu w danej chwili, bez żadnego rozmycia. Utrudnia to więc ocenę prędkości ruchu i dynamiczna gra puszczona na 25fps będzie wyglądać inaczej, niż puszczona na 60fps. Ma to znaczenie w przypadku szybkich strzelanek i, generalnie, grania 'wyczynowego', gdzie prędkość reakcji ma duże znaczenie.

Tyle teoria. Prozaiczna i trywialna praktyka wskazuje dodatkowo, że badziewne enginy 3d, takie jak np. w bf2/2142, strasznie 'rwą' i żeby mieć zagwarantowane, powiedzmy, 40fps trzeba w praktyce mieć w normalnych warunkach co najmniej 70 fps. Ja na swoim sprzęcie grałem na niskich detalach na gf7900/a64@2.5ghz. Jeśli dobrze pamiętam, to na (chyba/prawie) maksymalnych detalach wyciągało co prawda normalnie ok. 45fps, ale w przypadku jakiejś zadymy spadało nieprzyzwoicie i grało się kiepsko.

pozdr,Ognacy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2006, 23:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2005, 23:38
Posty: 1197
Lokalizacja: Piaseczno ;)
ognacy napisał(a):
25fps to granica płynności, ale w przypadku obrazu kinowego kręconego kamerą analogową (lub udpowiednio zedytowanego z postaci cyfrowej o wyższej częstotliwości próbkowania). W przypadku obrazu renderowanego tradycyjnymi technikami stosowanymi w grach 3d, granica pełnej płynności to jakieś 60 fps.
No to już wiem czemu mam takie ścinki jak mi spadają fpsy z 80 do 50 w ciągu 0.01 s.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL