
Custom IBM PowerPC-based CPU:
Three symmetrical cores running at 3.2 GHz each
Two hardware threads per core; six hardware threads total
VMX-128 vector unit per core; three total
128 VMX-128 registers per hardware thread
1 MB L2 cache

CPU Game Math Performance:
9 billion dot product operations per second
Custom ATI Graphics Processor 10 MB of embedded DRAM
48-way parallel floating-point dynamically scheduled shader pipelines
Unified shader architecture

Polygon Performance:
500 million triangles per second

Pixel Fill Rate:
16 gigasamples per second fill rate using 4x MSAA

Shader Performance:
48 billion shader operations per second

Memory:
512 MB of 700 MHz GDDR3 RAM
Unified memory architecture

Memory Bandwidth:
22.4 GB/s memory interface bus bandwidth
256 GB/s memory bandwidth to EDRAM
21.6 GB/s front-side bus

Overall System Floating-Point Performance:
1 teraflop

Storage:
Detachable and upgradeable 20GB hard drive
12x dual-layer DVD-ROM
Memory Unit support starting at 64 MB

I/O
Support for up to four wireless game controllers
Three USB 2.0 ports
Two memory unit slots

Optimized for Online:
Instant, out-of-the-box access to Xbox Live features with broadband service, including Xbox Live Marketplace for downloadable content, gamer profile for digital identity, and voice chat to talk to friends while playing games, watching movies, or listening to music
Built-in Ethernet port
Wi-Fi ready: 802.11a, 802.11b, and 802.11g
Video camera ready

Digital Media Support:
Support for DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD, JPEG Photo CD
Ability to stream media from portable music devices, digital cameras and Windows XP-based PCs
Ability to rip music to the Xbox 360 hard drive
Custom playlists in every game
Built-in Media Center Extender for Windows XP Media Center Edition 2005
Interactive, full-screen 3-D visualizers

High-Definition Game Support:
All games supported at 16:9, 720p, and 1080i, anti-aliasing
Standard-definition and high-definition video output supported

Audio:
Multi-channel surround sound output
Supports 48KHz 16-bit audio
320 independent decompression channels
32-bit audio processing
Over 256 audio channels

Physical Specs:
Height: 83 mm
Width: 309 mm
Depth: 258 mm
Weight: 7.7 lbs.

System Orientation:
Stands vertically or horizontally

Customizable Face Plates:
Interchangeable to personalize the console

Availability:
Holiday 2005

Procesor główny (Cell)
rdzeń bazujący na Power PC; taktowanie 3,2 GHz; 512 KB cache L2; 218 miliardów operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę

Procesor graficzny (RSX)
taktowanie 550 MHz przy przepustowości 20 (zapis) i 15 (odczyt) GB na sekundę; 1,8 biliona operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę

Pamięć operacyjna i graficzna
256 MB RAM typu XDR (3,2 GHz przy przepustowości 25,6 GB na sekundę); 256 MB VRAM typu GDDR3 (700 MHz przy przepustowości 22,4 GB na sekundę)

Pamięć masowa
napęd BD-ROM (nośniki optyczne o pojemności do 25 GB); dysk twardy z możliwością odłączenia

Wejścia i wyjścia
obsługa maksymalnie siedmiu bezprzewodowych kontrolerów w standardzie Bluetooth; sześć portów USB 2.0 (cztery z przodu i dwa z tyłu); po jednym gnieździe na pamięć zewnętrzną Memory Stick, SD i CompactFlash

Możliwości sieciowe
gotowość do nawiązania połączenia bezprzewodowego (Wi-Fi lub Bluetooth) i kablowego (Ethernet)

Możliwości multimedialne
wsparcie dla wielu standardów zapisu danych (oprócz BD-ROM, BD-Video, BD-R i BD-RE m.in. CD-ROM, CD-R, CD-RW, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R i DVD+RW)

Standard obrazu
kilka trybów wyświetlania linii wertykalnych: 480 i 1080 (przeplot) oraz 480, 720 i 1080 (skanowanie progresywne)

Standard dźwięku
wielokanałowy dźwięk przestrzenny (Dolby 5.1 i DTS); LPCM

Inne
kompatybilność wsteczna z PS i PS2; współpraca z PSP (używanie przenośnej konsoli w charakterze kontrolera)
_____________________________________
o jak milo sobie pomarzyc

te piekne rumaki

szczegolnei propozycja od Sony. Xbox 360 oficjalnie stoi po 300 dolcow, a ja spodziewalem sie ze o wiele drozej. zaczekamy na PS3 (w 2006 premiera)...
