Max PL napisał(a):
Gra graficznie wymiata. Fabuł jest dobra gameplay jest cudowny. A najlepsze to ze na starszym sprzęcie grafika jest cudniutka

tytuł gry roku dla mnie nie byłby zaskoczeniem.
no, nareszcie jakas rozsadna pozytywna opinia
moj post skopiowany z innego forum.
nie bede wam tu wciskac kitow i nie powiem ze to jakas wielka rewolucja, to widac nawet po tych screenach z gory strony. mimo to crysis - podobnie jak fc w dniu premiery - nie ma w swojej klasie zadnego konkurenta. I to nie tylko pod wzgledem oprawy i interaktywnosci(fizyka, ale o tym pozniej), ale tez - osmiele sie stwierdzic - samego gameplayu. ten dajacy nam supermoce kostium to naprawde strzal w dziesiatke. podobnie jak w fc mozemy wykonywac misje na wiele sposobow, plansze sa otwarte i daja nam duze pole do manewrow. jednak dopiero ten kostium otwiera prawdziwe spektrum roznych innych mozliwosci.
po nacisnieciu i przytrzymaniu kolka myszki otwieramy menu tych mocy. sa to:
-zwiekszona szybkosc, i to nie jakis marny sprint a naprawde niezly zapieprz, niestety dziala bardzo krotko, ale mozemy np wybic sie z jakiegos kamienia i przeleciec nad probojacym rozjechac nas wrogim jeepem, po czym celnym strzalem w bak wyeliminowac cala zaloge
-zwiekszona sila - od razu mowie, ze najwidoczniej zrezygnowano z lamania drzewek piesciami. i bardzo dobrze, bo wygladaloby to kretynsko mozemy za to "łamac" przeciwnikow, rozwalac sciany i dachy wiekszosci budynkow... co powiecie np. na szybki sprint do obsadzonej przez ckm chatki, zmiana mocy kostiumu na strenght, skok na dach, rozwalenie go pod naszymi nogami ciosem piesci i wlasnoreczne ukatrupienie wszystkich delikwentow w srodku?
dalej mamy cloack - niewidzialnosc. daje po prostu niesamowite mozliwosci taktyczne, ale zostala tez zrealizowana z duza dawka rozsadku. z bliska zoltki zorientuja sie ze cos jest nie tak. to samo, gdy nagle krzaki niedaleko nich zaczna dziwnie szelescic. im szybciej sie poruszamy, tym szybciej schodzi energia kostiumu, jednak wystarczy sie gdzies schowac i poczekac kilka sekund na doladowanie i juz mozemy isc dalej. gdy jestesmy niewidzialni mozemy chwytac i dusic przeciwnikow.
procz tego jeszcze ulepszona tarcza, pozwalajaca nam absorbowac wiecej obrazen i menu modyfikacji broni. do kazdej mozemy dolozyc tlumik, celownik kolimatorowy, latarke(swiatlo z niej padajace wyglada po prostu genialnie!) i costam jeszcze o czym zapomnialem, ale najwyrazniej nie bylo zbyt przydatne
z owych broni strzela sie bardzo przyjemnie. odrzut nie jest przesadzony jak w moh airborne, nie sa tez zbyt celne jak w cod2. pod tym wzgledem jest niemal idealnie - strzela sie na tyle dobrze, ze przy odrobinie wysilku mozna bez problemu grac na najwyzszym poziomie trudnosci(delta). a warto, bo tylko na nim wrogowie mowia po koreansku i sa odrobinke madrzejsi
przejde teraz moze do pojazdow. w demie pojawia sie kilka opancerzonych jeepow i zwykly pickup ktorego widac na jednym ze screenow. pamietajac zachwyty nad modelem jazdy z ktorejs zapoweidzi w cda oczekiwalem bog wie czego i tego nie dostalem, ale i tak jest bardzo dobrze. jezdzi sie po prostu przyjemnie, chociaz szkoda ze nawet cywilnego pickupa ciezko porzadnie rozpedzic, a nawet jest to wrecz niemozliwe. uszkodzenia tez robia wrazenie - rozbryzgi krwi i "pajączki" na szybach wygladaja przednio, ale niestety dosc szybko znikaja(choc na pewno w pliku cfg mozna przedluzyc ich zywotnosc).
ogolnie rzecz biorac, nie jest tak, ze gra wymaga od nas chowania sie za przeszkodami i jakis straszliwie wymyslnych taktyk(choc sa i takie momenty). poniewaz zazwyczaj mamy po naszej stronie element zaskoczenia, mozemy chwilke przyjrzec sie otoczeniu w poblizu zgrupowania wrogow i pomyslec jak by tu je wykorzystac. wystarczy troche wyobrazni i zamiast zwyklego strzelania bedziemy miec cos znacznie lepszego niz dowolny hollywodzki film akcji
hmm... troszke za bardzo sie rozpisuje, wiec czesc o technikaliach zostawie sobie na pozniej. ale za to przyjdzie ona z kilkoma screenami, zebym mogl ci, Kalmilu drogi, udowodnic ze nie masz racji
aha, jeszcze jedno. niech nie zmyla was te paski na dole i gorze ekranu na screenie z twarza.(
http://img515.imageshack.us/my.php?imag ... 736wh3.jpg ) pozniej mamy okazje spotkac kilku innych kolegow z oddzialu - i ich twarze sa rownie dopracowane. pelen fotorealizm.
ed2: teraz przypomnialem sobie, ze ostatnia czesc gry rozgrywac sie ma w przestrzeni kosmicznej, na statku obcych. poczatkowy skok spadochronowy daje przedsmak tego, co czeka nas przy zerowej grawitacji zapowiada sie naprawde smakowicie.
