Teraz jest 30 lis 2024, 18:09

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 349 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwi 2007, 18:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 gru 2006, 16:53
Posty: 76
Lokalizacja: 127.0.0.1
$towarzysz$ napisał(a):
nie to nie jest 52

52 napisałem na odwrót :P



Das_Boot256 napisał(a):
Avro Vulcan?


niestety nie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwi 2007, 18:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 cze 2006, 18:08
Posty: 3819
Lokalizacja: Ozorków
TURB0 napisał(a):
$towarzysz$ napisał(a):
nie to nie jest 52

52 napisałem na odwrót :P




dobrze wyewdytowałeś :P

"Ostatnio zmieniony przez TURB0 dnia Pią Kwi 27, 2007 5:14 pm, w całości zmieniany 1 raz"

_________________
http://www.arma2coop.pl/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwi 2007, 18:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2006, 18:52
Posty: 161
Lokalizacja: Londyn
To jest Kamov 25!

P.S nie wiem skąd mi sie w głowie wzięło Avro Vulcan ale to jest Hawker Hunter


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwi 2007, 19:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2003, 20:02
Posty: 674
Obrazek

_________________
punx not red


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwi 2007, 19:51 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2007, 21:27
Posty: 2385
Lokalizacja: Pyrlandia
DeV

Aichi M6A "Seiran"

Impulsem do powstania samolotu Aichi M6A "Seiran" ("górska mgła") była idea wykorzystania okrętów podwodnych jako bazy dla wodnosamolotów. W odróżnieniu od wszystkich swoich poprzedników zbudowanych gdziekolwiek na świecie był to samolot bojowy (bombowo-szturmowy), a nie tylko rozpoznawczy. Prace konstrukcyjne nad nim rozpoczęto po podjęciu na początku lat 40 decyzji o budowie wielkich okrętów podwodnymi typu Sen Toku (Sensuikan-Toku), z których każdy miał zabierać na pokład trzy wodnosamoloty. Opracowania specjalnego samolotu pokładowego dla okrętów Sen Toku podjęły się zakłady Aichi. Pierwszy prototyp z silnikiem Aichi Atsuta 21 o mocy 1030 kW (1400 KM), oznaczony M6A1, został zbudowany i oblatany pod koniec 1943 roku. Do października 1944r. powstało jeszcze 7 prototypów wyposażonych w ten sam silnik, zmieniony dopiero w wersji seryjnej. Do lipca 1945 roku zbudowano 18 egzemplarzy.

W 1944 roku zmodyfikowano plan budowy okrętów typu Sen Toku tak, że M6A1 miały wejść do służby tylko na dwóch z nich - I-400 i I-401. Ponadto zamierzano w nie wyposażyć także starsze okręty podwodne I-13 i I-14 typu AM. Pod koniec 1944r. zgrupowano je w 1 Dywizjon Okrętów Podwodnych dysponujący łącznie 10 samolotami "Seiran". Zespół uzyskał gotowość bojową na początku 1945r. Pierwszą jego akcją miał być atak na śluzę Gaton na Kanale Panamskim. Kolejną - planowany na sierpień 1945 roku atak samobójczy na amerykańskie lotniskowce zakotwiczone w atolu Ulithi w zachodnich Karolinach (operacja "Hikari"). Ostatecznie obie te operacje nie doszły do skutku. Po kapitulacji Japonii wszystkie M6A bazujące na okrętach klasy Sen Toku zniszczone na rozkaz japońskiego dowództwa. Innym oznaczeniem tego typu było "Samolot Specjalnego Przeznaczenia Marynarki Typ 3"

Odmianą tego samolotu był M6A1-K "Seiran Kai" - treningowy samolot bombowy, w którym zamiast pływaków zastosowano podwozie kołowe wciągane w locie. W końcu 1944 zmieniono jego nazwę na

M6A1-K "Nanzan" ("południowe góry") i przeznaczono do ataków samobójczych.

skandal

Fokker G.I

Fokker G.I - holenderski dwusilnikowy ciężki samolot myśliwski.

G.I został zaprojektowany w 1936 w wytwórni Fokker przez inżynierów Beeling oraz Schatzki. Prace projektowe i budowa prototypu trwała 7 mięsięcy.

Pierwszy lot miał miejsce w Eindhoven 16 marca 1937.

Hiszpania złożyła zamówienie na 36 tych maszyn, jednak po mobilizacji w 1939, zostały one wcielone do jednostek holenderskich.

10 maja 1940 23 samoloty G.I były gotowe do walki. Z dwóch holenderskich dywizjonów wyposażonych w G.I jeden został zniszczony na ziemi, natomiast pilotom drudiego udało się zestrzelić 13 samolotów niemieckich. Po całym dniu walk tylko jeden G.I nadawał się do lotu.

Kilka maszyn zdobytych przez Niemców było później używanych do szkolenia załóg Me 110.

_________________
Nie pomagam przez PW. Od tego jest forum.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwi 2007, 20:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2003, 20:02
Posty: 674
Nie to nie Fokker G.I. :P Fakt, że wyglądają prawie identycznie ale Fokker m.in. miał chowane podwozie. Ten mój był zbudowany o rok wcześniej niż Fokker i to przez naszych sąsiadów tyle, że tych nie mówiących po niemiecku!
Dla ułatwienia - sprawa z Fokkerem wyglądała podobnie jak z projektem garbusa zerżniętym osobiście przez Hitlera z samochodu produkowanego w tym kraju, z którego pochodzi mój samolot. Zresztą Volkswagen w latach 60. zapłacił odszkodowanie tej drugiej firmie.

VW(1951) i Tatra T97 (1938) od której prof. Porsche i Hitler zerżneli sporo rozwiązań technicznych no i sam wygląd:
Obrazek

Tatra V570 1933
Obrazek
Tatra T77 1934
ObrazekObrazek




Tatra T97 (1936/37)
ObrazekObrazek

Tatra Type 12:
http://www.tatraclub.at/2005_kees77.htm

_________________
punx not red


Ostatnio edytowano 28 kwi 2007, 15:41 przez skandal, łącznie edytowano 7 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwi 2007, 21:54 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2007, 21:27
Posty: 2385
Lokalizacja: Pyrlandia
Rzeczywiście mój błąd.

Praga E-51

Historia

W 1936 roku inż. Jaroslava Šlechte z zakładów lotniczych ČKD-Praga z Pragi opracował projekt dwusilnikowego samolotu rozpoznawczego w nietypowym układzie dwubelkowym z centralną gondolą kadłubową.

Prace nad tym projektem trwały jednak aż do 1938 roku w czasie których znacznie zmodyfikowano projekt poprawiając jego właściwości aerodynamiczne oraz zmienioną kształt gondoli kadłubowej. W gondoli kadłubowej w przedniej części umieszczono stanowisko obserwatora, który obsługiwał aparaty filmowe, za nim w osobnej kabinie znajdował się pilot a następnie stanowisko strzelca pokładowego. Obserwator mógł w czasie jednego zejści fotografować trzy równoległe pasy terenu, które częściowo się pokrywały.

Tak opracowany prototyp oznaczony jako Praga E-51 został oblatany w dniu 26 maja 1938 roku. Próby w locie wykazały jednak sporo braków, dlatego też podjęto dalsze prace nad prototypem. Jednak w związku z zajęciem Czechosłowacji przez Niemcy prototyp został przez nich przejęty, a następnie przekazany do wytwórni lotniczej Klemm w Böblingen do prac studyjnych.

Pomimo że był to dobry samolot ostatecznie zbudowano zaledwie prototyp tego samolotu, gdyż Niemcy nie podjęli jego produkcji.

Prototyp samolot Praga E-51 był używany tylko do prób, początkowo w lotnictwie czechosłowackim a następnie niemieckim.

Opis konstrukcji

Samolot Praga E-51 był dwusilnikowy średniopłat w układzie dwukadłubowym z centralną gondolą kadłubową. Konstrukcja mieszana metalowo-drewniana z pokryciem głównie sklejkowym i płóciennym. Kabiny załogi zakryte.

Usterzenie wolnonośne z podwójnymi statecznikami pionowymi.

Podwozie trójkołowe z kółkiem ogonowym – stałe. Wszystkie koła osłonięte owiewkami.

Napęd: 2 silniki rzędowe zamontowane w gondolach pod skrzydłami, śmigła trójłopatowem metalowe

_________________
Nie pomagam przez PW. Od tego jest forum.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwi 2007, 08:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 paź 2006, 15:05
Posty: 560
Das_Boot256 napisał(a):
A to co to za kolos?
Obrazek

Antonow An-225 "Mrija" :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwi 2007, 08:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwi 2005, 14:46
Posty: 266
Lokalizacja: Sanok
sorki za offtopica ale mam pytanie...czy niewie ktoś jakimi zwykle lata sie samolotami za ocean(do kanady)???? boing itp czy jakiś inny...z góry dzięki :D jade na wakacje i chce wiedzieć w czym moge umrzeć :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwi 2007, 10:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2006, 18:52
Posty: 161
Lokalizacja: Londyn
Zalezy od linii lotniczych


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2007, 16:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2006, 18:52
Posty: 161
Lokalizacja: Londyn
Ok a ten samolot to jaki jest? :wink:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2007, 08:13 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2007, 21:27
Posty: 2385
Lokalizacja: Pyrlandia
Radziecki bombowiec Myasishchev M-50

Ponaddźwiękowy ciężki bombowiec strategiczny Miasiszczew M-50 oblatany został w 1959. Samolot powstał w ramach programu będącego odpowiedzią na amerykańskie prace nad konstrukcją o podobnych możliwościach, która przeobraziła się później za oceanem w XB-70 Valkyrie. M-50 padł ofiarą obowiązującej w ZSRR od końca lat 50. doktryny, według której rolę m.in. samolotów bombowych miała przejąć technika rakietowa. Prób M-50 nie dokończono, a jeden z samolotów trafił do Monino pod koniec 1968. Samolot prezentowany w muzeum to pierwszy i jedyny prototyp tej konstrukcji, choć w trakcie prób nosił różne numery burtowe, co mogło sprawiać wrażenie, że samolotów jest więcej.

_________________
Nie pomagam przez PW. Od tego jest forum.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2007, 19:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2006, 18:52
Posty: 161
Lokalizacja: Londyn
kurde nie myslalem ze tacy dobrzy jestescie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2007, 20:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2003, 14:02
Posty: 827
Lokalizacja: Oleśnica
Dodoni
Lecisz boeingiem 737 albo 767, nie pamietam jaki krąży na kursie do kanady :wink: zresztą 737 też jest pare wersjii (ale tak daleko latają zazwyczaj te najbardziej ładowne)
Oczywiście jeśli lecisz Polskim LOTem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2007, 22:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2006, 18:52
Posty: 161
Lokalizacja: Londyn
bo jezeli lecisz Aircanada to co innego...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 349 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL