Teraz jest 27 lis 2024, 06:08

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 lut 2009, 18:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2004, 17:31
Posty: 1504
Lokalizacja: Chotomów
Witam babka zadała nam do zrobienia w c++ program pt BMI nie mam pojęcia jak sie do tego zabrać co zrobić, a to przez to, że ostatnio opuściłem troszkę szkołę i takie małe zaległości się porobiły może ktoś m coś takiego pokazać?
BYł bym wdzieczny

_________________
"I Pan Bóg stworzył kobietę... a potem był płacz i zgrzytanie zębów"...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2009, 18:53 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2005, 19:40
Posty: 2627
Lokalizacja: Alt Stettin/Birmingham UK
Google prawdę Ci powie:
Raz
Dwa
Trzy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2009, 01:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2004, 17:31
Posty: 1504
Lokalizacja: Chotomów
wiesz szukałem w necie ale tam nie mogłem znaleźć gotowego programu z instrukcją krok po kroku, bo tak ściągnąć i dać babce na informatyce to trochę lipa, tzn temat już nieważny zrobiłem sam, jak ktoś chce to mogę wrzucić :)

_________________
"I Pan Bóg stworzył kobietę... a potem był płacz i zgrzytanie zębów"...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2009, 12:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2008, 22:28
Posty: 284
Pierwszy program:

#include
#include

void main()
{
std::cout << "Hello" << std::endl;
getch();
}

I zaczynamy omawiać:

#include - tzw. dyrektywa, przyłącza do programu plik nagłówkowy iostream, odpowiedzialny za strumień wyjścia std::cout o którym opowiem w najbliższym czasie.

#include -tzw. dyrektywa, przyłącza do programu plik nagłówkowy conio.h, odpowiedzialny za funkcje getch(); o której także później.

void main() - słówko void mówi kompilatorowi , żeby nie informował systemu operacyjnego o wyniku swojej pracy, main natomiast jest to główna funkcja w C++ to zawsze na niej program rozpoczyna działanie i na niej kończy swoją prace.

{
- Główną rolą nawiasów klamrowych jest poinformowanie kompilatora, że tu coś się zaczyna.
}

std::cout - strumień wyjścia, to on odpowiada za wypisanie tekstu w naszym programie.

std::endl; - pełni tę samą role co enter; w edytorze tekstu, przenosi nas wiersz niżej.

Getch(); - Funkcja Getch(); zamyka program, będzie czekała na wciśnięcie dowolnego klawisza, po czym skończy działanie naszego programu.

To były totalne podstawy, a teraz coś trudniejszego:

Kalkulator:

#include
#include

void main()
{
int nLiczba1;
std::cout <<"Podaj pierwsza liczbe:"<
std::cin >> nLiczba1;

int nLiczba2;
std::cout <<"Podaj druga liczbe:" <
std::cin >> nLiczba2;

int nWynik = nLiczba1 + nLiczba2;
std::cout << nWynik << std::endl;
getch();

}

I prosty kalkulator gotowy. A teraz kilka słów o nim:

Dyrektywy już oczywiście znacie !

Funkcje main() także.

int nLiczba1; - deklaracja zmiennej (Zmienna to miejsce w pamięci operacyjnej, przechowujące pojedyńczą wartość danego typu) w tym wypadku typ 'int' - oznacza liczbe całkowitą. A więc upraszczając przygotowujemy miejsce na liczbe, którą zaraz wpiszemy.

Strumień wyjścia znacie (wyświetla tekst - to tylko tak dla przypomnienia xD )

std::cin >> - a to tak zwany strumień wejścia jego zadaniem jest pobranie od użytkownika danych.

Następne trzy linie kodu są analogiczne do pierwszych trzech, więc ich nie omawiam ! .

int nWynik = nLiczba1 + nLiczba2 - jest to tak zwana INICJALIZACJA, czyli deklaracja zmiennej wraz z przypisaniem do niej wartości.

Następnie wyświetlamy Wynik za pomocą strumienia wyjścia, i kończymy program funkcją getch();

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=Ocs5oJs03Z8&NR=1
Troche historii


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2009, 12:46 
Offline

Dołączył(a): 28 gru 2006, 15:08
Posty: 813
Lokalizacja: Łódź
? Po co to komu? Przecież mówi, że napisał już, poza tym to są kompletne podstawy, na dodatek skopiowane skądś.

_________________
Obrazek
plaY^ | www.play-esports.pl | #plaY^ @ QuakeNet
Obrazek
[GCA] | www.goldencamels.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 mar 2009, 17:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2007, 16:14
Posty: 326
Lokalizacja: Olecko
kiedyś robiłem coś takiego na spoja ;D
Kod:
#include <iostream>

using namespace std;

int main()
{
  int t;
  double h,m,BMI;
  cin >> t;
  for(int i=0; i<t; i++)
  {
    cin >> m >> h;
    BMI=m/(h*h);
    if(BMI<18.5) cout << "niedowaga\n";
    else if(BMI>=18.5&&BMI<25)  cout << "waga prawidlowa\n";
    else if(BMI>=25&&BMI<29.9)  cout << "otylosc\n";
    else if(BMI>=30&&BMI<35)  cout << "otylosc I stopnia\n";
    else if(BMI>=35&&BMI<40)  cout << "otylosc II stopnia\n";
    else if(BMI>=40)  cout << "otylosc III stopnia\n";
  }
}

_________________
Obrazek
Obrazek
"Rangers lead the way!"
"Sua sponte!"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 mar 2009, 20:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2004, 17:31
Posty: 1504
Lokalizacja: Chotomów
no ja zrobiłem dokładnie tak samo tylko pętla IF troszeczkę inaczej wygląda :)

_________________
"I Pan Bóg stworzył kobietę... a potem był płacz i zgrzytanie zębów"...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 mar 2009, 20:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2007, 16:14
Posty: 326
Lokalizacja: Olecko
if to nie petla misiu ;D jak cos bedziesz jeszcze potrzebowal to pisz mi na gadu ;)

_________________
Obrazek
Obrazek
"Rangers lead the way!"
"Sua sponte!"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 mar 2009, 20:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2004, 17:31
Posty: 1504
Lokalizacja: Chotomów
pętla nie pętla w każdym razie inaczej zrobiłem IF'a

_________________
"I Pan Bóg stworzył kobietę... a potem był płacz i zgrzytanie zębów"...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL