Ja gram w te karty
Możesz sobie zakupić Core Game jest tam po polsku instrukcja i zasady tej gry i chyba dostajesz dwie talie.
A jak nie to masz:
Nauka gry
Na początku bierzesz 7 kart z wierzchu, jeżeli karty ci nie doszły możesz jeszcze raz przetasować talię i wybrać zawsze o jedna kartę mniej, nazywamy to muliganem. Poniżej przedstawiłem dokładny podział tury:
1. Faza początkowa- ta faza składa się z trzech etapów
a) odtapnięcie- podczas tego etapu odtapowujesz wszystkie karty które tapnełeś w poprzedniej turze między innymi lądy i creatury. Pamiętaj że podczas tej tury nie można używać żadnych czarów, ani żadnych dodatkowych zdolności creatur( zdolności aktywowane) . W tym etapie tylko odtapowujesz karty.
b) utrzymanie- ten etap jest chyba najmniej zauważalny w grze, pod jednym warunkiem, jeżeli nie kontrolujesz zdolności, która odpala się na tym etapie. W tym etapie można już rzucać czary błyskawiczne.
c) dobranie- dobierasz jedną kartę ze swojej talii. Przy tym etapie także można rzucać czary błyskawiczne i zdolności aktywowane.
2. Faza główna- Podczas tej fazy w każdym momencie możesz używać wszystkich rodzajów czarów i zdolności, a twój przeciwnik jedynie czarów błyskawicznych i zdolności aktywowanych. Na początku tej fazy możesz zagrać ląd, zawsze tylko jeden na turę. Podczas tej fazy możesz zagrywać także creatury, w dowolnej ilości, ale pamiętaj że musisz mieć odpowiednią na to ilość lądów, na przykład masz 4 mountain i 4 forest i chcesz zagrać stworka o koszcie
, to musisz tapnąć 1 las i dwa inne lądy mogą to być na przykład 1 górę i 1 las, albo 2 lasy, lub 2 góry, wybór należy do ciebie.
3. Faza walki- faza ta składa się z pięciu etapów, a jest ona związana z walką. Podczas tej fazy możesz atakować swoimi creaturkami, stwory swojego przeciwnika, albo bezpośrednio jego. Stwora którym chcesz atakować musisz tapnąć, ale nie musisz płacić z niego za każdym razem kiedy chcesz nim atakować, oczywiście chodzi tu o lądy.
a) początek walki- ty i twój przeciwnik w tym momencie możecie zagrywać czary błyskawiczne oraz zdolności aktywowane, choć używanie zdolności aktywowanych w tym momencie jest nie opłacalne, ponieważ nie które creatury trzeba tapnąć, więc nie biorą dalszego udziału w pojedynku.
b) ogłoszenie napastników- w tej chwili wyznaczasz które stwory mają atakować, nie musisz atakować wszystkimi tylko tymi którymi chcesz. Nie możesz atakować creaturami, które weszły w tej turze do gry, albo są tapnięte, albo są po prostu murami. Pamiętaj że nie możesz wyznaczyć obrońców podczas swojego ataku, ta czynność należy do twojego przeciwnika. Po ogłoszeniu napastników, możecie zagrywać czary błyskawiczne i zdolności aktywowane.
c) ogłoszenie obrońców- Następnie twój przeciwnik wyznacza obrońców którzy mają blokować twoich napastników. Jeden stwór broniący może blokować tylko jednego stwora atakującego, nie może blokować więcej napastników niż jednego. Lecz dwóch obrońców lub i więcej może blokować jednego napastnika, wtedy napastnik może rozłożyć swoje punkty ataku na obrońców którzy mu się przeciwstawili. Stwory tapnięte nie mogą blokować, po wyznaczeniu obrońców gracze mogą znów zagrywać czary błyskawiczne i zdolności aktywowane.
d) obrażenia bitewne- nie zablokowani napastnicy zadają obrażenia bezpośrednio graczowi. Stwory zablokowane zadają obrażenia stworom się broniącym, i na odwrót, jeżeli atakujący stwór zada obrażenia stworowi broniącemu się i wynik jest równy zero lub mniej stwór idzie na cmentarz( graveyard), np. atakujący 5/5, broniący 2/2, tak samo jest na odwrót gdy stwór broniący jest silniejszy od atakującego to atakujący ginie, np. atakujący 4/4, broniący 7/6. Może się także zdarzyć że żaden ze stworów nie zginie, np. atakujący 1/4, broniący 3/3, albo mogą dwa stwory iść na cmentarz, np. atakujący 1/2, broniący 2/1. Jeżeli jednego stwora blokuje więcej niż jeden stwór to atakujący może porozdzielać obrażenia, np. atakujący 7/6, broniące 2/3 i 3/4, wtedy stwór 7/6 rozdziela obrażenia w następujący sposób 2/3 dostaje 3 rany a 3/4 dostaje 4 rany razem jest 7(3+4), tyle samo co atakujący ma ataku. Jeżeli atakujący zabił obrońcę to i tak atakujący nie zadaje obrażeń graczowi, graczowi zadają obrażenia tylko stwory nie zablokowane. Gdy gracze ogłoszą jak rozdzielają obrażenia , mogą rzucać czary natychmiastowe i zdolności aktywowane. Następnie gracze zadają sobie obrażenia.
4. Faza główna( ponownie)- jest ona identyczna jak pierwsza faza główna, możesz rzucać czary i zdolności, a twój przeciwnik jedynie czary błyskawiczne i zdolności aktywowane. Możesz także zagrać ląd, jeżeli nie zrobiłeś tego w poprzedniej fazie głównej, ponieważ na turę możesz rzucić tylko jeden ląd.
5. Faza końcowa- składa się z dwóch etapów, jak sama nazwa mówi jest to ostatnia faza w twojej turze
a) koniec tury- ten etap jest podobny etapu utrzymania, także jest prawie nie widoczny, jeżeli nie kontrolujesz żadnych zdolności, która odpala się na koniec tury. Gracze podczas tego etapu mogą rzucać jeszcze czar błyskawiczne i zdolności aktywowane.
b) porządki- Jeżeli masz w ręce więcej niż siedem kart, to wybierz z nich zbędne tak aby zostało ci w ręce tylko siedem, i odrzuć na cmentarz wybrane karty. Stwory które dostały w tej turze obrażenia, a nie zginęły są one wymazywane, oraz kończą się wszystkie działanie czarów, na których pisze("...until end of turn..."). W tym etapie żadni z graczy nie mogą zagrywać czarów błyskawicznych i zdolności aktywowanych.
A to kilka porad:
Porady
Ten dział jest trochę nędzny, ale sądzę, że niektórzy mało zaawansowani gracze będą mogli z niego czerpać pomoc:-)
*
Zawsze przemyśl dokładnie sytuację i spójrz na to jakiego koloru deck ma twój przeciwnik.
*
Pamiętaj atuty każdego koloru.
*
Przemyśl dokładnie jaką chcesz wyłożyć kartę.
*
Nie zapominaj o żadnej fazie ruchu.
*
Patrz czy twój przeciwnik nie oszukuje.
*
Nie pokazuj swoich kart przeciwnikowi.
*
Nie wydawaj pieniędzy na boostery. Jeśli chcesz zdobyć jakąś kartę kup ją od sklepu z kartami lub od kogoś.
*
Zanim kupisz talię. Zawsze sprawdź np. na stronie Magica (
http://www.wizards.com/magic ) jakie karty posiada wybrany przez ciebie deck.
Patrz czy karta, którą chcesz kupić jest warta swej ceny i czy na pewno znajdzie zastosowanie w twoim decku.
A jak masz problemy to wal na GG
