Teraz jest 5 gru 2024, 04:59

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 maja 2005, 02:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2005, 16:21
Posty: 98
Firma AMD udostępniła zapowiadany od wielu miesięcy patch dla gry Far Cry dodający jej obsługę AMD64. Poprawek w nowym patchu jest bardzo dużo: poprawiono szczegółowość tekstur, powiększono zakres widoczności, dodano efekty mapowania wybojów, zwiększono liczbę latających insektów i ptaków. Dodatkowo, na planszy Pier dodano nową drogę na plaży i nowy pojazd, a także powiększono obszar, który można zwiedzać. Dodano także specjalne dwie 64-bitowe plansze - Stronghold i Gorge.

A tu porównanie z wersja 32 bit ---> TEST

Era programów 64 bit zbliża coraz większymi krokami. Czas sie powoli przesiadać na nowe procki i win 64.

Ciekawe czy BF2 też będzie w wersji 64 bit, a może raczej kiedy ?!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2005, 11:04 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2003, 17:20
Posty: 2322
Lokalizacja: Wałcz
Assasin napisał(a):
[i]Era programów 64 bit zbliża coraz większymi krokami. Czas sie powoli przesiadać na nowe procki i win 64.


Spokojnie .. jeszcze jest dalej niż się tego można spodziewać. Jak czytam tego typu testy od razu przypominają mi się zasady marketingu społecznego i wszelkich chwytów stosowanych przez konkurencję. Najpierw to AMD i Intel niech tak dopracują procesory 64-bitowe, aby ich inwestycja przynosiła widzialną i odczuwalną różnicę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2005, 14:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2004, 14:36
Posty: 59
przypominam ze riddick juz od dawna byl na 64 bity :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2005, 14:44 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2003, 17:20
Posty: 2322
Lokalizacja: Wałcz
desertfox napisał(a):
przypominam ze riddick juz od dawna byl na 64 bity :P


Czyli druga gra na 64-bity spośród "miliona" dostępnych na rynku.
Nic tylko się przesiadać ... :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2005, 15:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2004, 14:36
Posty: 59
m no nieststy to prawda mam (:P) nadzieje ze prockami dual-core nie bedzie takiego problemu, ale z tego co slyszaelm gothic 3 bedzie dzialal pod dual-core :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2005, 16:11 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2003, 17:20
Posty: 2322
Lokalizacja: Wałcz
desertfox napisał(a):
m no nieststy to prawda mam (:P) nadzieje ze prockami dual-core nie bedzie takiego problemu, ale z tego co slyszaelm gothic 3 bedzie dzialal pod dual-core :P


Na rewolucje to ja bym liczył ale w kwestii wykorzystania 64-bitów pod specjalistyczne aplikacje: CAD, CAM, 3D, Stat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2005, 16:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2004, 15:48
Posty: 273
Lokalizacja: Warszawa
Tomy a dlaczego jestes takim pesymista? Kiedys bylo 8 bit potem 16 i 32 teraz wchodza 64 bity i czesc. Dystrybucje linuksowe sa kompilowane pod te procki i chodza bardzo dobrze (sam uzywam). Oczywiscie nie mozna mowic ze 64 bity to super wzrost wydajnosci bo tak nie jest i pewnie nie bedzie (aplikacje beda coraz bardziej wymagajace, bardziej szczegolwe i skomplikowane).
Moim zdaniem 64 bity to naturalna kolej rzeczy, a jak to ze wszystkimi nowosciami zawsze sie znajdzie lyzka dziegciu.

_________________
ETCS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2005, 16:43 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2003, 17:20
Posty: 2322
Lokalizacja: Wałcz
Trigg napisał(a):
Tomy a dlaczego jestes takim pesymista? Kiedys bylo 8 bit potem 16 i 32 teraz wchodza 64 bity i czesc. Dystrybucje linuksowe sa kompilowane pod te procki i chodza bardzo dobrze (sam uzywam).


Jestem pesymistą odkąd monopolistyczny Microsoft w kolejnych wersjach systemów nie potrafi dopracować 32-bitów, co dopiero myśleć o 64.
Linux, gdyby oferował możliwość pracy na tym z czym chcę (dużo nietypowego legalnego softu, na który skazał mnie M$) to nie zadawałbym sobie tutaj trudu i pracował na jakiejś freeaware-owej wersji GNU.

Trigg napisał(a):
Oczywiscie nie mozna mowic ze 64 bity to super wzrost wydajnosci bo tak nie jest i pewnie nie bedzie (aplikacje beda coraz bardziej wymagajace, bardziej szczegolwe i skomplikowane).
Moim zdaniem 64 bity to naturalna kolej rzeczy, a jak to ze wszystkimi nowosciami zawsze sie znajdzie lyzka dziegciu.


Bardzo trafnie powiedziane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 maja 2005, 20:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2004, 14:36
Posty: 59
no ale to i tak przyrost kolo 30%

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2005, 00:34 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 mar 2003, 05:17
Posty: 5637
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Z tego co pamiętam (a niestety z pamięcią ostatnio u mnie słabo) Win 96 miał być OS-em 32 bitowym. Jednak okazało się, że miał w sobie bardzo dużo 16 bitowego kodu z Win3.1. Czyli wielki pic na wodę. Dopiero WinXP na powaznie odciął się z dziedzictwa Win3.1 w domowych OS-ach. Zajęło to M$ sporo czasu, co nie? Może pełna przesiadka z 32 na 64 bity nie będzie aż tak długa, jednak nie spodziewajcie się jakiś rewolucji. Myślę, że dopiero Longhorn bedzie za to zabierał się właściwie, a te wszystkie wcześniejsze próby będą jedynie drobnymi optymalizacjami. Dodam jeszcze, że we współczesnych grach siła proca nie jest tak istotna jak siła grafy więc dla gracza będzie to miało wcale nie takie wielkie znaczenie.
Zaś wracając do artytkułu z topica - FarCry jest grą jusz nie najświeższą i ma grafikę przystosowaną do kart z generacji R9800/nV FX. Nie należy się dziwić, że twórcy potrafili poprawić jakośc grafiki skoro wyszły nowe/wydajniejsze karty. Niewiele do tego ma proc. Zresztą samo wykorzystanie doświadczeń z DX9 (szczególnie jego nowych wersji) przy ponownej implementacji niektórych opcji graficznych w grze powinno zaowocować lepszą jakością i wzrostem wydajności. Tak więc treść artykułu wcale nie musi mieć dużo wspólnego z procami 64 bitowymi lecz z marketingiem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2005, 02:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lut 2005, 16:21
Posty: 98
Marketing czy nie i tak wcześniej czy później (raczej wcześniej) czeka nas era komputerów 64bit. Tak jak skończyła sie era 8 czy 16-bitówców, tak skończy sie 32-bitowych.
Programy wykorzystują coraz więcej zasobów sprzętowych. Za niedługo będą od nas wymagały jakichś kosmicznych poziomów RAM'u i wtedy bez 64bitów ani rusz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2005, 12:41 
Offline

Dołączył(a): 30 mar 2004, 22:02
Posty: 432
Lokalizacja: Warszawa
Z tym 64 bit to nie jest wszytko tak pięknie jak by niektórym by się wydawało :( Mam Athlona 64 3000+ s.939 (Winchester), więc do głowy wpadł mi pomysł zainstalowania win XP 64 :) No i zainstalowałem, lecz się zawiodłem :] Mówiąc krótko - nie opłaca się wogóle tego obecnie instalować. Przyrost mocy jest mało odczuwalny (serio), programy 32 bitowe (niesety jest bardzo znikoma ilość 64 bitowych) chodzą wolniej niż na win 32 bity, niektóre setup'y nie chcą wogóle ruszyć bo wyskakuję błąd, że dana aplikacjia jest nie przystosowana do 64 bit (pisze co innego, ale chodzi o to :) ). Jeszcze wieksza kicha jest ze sterownikami i tak aby zainstalować swój modem (zazwyczaj podłączony do usb) musiałem zainstalowac sterowniki z płytki, lecz te z płytki nie chciały dzialać bo nie są pod 64 bity, a więc cały czas nie miałem neta. Podłączyłem modem do zintegrowanej karty sieciowej (Chyba Giga enthernet - czy jakoś tak) i chciałem zainstalowac sterowniki do owej karty sieciowej, wkładam płytkę od MB i dupa, program instalacyjny nie chciał się uruchomić. Rozwiązaniem sprawy było dopiero włożenie oddzielnej karty sieciowej do kompa, która naszczęście zainstalowała się sama w XP 64 i nie musiałem nic więcej instalować. Dopiero teraz uzyskałem dostęp do neta, więc zabieram się za ściąganie sterów do wszytkiego pod 64 :) Wszytko było by już dobrze gdyby nie to, że do mojej drukarki nie ma sterowników 64 bity, więc o drukowaniu moge zapomnieć. Jednym słowem, przyrost mocy jest na tyle mizerny, że wogóle nie opłaca się tego robić, tymbardziej że trzeba powięcić kupę czasu i pracy aby wszytko działało poprawnie (a i tak znajdzie się coś co nie będzie działało :/ )

A.. i nie działa wiele programów np. Firewall, Battlefield 1942 - nie chce się uruchomić instalator do patcha 1.6.

OGÓLNIE - ten cały windows i technologia 64 bity to narazie jeden wielki pic na wodę :]

PS - dziś znów robię format i instaluje XP 32 :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2005, 15:19 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
Dobra - powiedzcie mi tylko jaki sens ma robienie efektów graficznych w grach na procki 64 bitowe? Przecież to w softwarze musi lecieć. Niepotrzebne obciążanie procka czymś co karta graficzna zrobi lepiej i szybciej. Ja osobiście ciesze się, bo MAX pewnie przyspieszy, ale gry? Zgodze się że liczenie kolizji, fizyka itd. - czyli to co jest po stronie procka będzie działało szybciej, na bardziej skomplikowanej geometrii. Jednak jeżeli ktoś myśli że będzie miał więcej efektów/ładniejszą grafe, niech weźmie na wstrzymanie. Cała zajawka z Far Cry to nic innego jak marketingowy chwyt poniżej pasa.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2005, 15:57 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 wrz 2003, 07:58
Posty: 1901
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Era 64 bitow jest juz dawno wsrod nas. Od 3 lat pracuje na maszynach 64-bitowych, ale oczywiscie nie Intelowych... Te maszyny to RISCowe UltraSPARC'i i PowerPC... Nadaja sie raczej tylko do intensywnych obliczen inzynierskich, ja stosuje je do projektowania 3D w systemach CAD/CAE (Catia V4 i V5). Pracujac w tych programach na 32 bitach gwarantowane jest uzycie poduszki :D
Pozostawmy 64 bity na razie specjalistycznym rozwiazaniom... Do gier sa one na razie nieprzydatne/niepotrzebne

_________________
Nikogo nie ma w domu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2005, 21:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 gru 2003, 18:07
Posty: 561
Zdun napisał(a):
Z tym 64 bit to nie jest wszytko tak pięknie jak by niektórym by się wydawało :( Mam Athlona 64 3000+ s.939 (Winchester), więc do głowy wpadł mi pomysł zainstalowania win XP 64 :) No i zainstalowałem, lecz się zawiodłem :] Mówiąc krótko - nie opłaca się wogóle tego obecnie instalować. Przyrost mocy jest mało odczuwalny (serio), programy 32 bitowe (niesety jest bardzo znikoma ilość 64 bitowych) chodzą wolniej niż na win 32 bity, niektóre setup'y nie chcą wogóle ruszyć bo wyskakuję błąd, że dana aplikacjia jest nie przystosowana do 64 bit (pisze co innego, ale chodzi o to :) ). Jeszcze wieksza kicha jest ze sterownikami i tak aby zainstalować swój modem (zazwyczaj podłączony do usb) musiałem zainstalowac sterowniki z płytki, lecz te z płytki nie chciały dzialać bo nie są pod 64 bity, a więc cały czas nie miałem neta. Podłączyłem modem do zintegrowanej karty sieciowej (Chyba Giga enthernet - czy jakoś tak) i chciałem zainstalowac sterowniki do owej karty sieciowej, wkładam płytkę od MB i dupa, program instalacyjny nie chciał się uruchomić. Rozwiązaniem sprawy było dopiero włożenie oddzielnej karty sieciowej do kompa, która naszczęście zainstalowała się sama w XP 64 i nie musiałem nic więcej instalować. Dopiero teraz uzyskałem dostęp do neta, więc zabieram się za ściąganie sterów do wszytkiego pod 64 :) Wszytko było by już dobrze gdyby nie to, że do mojej drukarki nie ma sterowników 64 bity, więc o drukowaniu moge zapomnieć. Jednym słowem, przyrost mocy jest na tyle mizerny, że wogóle nie opłaca się tego robić, tymbardziej że trzeba powięcić kupę czasu i pracy aby wszytko działało poprawnie (a i tak znajdzie się coś co nie będzie działało :/ )

A.. i nie działa wiele programów np. Firewall, Battlefield 1942 - nie chce się uruchomić instalator do patcha 1.6.

OGÓLNIE - ten cały windows i technologia 64 bity to narazie jeden wielki pic na wodę :]

PS - dziś znów robię format i instaluje XP 32 :)


Ekhm...jak niby Battlefield 1942 miałby ci się uruchomić na 64 bitowym systemie :roll: ? Battlefield jest aplikacją 32-bitową więc powinieneś się tego spodziewać. Co innego byłoby gdyby istniała specjalna wersja BF'a (oczywiście 64-bitowa), wtedy mógłbyś uruchomić grę na 64 bitowym systemie, który jak sama nazwa wskazuje wymaga 64-bitowego procesora :D

_________________
In Soviet Russia, lolis fap to YOU! || Best thing about HD anime? HD boobs. Gives a better definition to the curves.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL