sroczka napisał(a):
Ludzie ludzie przestancie *********ć od rzeczy... Wyspa Ty jako szycha w PR: PP powinieneś mieć jakąś tam wiedze...
Takie małe porównanie ciągów(wraz z trwałościa i resursami z pamięci):
F100-PW-229 (ciąg 79,13 kN, z dopalaniem 128,91 kN) resurs 4000h remont generalny co 2000h... Więcej niż waga samolotu niemal 2x. Ofc mowa o pustym f-16 a taki nie poleci. Z w połowie pełnymi wewnętrznymi zbiornikami paliwa ciąg przewyższa mase startowa maszyny.
F-110-GE-400 (124,5kn z dopalaniem) Liczymy x2 bo f-14. Czyli z paliwem nadal więcej niż masa startowa...Resurs 3000h remont co 1500h...
Resursy powyższych mozna trochę przedłużyć ale trzeba zainwestować.
RD-33(50.0 kN i 81.3kN z dopalaniem) No z paliwkiem do nieco więcej niz połowa więcej ciągu w migaczu-29 mamy. resurs 1200h remont co 400h chyba że się obchodzimy z nim jak z jajkiem to troche więcej. No i dym...
Al-31F (ciąg 75,53 kN, 122,58 kN z dopaleniem) resurs 2400h remont co 800h. Su-27 Bez uzbrojenia więcej niż samolot z prawie pełnymi zbiornikami.
Al-31FP ( 131kN z dopalaniem i ~80kN bez) 3000h remont co 1000h dysze wymieniane co 500h. Co do mas podobnie jak z su-27. Z tym że musimy nalac troche mniej paliwa.
Teraz praca domowa.
Jaki kraj pochodzenia ma wiekszość elektroniki na nowych ruskich maszynach(czołgów się to też tyczy)?? Jakich dwóch państw widać tam spory wpływ?? Z tymże to mniejsze to głównie eksport.
Jaki amerykanskiej konstrukcji samolot, co jest w czynnej służbie w jednostce liniowej, ma wektorowany ciąg??
Z tymi Mi-24 to chodzi ci o wersje W i D oraz wariacje na ich temat??
Ja nigdy nie twierdziłem iż jestem ekspertem od broni po prostu wyrażam swoje zdanie i większość danych posiadam dość ogólnych i mało precyzyjnych ale przyjrzyjmy się chwilkę...
Dane dla F 16
Stosunek masy do ciągu: F100: 0.898, F110: 1.095
Prędkość wznoszenia:50,000 ft/min (254 m/s)
Masy
Pusty: 18,200 lb (8,270 kg)
Załadowany: 26,500 lb (12,000 kg)
Maksymalna: 42,300 lb (19,200 kg)
Dane dla MIg 29
Stosunek masy do ciągu: 1.13
Prędkość wznoszenia: 65,000 ft/min (330 m/s)
Masy
Pusty: 11,000 kg (24,250 lb)
Załadowany: 16,800 kg (37,000 lb)
Maxymalna: 21,000 kg (46,300 lb)
Widzisz porównania silników ładnie wyglądają na papierze ale liczy się całość konstrukcji a ta... jest po prostu lepsza (mówię iż pomijam awionikę wraz z całym elektronicznym syfem)
Jeszce parę ciekawych wykresów:
Mógłbym jeszcze poszukać coś na temat Su ale szczerze jestem za leniwy... zresztą chcesz prowadzić takie dyskujsje zaproponuje założenie tematu w Hyde Park'u aby tu nie Off Topować.
Wracając do projektu jak mówił Ragni ingerencja w silnik moda nie należy do nas... z prośbami odnośnie zmian fizyki/balistyki itp prosimy się kierować do Dev PR. I jeszcze do sroczki jeżeli boisz się iż mój brak znajomości militariów (które sam potwierdzam... jest pobieżne) może przyczynić się do skaszanienia (
) PR: PP nie masz się o co martwić... my tworzymy modele/animacje itp... za balistykę i inne właściwości odpowiedzialni są Dev, pozatym ja osobiście zajmuje się organizacją projektu a swoje łapy co najwyżej pcham do tekstur...
I sprostuje domysły... wszystko nie działa tak samo (choćby balistyka broni która dla każdego modelu jest oparta na prawdziwcyh własnościach danej broni jak BC, velocity, rate of fire) ale nie my się tym zajmujemy (za to dostarczamy danych o naszym sprzęcie Dev'om)