mcmt napisał(a):
Tylko boli mnie to, że:
- paliwo... to metanol...

(10zł/litr)
- silnik... to 2sów

PP (na drogi jak cholera olej (15-20zł/litr [podobno nie polecają MIXOLU

])
Ma ktoś z was wogóle coś takiego?
jezeli dobrze zrozumialem to mowisz o silnikach do modeli? jezeli nie to sorry
od kiedy silniki modelarskie smigaja na metanol (metanol i samozaplon?)
modelarskie paliwo takie podstawowe sklada sie z eteru spirystus oleju (byle tlust bo silnik to dwusow jak juz wczesnei jauwazyles) no i teraz zaleznie od modelu silnika mozemy dodac nitro -
prosze nie rozpowszechanc bajek o zaplonie alkoholu w podwyzszosnym cisnieniu - samo zaplonie
jezeli kot nie dowierza co do nitro metanu to niech zajzy tu
http://www.modelmaking.pl/ires/oferta/5/0/78/
na tej stronie mozan znalesc przykladowe sklady mieszankem paliwowych
http://www.old.modelarstwo.org.pl/technika/inne/uss/
moze mowi ci to cos "wyscigi modeli na uwiezi" - te lataj na nitro metan (miesznka potrafi sie skladac 3/4 nitro) model na okregu o srednicy 32 metrow rozwja predkosc powyzej 250 km/h (dlatego wyscig) - polecam to zobaczyc ze wzgledu na predkosc
model zbudowny z francuskiej balsy - skrzydlo delta; kadlub kewalr; silnik "nelson" reczna robota pojemnosc 1,5 cm; instalcja paliwowa poj. 3.5 cm3 (przepisowa nie moze byc wieksza) na tym paliwe robi 20 kulek z predkoscia ponad 200 km/h; calosc modelu wazy kolo 1,5 kg