Teraz jest 26 lis 2024, 08:04

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 lut 2007, 23:27 
Offline

Dołączył(a): 25 lip 2005, 17:03
Posty: 13
Witam, na jakich sprzętach wam chodzi płynnie FH?? Ja mam w domu 2 kompy.
Pierwszy Sempron 2600+ 1GBram, gf 4 ti 4200 128mb i na 1024*768*16, niskie detale tekstur, brak efektów i cieni widoczność 100% mam około 16 - 20fps, czyli tnie sporo.
Drugi Sempron 3000+ 1GB ram radeon 9800pro 128mb\256bit i na 1024*768*32 średnie detale widoczność 100% mam około 30 - 40fps, czyli tak nawet, ale nie zadowalające.

Pierwszy komp najnowsze stery nvidia a drugi najnowsze omegi. Dlaczego ta gra ma aż takie wymagania w porównaniu do zwykłego BF 1942? Rozumiem że więcej drzew itp. ale bez przesady. Chciałbym sobie płynnie pograć na tym pierwszym kompie bez zjechania rozdziałką do 800*600. Może to sterowniki, a może coś innego? Powiedzcie na jakich kompach wam chodzi płynnie, bo nie wiem czy mam prawidłowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lut 2007, 23:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2003, 16:59
Posty: 2604
coś masz chyba zamulonego tego pierwszego kompa,ja grałem na xp2000+ 1GB ti4200 64mb 1024x wsio high 100% i bez problemów było napewno nie 20fps,jak inne gry działają na tym pierwszym kompie?też tak słabo?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lut 2007, 23:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 paź 2004, 18:58
Posty: 97
Bo ta gra-a MOD raczej,nagina okrutnie silnik gry na swoje potrzeby(ogromna liczba pięknie oteksturowanych obiektów itp.)-lepiej pewnie by ci to jakiś maper wytłumaczył(coś tam było takiego,że normalny Bf mógł mieć "ileśtam" obiektow na mape....a FH ma kilka/kilkanaście razy więcej).

Dziwne MK....bo ja np mam Athlonka 2400+ 1.5 GB RAM'u i Fx 5700 Le....ustawienia "prawie" na maksa(bez cieni i tego śmiesznego oświetlenia) roździałka 1024x768x32......i cholera na niektórych mapach komp mi sie mało nie zarżnie(czytaj: 5...6 fps). :roll:

_________________
"Sometimes people put up walls, not to keep others out, but to see who cares enough to break them down. "


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lut 2007, 00:24 
Offline

Dołączył(a): 6 paź 2005, 07:41
Posty: 91
Lokalizacja: OLN
Z kolei ja gram na Sempronie 2600,1024 ramu,co do karty graficznej to nie jestem pewien bo brat ciągle coś grzebie,pewnie on sam nie wie co tam jest :P I na najwyższych detalach na rozdzialce 800x600x32 chodzi pięknie,mapy ladują się krótko.

_________________
nie pytajcie o login...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lut 2007, 09:29 
Offline

Dołączył(a): 29 gru 2005, 18:27
Posty: 61
Lokalizacja: brak
gf 4 ti 4200 128mb<<<< ta karta graficzna nie wyczyma dluszego grania bf bedzie ci sie resetowaci kompa jatesz jom miałem

_________________
lolXD
Była plama, nie ma bluzki, bo ten proszek był od Ruskich.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lut 2007, 10:47 
Offline

Dołączył(a): 25 lip 2005, 17:03
Posty: 13
Bez przesady, kompa nie resetuje:-) No ale nie jestem zadowolony z płynności. MK a na jakich sterach grałeś, może to jest u mnie przyczyną?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lut 2007, 11:17 
Offline

Dołączył(a): 30 mar 2005, 15:34
Posty: 1988
Lokalizacja: Rzeszów>Woliczka :)
z tego co wiem najlepsze do BFów śa stery seri 53.xx poszukaj na nvidi albo na googlach :wink:

_________________
...a jeśli z Nas ktoś padnie wśród szaleńczych jazd, czerwieńszy będzie kwadrat, nasz lotniczy znak"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lut 2007, 11:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2003, 16:59
Posty: 2604
karekat napisał(a):
gf 4 ti 4200 128mb<<<< ta karta graficzna nie wyczyma dluszego grania bf bedzie ci sie resetowaci kompa jatesz jom miałem


hahah drogie dziecko GF4ti jest bardzo dobrą kartą pod gry dx 8.0 idz juz na forum filipinki czy onetu ok?

picia żebym ja to pamiętał dawno temu miałem gf4ti jeszcze za czasów 0.67 FH,Legion gf4 było tworzone tylko pod dx 8.0 a ten FX i to jeszcze LE to tragedia ogólnie i raczej wydajny on nie jest pod dx 8.0

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lut 2007, 15:13 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 21:49
Posty: 785
Lokalizacja: nadbużańska dzicz
Trudno mówić o wymaganiach FH. Bardziej na miejscu jest dyskusja o wzmaganiach jakie stawiają poszczególne mapy. Na większości map z Classica mogę grać na laptopie z 512 MB RAM (z czego 64 MB zabiera na stałe układ graficzny). A na niektórych jak zamek na Fall Gelb, mój Athlon @ 2GHz, odciążony od od obliczeń związanych z dźwiękiem przestrzennym przez Audigy 4, 1GB DDR RAM i GF 6600GT, gra traci płynność niezależnie od tego co ustawie w ustawieniach.
Drugą sprawą jest to że choć BF1942 został wydany, gdy istniał już DX8, to wykorzystanie funkcji DX8 ogranicza się głównie do zmiany wynikowego koloru tekstury przy pomocy pixel shaderów. Jego engine pisany był pod DX7 i za większość tworzenia obrazu w grze odpowiada duet: procesor wsparty jednostką T&L karty graficznej, oraz karta graficzna nakładająca tekstury. Masz nowoczesną kartę graficzna pod DX9c z masą programowalnych pixel i vertex shaderów i myślisz że żadna mapa nie jest dla niej wyzwaniem? Przykro mi engine BF42 użyje z niej tylko jednostki teksturowania i emulowaną jednostkę T&L, bo nowoczesne karty już jej nie mają.
Trzecia sprawa to kod sieciowy BFa. Mieliśmy ostatnio taką sytuacje w turnieju F|H. Przygotowana była piękna mapa, której centralnym punktem był 3 lub 4 kondygnacyjny hotel. Sam hotel - jak wspomniał Natty z illuminators, który współtworzy mapy także na potrzeby tego turnieju. Miał dwa razy więcej obiektów aniżeli cała mapa Market Garden z Classica. Niemniej jednak nie jest to jakiekolwiek wyzwanie dla 2 GHz procesorów, gdy testowaliśmy mapę uruchomioną na własnych komputerach. Jednak gdy załadowaliśmy mapę na serwer, to po wejściu do budynku, KAŻDY niezależnie od posiadanej konfiguracji komputera miał od 3 do 5 FPS!

Skoro ponownie pojawiają się pytania o wydajność FH taki mini poradnik:

1. Karta graficzna - czyli gdy brakuje fillrate...
Skalowanie jakości tekstur działa całkiem sprawnie w BF, więc śmiało przesuwamy suwak odpowiedzialny za nie, w lewo.
Przy okazji zwolnimy trochę RAMu, a i mapa będzie się wczytywać szybciej.
Niestety wraz z redukcja tekstur zmienia się ustawienie poziomu mipmap (odległości z jakiej rozmywane są tekstury). Co jest szczególnie uciążliwe przy celownikach w czołgach, które są prawie 4 razy grubsze.
Poziom mipmap możemy jednak ustawić ręcznie z konsoli:
renderer.mipmapbias -1 lub więcej na minusie.
Ostatecznie możemy zmniejszyć głębie barw do 16 bitów, ale to już przy bardzo starych kartach.

2. RAMu nigdy dość.
Jeżeli brakuje Ci ramu polecam wyłączenie Lightmaps - jest to bardzo znaczące odciążenie pamięci, a i kart graficzna troszkę odsapnie.
Po drugie redukcja jakości sampli z 44 kHz do 22 kHz (11 kHz nie polecam - nie ma wszystkich dźwięków w tej jakości w FH)

3. Najważniejsze: procesor, procesor, procesor
Procesor odpowiada za niemal wszystko. Szczególnie potrafi dać mu we znaki obsługa dźwięku. Pod opcją Hardware Sound Acceleration kryje się EAX 2, co prawda obsługują ja właściwie wszytki obecne karty, ale przeważnie nie posiadają własnego procesora DSP i zrzucają cała robotę na procesor główny. Tak więc jeśli nie mamy Soundblastera Live! (z wyjątkiem Live24) lub karty z rodziny Audigy (z wyjątkiem ES), lub innej z własnym procesorem DSP np Soundstorm. Nie zaznaczmy tej opcji. Pomoże także zmniejszenie ilości dźwięków odtwarzanych na raz do 32 -24. Przy czym musimy zredukować jakość dźwięków z High do Medium, gdyż przy dużym nagromadzeniu odgłosów gra będzie niektóre pomijać.
W grafice odciążymy procesor przez redukcję efektów graficznych, oraz detali pojazdów. Pomocne jest również wyłączenie cieni. Ostatecznością (aczkolwiek mającą ogromny wpływ na wydajność) jest redukcja zasięgu widoczności. Dlaczego ostatecznością? Przy otwartych przestrzeniach w FH długo nie pożyjemy.

4. Jak zawsze mająca wpływ na wszystko jest redukcja rozdzielczości, ale tego chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lut 2007, 02:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 mar 2003, 11:56
Posty: 1060
Lokalizacja: Lębork
zgadzam się w 100% że przy FH potrzebny jest mocny proc. Ja mam 2 GB ramu dobrą grafe Sapphire X800GTO (w bf2 ustawione wsio na max oprócz świateł i cieni bo mi niepotrzebne) ale gównianego jak na te czasy proca Athlona 1800XP+ I czasami mam stop-klatkę :lol: nie ma mowy nawet o komiksie na dużych mapach łapię zwieszki, a na małych mapkach jestem w stanie pośmigac :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lut 2007, 19:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2007, 22:27
Posty: 171
ja mam P4 3.0 2G ramu i X800XL (wersja Full) wszystko na wsio i 60-70 klatek na WAKE 64 osoby a właśnie która mapa najbardziej obciąża bo chciałem zobaczyć ile FPS będzie ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lut 2007, 20:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2003, 16:59
Posty: 2604
hehe włącz eastern blitz lub jakąs nowa mapkę z mappacka

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lut 2007, 17:26 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lip 2004, 13:15
Posty: 2433
Lokalizacja: Bydgoszcz
Dla tych co się nie znają i nie wiedzą jaką kartą było GeForce 4 Titanium w DX 8.0:


GF FX 5200, FX 5500, FX 5700LE, FX 5700, Radeon 9200, 9250, 9550, 9600, 9600Pro < GeForce 4 Titanium

:wink:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 mar 2007, 16:04 
Offline

Dołączył(a): 24 mar 2007, 13:26
Posty: 6
Jak będzie mi chodzić FH i jakie ustawienia proponujecie?

Pentium D820, Niestety 512mb ram :|, Ge Force 7300 256mb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 mar 2007, 16:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2003, 16:59
Posty: 2604
proponujemy uruchomić grę i samemu sprawdzić każdy ma inny gust,na 512mb będą dogrania z hdd częste

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL