Tytułem małego sprostowania.
G4G jest oficjalnym ramieniem gamingowym firmy INEA z Poznania.
http://www.inea.pl Sokar44 sugeruje że nie posiadamy osobowości prawnej. Jest to rzecz jasna nieprawda. Może złe słowo. Nie jest po prostu zorientowany. ( W sumie dlaczego miałby być
Aby wyhostowac taki tytuł jak BF3 czy też BFBC2, EA wymaga od
kontrahenta zapewnienia odpowiedniej kultury technicznej, sprzętu, niezawodności i komunikacji z Developerem. Bowiem providerzy czynnie i aktywnie uczestniczą w procesie testowania, gier DICE. Jak wspomniał Sokar44, niemal wszyscy providerzy miali swój wkład w "naprawianie Bad Company 2". Bez osobowości prawnej G4G/INEA nie podpisałaby
umowy z EA/DICE na prowadzenie MOH i BfBC2 w Polsce.
G4G jest prężnie działającą społecznością graczy. Graczy skupionych wokół serwerów hostowanych przez G4G czyli INEA.
Temat BF BC2 wyskoczył z mojej inicjatywy. Nazwijmy to ratowaniem sytuacji obecności tego tytułu w Polsce. Po prostu okazało się gamesnet.pl (w tamtym okresie jedna z większych firm zajmujących się hostingiem) odpadła w temacie uruchamiania gier na Windows Server. Banalne ? Ale tak też się składało że INEA miała wolne zasoby. Zatem niemal na gorąco udało nam się porozumieć z EA/DICE (tak tak.. dokładnie z DICE) i odpaliliśmy publiczne serwery Bad Company 2. Z jednym zastrzeżeniem z naszej strony - nie będziemy prowadzić hostingu płatnego. Bez projektu G4G.pl nie byłoby w dniu premiery Bad Company 2 w Polsce żadnego podmiotu który byłby w stanie uruchomić ten tytuł. Dodam że grami w INEA bawimy się już 9 lat (a tak swoją drogą trzon gamesnetu biegał u nas z adminami na serwerach CSa.. pozdrawiam ich ), więc nie byliśmy firmą krzak, która nie wie o co chodzi.
Serwery udostępniamy niemal za darmo (jeśli nie liczyć jakiegoś bannera na sajcie klanu/organizacji) .. ta decyzja została podjęta z pewnym opóźnieniem.
Po prostu fakt że Gamesnet.pl nie był w stanie wyhostować tego tytułu, nas też zaskoczył. Nie mieliśmy przygotowanego żadnego zaplecza jeśli chodzi o sprzedaż slotów a wdrażanie systemu na łapu capu kończy się zawsze źle. Czas naglił a gracze w PL w ogóle zostaliby pozbawieni serwerów publicznych Bad Company 2 i Medal of Honor.
A teraz mała refleksja. Sami pisaliście że serwery BF2 czy też BF2142 były w Polsce zawsze drogie. Prawda ? Skarżyliście się na lagi i niedogodności techniczne. Czy dużo klanów kupiło serwa od Gamesnetu. ? Na pewno woleliście kupić podobnego serwa w Niemczech. Bo tanio. Z czego wynikała wysoka cena slota w PL ? Ano dlatego że serwery BF 2 lubiły sobie zjeść zasobów a Gamesnet.pl wolal odpalić na tej samej maszynie 10 serwerów cs 1.6 z którego wyciągnąć można znacznie więcej pieniędzy niż z jednego serwera BF2. Dlaczego nie było tyle utrzymywanych za friko serwerów publicznych BF2 w PL co dzisiaj w BFBC2 ? (Bodaj dwa w Polsce były o ile pamiętam, może się mylę). Bo nie miał kto za to zapłacić. Proste. Za serwery BFBC2 (sprzęt łącza, opieka techniczna, suport itp) płaci w 100% INEA czyli G4G (zgodnie z tym co napisałem wyżej o statucie prawnym G4G)
Lagi w BFBC2 ? Raz .. my nie odpalamy w G4G nadmiarowo tych serwerów. Całość działa ze stałym 30% obciążeniem na dzień dziesiejszy. W szczytowym okresie nie wyskoczyliśmy poza 50%. Nie mamy interesu by ładować procesów na 120%. Jeśli czujesz laaaaga.. to dwie sprawy są skopane
1) komunikacja PB - gra BFBC2 - DICE przyznało że PB uczyli się dopiero po premierze gry (Szwedzi nie wstydzą się powiedzieć że czegoś nie potrafią zrobić, ot takie bezstresowe podejście, nie umiemy... ale się nauczymy)
2) komunikacja gracz - serwer - Plasma. Zauważcie jedną rzecz.. jak wolno refreshuja się staty BC2 ! Daje wam to do myślenia ? Myślę że podobne problemy możemy napotkać w przypadku nadchodzącego BF3 (oby nie). BC2 zostało zupełnie nieodoszacowane jeśli chodzi o ilość graczy on-line, a ich system identyfikacji gracza na serwerze nie zdał w pierwszych miesiącach premiery egzaminu przy tak masowym graniu.
Aha.. no może i trzeci powód a więc punkt 3)
3) tymczasowe problemy z Twoim providerem internetu.
INEA ma dosyć dobre łącza o czym świadczy fakt że doskonale grają u nas zarówno ziomale z Ukrainy jak i ze Szwecji bez specjalnego problemu.
Jeśli chodzi o łącza temat ten w INEA w ogóle nie jest żadnym problemem.
Jak wygląda sprawa z BF3 ? W piątek będziemy już wiedzieć jak wygląda lista providerów BF3 na świecie. To informacja z wczoraj z DICE.
Ale lekko jeśli chodzi o cenę slotów nie będzie... polecam przeczytać tego njusa którego spłodziłem na G4G.pl (jeśli ktoś się nie brzydzi G4G :> )
http://g4g.pl/serwery-battlefield-3-beda-drogie