Teraz jest 14 paź 2019, 20:42

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 gru 2011, 18:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2010, 11:09
Posty: 219
jonek napisał(a):
Z buta mechanikiem biegam również i jakoś nie mam większych problemów z rozwaleniem czołgu z RPG gdy wali do niego ktoś jeszcze, a niejednokrotnie udaje się samemu.

Cieszę się, że wreszcie spotkałem kogoś kto nie ma z tym problemów. Opisz, proszę, taktykę jaką stosujesz, bo moje i moich znajomych najwyraźniej zawodzą.

jonek napisał(a):
zgranie dwóch osób to chyba żaden wyczyn?

Rzeczywiście. Żaden. Tyle tylko, że w czołgu, w przenośni i dosłownie, jadą na jednym wózku i MUSZĄ się zgrywać by przeżyć, a na piechotę znajdź kogoś do współpracy.... :/

jonek napisał(a):
Ale przecież któremu reconowi chce się użyć lasera, każdy tylko siedzi w krzaku i czeka aż ktoś wejdzie pod celownik.

Otóż to! Nie chce się, bo przy takiej współpracy dostaje tylko 20 pkt za spoting. (Zdaje się że więcej dostaje strzelec w czołgu za asystę). W tym czasie recon zamiast równie ryzykownego spotowania może zdobyć fraga za 100 pkt. Za to, na takiej współpracy mechanik "zarabia" zniszczeniem Jevelinem 100 + 100 + ew. 100 (za zniszczenie czołgu i zabicie ew. dwóch pasażerów). Ot i całe zrównoważenie gry, w tym przypadku zespołowej, wg. DICE. :(

No i wracamy do punktu wyjścia. Jak skutecznie niszczyć czołgi wyposażone jak w temacie wątku.

_________________
Pzdr, Tomek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2011, 18:04 
Offline

Dołączył(a): 6 sie 2005, 18:39
Posty: 74
Lokalizacja: Gdańsk
jest dokładnie tak jak jonek pisze, a dodam, że użycie javelinów skutecznie eliminuje czołgi z mapy, ale do tego potrzeba odpowiednich graczy, których jeszcze nie ma (w odpowiedniej ilości). Narzędzia do gry jednak są i to prawie zbalansowane. Pytanie tylko dla kogo dla gra miała być zrobiona, dla indywidualnego gracza czy dla całego zespołu czyli strony konfliktu? Zauważcie, że są jeszcze rózne tryby gry i czy przypadkiem DM nie jest dla piechoty? A ustawienia serwerów do trybu infantry dla tych którzy chcieliby pograć na wybranych mapach? Wogóle jest jakiś problem? Każdy by chciał całą grę mieć pod siebie gdy tak naprawdę w tej grze jest coś dla każdego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2011, 18:13 
Offline

Dołączył(a): 25 kwi 2009, 10:29
Posty: 97
Dusty [PL] napisał(a):
Cieszę się, że wreszcie spotkałem kogoś kto nie ma z tym problemów. Opisz, proszę, taktykę jaką stosujesz, bo moje i moich znajomych najwyraźniej zawodzą.


Proste - walisz w tył albo bok i nie wychodzisz jak ostatni pacan na środek drogi aby strzelić. Ot i cała filozofia.

Dusty [PL] napisał(a):
Rzeczywiście. Żaden. Tyle tylko, że w czołgu, w przenośni i dosłownie, jadą na jednym wózku i MUSZĄ się zgrywać by przeżyć, a na piechotę znajdź kogoś do współpracy.... :/


To już Twój problem. Masz pretensje do ludzi, którzy grają w zespole, ze nie możesz ich pokonać solo? Nie rozśmieszaj nas.

Dusty [PL] napisał(a):
Otóż to! Nie chce się, bo przy takiej współpracy dostaje tylko 20 pkt za spoting. (Zdaje się że więcej dostaje strzelec w czołgu za asystę). W tym czasie recon zamiast równie ryzykownego spotowania może zdobyć fraga za 100 pkt. Za to, na takiej współpracy mechanik "zarabia" zniszczeniem Jevelinem 100 + 100 + ew. 100 (za zniszczenie czołgu i zabicie ew. dwóch pasażerów). Ot i całe zrównoważenie gry, w tym przypadku zespołowej, wg. DICE. :(


A co mnie obchodzą punkty? Przyczyniam się do łatwego i szybkiego niszczenia czołgu/heli za pomocą lasera i dzięki temu mój zespół wygrywa mecz - pełny sukces i satysfakcja, czego chcieć więcej? Czy ktoś tu jeszcze w ogóle gra aby wygrać mecz, a nie dla cyferek i powiększania e-penisa statystykami?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2011, 18:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2010, 11:09
Posty: 219
jonek napisał(a):
Dusty [PL] napisał(a):
Cieszę się, że wreszcie spotkałem kogoś kto nie ma z tym problemów. Opisz, proszę, taktykę jaką stosujesz, bo moje i moich znajomych najwyraźniej zawodzą.


Proste - walisz w tył albo bok i nie wychodzisz jak ostatni pacan na środek drogi aby strzelić. Ot i cała filozofia.

O, dzięki! Nigdy bym na to nie wpadł.

_________________
Pzdr, Tomek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2011, 19:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2006, 11:50
Posty: 1277
Lokalizacja: Camp Gibraltar :)
Chyba po raz 10 na tym forum to pisze, ale... gra jest dobrze zbalansowana jeśli chodzi o walki pojazdów, tu chodzi tylko i wyłącznie o ogarnianie drużynowe, nikt wojny sam nie wygrał, a ze pacanow na serverach jest zdecydowanie więcej to droga sprawa, nie raz wkurzam sie gdy na jednej z map przejazd blokuje tylko 1 czołg z mechanikiem, i jakoś ja jedyny próbuje go zniszczyć (co oczywiście w tej grze jest nie możliwe (chyba ze uda się zajść go od tylu i jakimś cudem wystrzelić te 3 rakiety jednocześnie zgarniając mechanika;)) Choć tez zdarza się ze to ja sam w czołgu skutecznie lockuje jakiś ważny przejazd i nikomu nie spieszy się by mnie zdjąć .
Ktos pisał ze czołg rozpada sie po 2 sekundowej serii z myśliwca, no nie do końca prawda, przeciętnemu pilotowi ciężko zniszczyć pojazd samym działkiem, no chyba ze ma już rakiety pow- ziemia,od ostatniego patha puszki maja przerąbane jeśli o to chodzi :) (Nawet gdy pojazd stoi pusty można go namierzyć, wiec koniec ze spokojnym naprawianiem)


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2011, 21:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lis 2011, 09:17
Posty: 260
jonek napisał(a):
To już Twój problem. Masz pretensje do ludzi, którzy grają w zespole, ze nie możesz ich pokonać solo? Nie rozśmieszaj nas.
Do tej pory nie zauważyłem, aby ktoś w tym wątku miał do kogokolwiek pretensje.

A propos tematu. Jak mamy taki przykładowy conquest na Kaspian border, to tam są o ile dobrze pamiętam na jedną bazę pojazdy jakie przypadają to... 2 myśliwce, 2 czołgi, helka szturmową i mobilne AA. To daje nam aż 18 miejsc do obsadzenia w pojazdach; nie wspominając już o małych terenówkach i stacjonarnej AA. Co tu się dziwić statystycznemu nastoletniemu graczowi przyjdzie do głowy "Nie będę szedł na piechotę, wsiądę do czołgu i pojadę". Obawiam się, że fani battlefielda byliby zawiedzeni jak jeden żołnierz załatwia czołg raz za razem (nawet w hipotetycznym pojedynku żołnierz pro, czołg noob). W końcu czołg to czołg. Battlefield stara się zachować namiastkę rzeczywistości. Jakie tak naprawdę szanse ma piechur z czołgiem? Jakieś ma, gdy pod ręką jest Javelin. Niestety, jakby na to nie patrzeć, potrzebny jest team.

Skoro wątek rozkręca się to podejdźmy do problemu od podstaw. Do czego służy piechota? Jako laikowi wydaje mi się że w BF3 do zwalczania piechoty przeciwnika i utrzymania terenu. Do czego służą pojazdy opancerzone? Do przeprowadzenia natarcia. Jeśli nadciąga czołg to moim zdaniem są 3 opcje:
-odeprzeć atak
-jak nie uda się to kitrać się po kątach i czekać na pomoc.
-uciekać

Te dwa ostatnie są bardzo proste w realizacji a do pierwszego niestety potrzebny jest zgrany zespół; inaczej nie da rady IMO. Od siebie mogę dodać, że lecąc myśliwcem często marzę chociaż o jednym techniku z RPG który zdążył już sprzedać jeden strzał w Abramsa i który spotuje go; wówczas mógłbym rozwalić czołg w jednym podejściu. Najpierw za pomocą rakiety kierowanej a potem seria z działka. A tak zwykle łapię tylko unieruchomienie pojazdu.

Aha, jeszcze słówko o balansie. Wszędzie tam gdzie mamy do czynienia z niesymetryczną rozgrywką gdzie jedna strona ma takie rodzaje jednostek jakich nie ma druga - zawsze będą problemy z balansem. Tak było od zawsze począwszy choćby od Heroes of might and magic.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2011, 22:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 mar 2010, 12:10
Posty: 111
Uzupełniając wcześniejsze wpisy
Ilość punktów za użycie znacznika „lejzerowego” jest wystarczająca. Gdyby jeszcze dorzucić podział punktów za zniszczony sprzet to wszyscy zamiast grać by z laserami siedzieli. :stupid:

Czołg CITV- CQ Oman szybki przejazd z A do C – 5 namierzeń = 50 pkt
SOFLAM – jak pisałem dwie strony wcześniej umiejętnie ustawiony SAM namierza, a snajpa spokojnie sobie w tym czasie fraguje czyli 1 spot = 10 pkt bez ryzyka i za darmo.
Brak tego sprzętu u wysokolevelowych snajperów na dużych mapach to zwyczajne „zlewanie” kompanów z teamu. W przypadku jego utraty z paki supporta można przecież pobrać nowy.

Ograniczenie ilości czołgowej amunicji jednak dałoby więcej szkody niż pożytku. Pamiętajcie że często ta jedna dobra załoga niekoniecznie „wymiata”, częściej działa jak straż ogniowa nie pozwalając aby mecz skończył się w 5 min. Pod warunkiem że nie składa się z 2 snajperów + medyk. :lol:

:idea: Wszyscy byli i czynni towarzysze pancerni :idea:
Pisać do DICE i Intela czy na forum EA, może dostaniemy znowu Highway Tampa i Operation Harvest w kombinacji full wypas (5 vs 5tanki + 2vs2 APC +1vs1 AA ). Do DLC proszę wymodlić Road Rage i gitara.
Jak chcecie podnieść poprzeczke lub przypomnieć sobie stare czasy proponuję „T 72 Balkans on Fire” (coś dla totalnych maniaków realizmu, nawet z T 34-85). :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 gru 2011, 22:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2004, 22:14
Posty: 505
Lokalizacja: Manchester
4 RPG odpalone w tym samym czasie nawet w przedni pancerz czolgu to argument nie do odrzucenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2011, 04:01 
Offline

Dołączył(a): 29 cze 2011, 07:29
Posty: 4
hamsterOne napisał(a):

Aha, jeszcze słówko o balansie. Wszędzie tam gdzie mamy do czynienia z niesymetryczną rozgrywką gdzie jedna strona ma takie rodzaje jednostek jakich nie ma druga - zawsze będą problemy z balansem. Tak było od zawsze począwszy choćby od Heroes of might and magic.



To i ja się wypowiem właśnie w TEJ kwestii, bo od niej się wszystko zaczęło, a mondrym jest wielce. Otóż, wydaje mi się, iż na takich mapach łatwo można poprawić balans, wydłużając czas spawn'u śmiercionośnego tanka :D. Prawda? Wtedy "puszka" taka stała by się bardzo strategicznym narzędziem. Skoro 75% obrońców skupia się na tym, by czołg zniszczyć + stara się nie zostać przez niego pozamiatanym, to po jego unicestwieniu, mamy na 3-5 min. spokój. Tylko co w chwili gdy "attackerzy" wpadli by na pomysł - "dobra, czekamy na czołg" ?:D. Z drugiej zaś strony strasznie dużo komplikacji i awantur by to wprowadziło po stronie posiadaczy pojazdów. Sam czasami się zastanawiam dlaczego pojazdy na większości serwerów pojawiają się na zasadzie "instant". Przecież to są rzeczy, które naprawdę potrafią odmienić losy bitwy, zwłaszcza jak "ogary" siedzą "za kółkiem". Jednak - i tu znowu pojawia się magiczny zwrot - zgranie zespołowe potrafi ostudzić zapał nawet największego pro - dlatego zgadzam się z przedmówcami. No a poza tym nie wyobrażam sobie takiego Caspiana czy Wake Island bez sprzętu ciężkiego. To on tak naprawdę dodaje smaczku tej grze (czyt. dynamizm, zwroty akcji, w...rwienie). Trzeba po prostu szukać sobie ziomali do wspólnej zabawy np. mnie ;p. Ja nie patrzę na PKT., a chętnie dostosuję się do teamu, bo nie mam z kim grać i jest mi smutno. Przytuli mnie ktoś? :(

Pozdro.


Ostatnio edytowano 22 gru 2011, 04:13 przez kamillo84, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2011, 10:51 
Offline
Zbanowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2011, 18:20
Posty: 64
Lokalizacja: Tychy/Błonie/Warszawa
z racji tego że ze mnie lone wolf pytanie mam. sam obsłuże Citv ?? w połączeniu z pociskiem kierowanym??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2011, 12:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lut 2009, 06:19
Posty: 118
Lokalizacja: Pińczów
schranzerr napisał(a):
z racji tego że ze mnie lone wolf pytanie mam. sam obsłuże Citv ?? w połączeniu z pociskiem kierowanym??

Nie, po przełączeniu się na działo laser znika.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2011, 14:03 
Offline
Zbanowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2011, 18:20
Posty: 64
Lokalizacja: Tychy/Błonie/Warszawa
[quote=\"LajtusPL\"][quote=\"schranzerr\"]z racji tego że ze mnie lone wolf pytanie mam. sam obsłuże Citv ?? w połączeniu z pociskiem kierowanym??[/quote]
Nie, po przełączeniu się na działo laser znika.[/quote]


no i na tym kończy sie przydatność tego gdy sam kieruje tankiem. Czyli w pojedynke zatraca sie sens montowania tego perku.Szkoda ;/ w takim razie szukam znajomych :D bo ich w BF nie mam:) póki co zostaje przy kombinacji \"reactive Armor + Thermal + Kartacz \"

stosował ktoś maskowanie,autoładowanie,bądź naprawianie? czy te perki są użyteczne ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2011, 14:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2010, 02:46
Posty: 551
Balans na niektórych mapach faktycznie jest zachwiany, np. Kanały cośtam w conquest. Jety muszą latać na śmiesznie małej wysokości żeby nie utknąć na suficie do tego niezniszczalne działko AA z amerykańskiego lotniskowca ma zasięg na pół mapy. Można by wytknąć sporo niedoróbek typu ustawienie ruskich myśliwców na Firestormie zbyt blisko siebie tak, że przy starcie zaczepiają się skrzydłami i skręcają.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2011, 14:15 
Offline

Dołączył(a): 25 kwi 2009, 10:29
Posty: 97
schranzerr napisał(a):
stosował ktoś maskowanie,autoładowanie,bądź naprawianie? czy te perki są użyteczne ?


Od maskowania chyba lepszy będzie reactive armor, dużo częściej obrywa się ze zwykłych RPG niż kierowanych pocisków, a laser i tak cie namierzy. Od naprawiania dużo lepszy jest kolega mechanik na działku, a jak jest jeszcze trzeci na CITV to już wypas, także tego perka również bym nie brał. Autoładowanie jest na tym samym slocie co pancerz, także też odpada (jak dla mnie ofc).

Ja używam reactive armor + zoom (bardzo przydatna rzecz) + LMG (do ubijania piechoty gdy kolega z działka wyskakuje naprawiać). Kolega z kolei ma ustawiony skaner piechoty - bezcenne w obszarze zabudowanym.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 gru 2011, 14:34 
Offline
Zbanowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2011, 18:20
Posty: 64
Lokalizacja: Tychy/Błonie/Warszawa
no własnie dlatego potrzeba mi kogoś kumatego do pojazdu ;) Kartacz,albo lekki KM tak jak mówisz skutecznie eliminuje piechote(ten pierwszy przydaje mi sie by np, nadwyrężyć HP pilotów Heli ,bądź to skutecznie ściąga wszelkie szybkie pojazdy czterokołowe.Jeden strzał i powiedzmy 3osoby w Jeepku idą do piachu.Pancerz reaktywny jest pomocny,aczkolwiek montowany na bokach i tył zawsze bedzie wrażliwy.Zoomu nie stosuje bo na tyle wypracowałem sobie strzelanie z grubej by eliminować pojazdy daleko oddalone. Myślałem nad Citv no ale bez ekipy to odpada. Termo mi sporo pomaga by nie wjechać w miny ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL