Uncle Blues napisał(a):
"Gdybym to ja robił FH2":
to dawno temu wziął bym Zatar Wetlands, usunął z niego lotniskowiec, wrzucił kilka modeli przeniesionych z FH'42. Modele żołnierzy zrobiłbym proste (nie jak klocki lego, ale zrobionych prostymi technikami - tak jak te z vBF2 - to jest kwestia miesiąca). Dałbym numerek 0.01. Ludzie zaczęli by w to grać i było by wiadomo, co poprawić nad czym się skupić. Wydawać kolejne wersje co miesiąc/dwa dodając po kilku modelach i mapkach, niekoniecznie w finalnej wersji, a przede wszystkim z udoskonaleniami gameplaya, z i łatkami do bugów. Taka "taktyka" sprzyjała by rekrutacji nowych ludzi do ekipy (mapperów, grafików, koderów). Być może FH2 wygrało by MOTY2007 i zgarnęło nowe komputery i kasę, za którą mogli by przyspieszyć prace (a tak to wygrał PoE2 - od tamtego czasu w zasadzie nic nie zrobili...). Rozpisałem się... już nie piszę więcej...

Świetnie! Więc czekamy ma FH2 od Ciebie
A tak serio czy Ty w ogóle wiesz co jest potrzebne by po mapie można było śmigać takim Panzer IVF2? Z obracającą sie wieżą, gąsienicami, zawieszeniem w którym każdy wózek jest odrębną częścią reagującą z podłożem, lufami pokładowych CKMów obracających sie w jarzmie kulistym? Podpowiem tylko że model pojazdu w 3DMaksie i tekstury z Photoshopa to najmniejszy problem. Do tego script engine BF2 wykorzystuje język python w odróżnieniu od BF1942 z tego co zauważyłem i nie ma czegoś takiego jak "konwersja", jest tu zupełnie inna składnia i odwołania do obiektów. Tak więc przenosząc (jak to zresztą w przypadku kilku pojazdów uczynili) model i tak najbardziej pracochłonną część opisania go kodem skryptu trzeba robić na nowo.
Po drugie kolejny raz słyszę: "gotowy produkt", "doszlifowują" itp. Panowie przejrzyjcie raz jeszcze wszystkie newsy ze strony FH i zobaczycie że to co ujrzymy w sierpniu to 4-5 map z jednego teatru działań, pojazdy które można policzyć na palcach i kilka podstawowych broni piechoty z tamtego okresu. To ma być wersja finalna? Zrozumcie że to po prostu nie stworzyli jeszcze takiego niezbędnika elementów, które pozwalały rozegrać choćby jedną mapę na poziomie rozrywki zbliżonym do FH. Tyle że największym atutem ekipy jest właśnie FH, które rozwijali tak długo testując wiele możliwości i mam nadzieje że zdobyte doświadczenie zaprocentuje w FH2. BF2 choć z nowym enginem graficznym i kompletnie nowym script engine, to nadal pod względem rozgrywki jest prostą jak cep gierką zręcznościowa, którą dopiero twórcy modów rozwijają w coś ciekawszego wykorzystując elastyczność script engine. Kilka nowych możliwości zapewne zobaczymy na pierwszych mapach i wiele nowych dopiero przed nami jeśli mod spotka się z zainteresowaniem i będzie rozwijany. Co zaś się tyczy grywalności, to moim zdaniem zbyt wcześnie by wyrokować. wszytko co dotychczas pokazali jest mniej lub bardziej rozwinięciem pomysłów z FH07 możliwych dzięki owemu engineowi. Nie są dla mnie zaskoczeniem, natomiast jeśli czekacie na w sierpniu na mod przynajmniej tak rozbudowany jak FH07, na silniku BF2 - cóż rozczarowanie macie zagwarantowane.
Dlaczego to piszę? Ot w FH lubię pograć, a czasem coś w tym FH zrobić nawet bardziej konstruktywnego i jakoś nie szczególnie mi się dłuży czas do nowej wersji na zupełnie nowym engine, tym bardziej że wiedząc coraz więcej jak ta gra jest zbudowana zdaje sobie sprawę że daleka droga do tego by dorównała rozmachem (jeżeli w ogóle dorówna w co wątpię) FH07. Z pomysłami twórców też nie koniecznie się zgadzam - wiele elementów FH07 dla mnie jest sztuką dla sztuki. Ale naprawdę nóż mi się w kieszeni otwiera jak widzę kolejnego "doradce", "specjalistę od enginów BFa wszelakich", kolejnych "przecieków" że będzie "w następnym miesiącu", itd...
News rekrutacyjny do teamu FH jest na ich stronie co jakiś czas - rzeczywiście chcecie mieć FH2 szybciej, po prostu zróbcie coś w tym kierunku. Takie czcze gadanie (a szczególnie na tym forum) zupełnie nic nie wnosi do projektu. Koniecznie chcecie zobaczyć niedopracowaną, zbugowana wersje, zmieniającą się z wersji na wersje - dołączcie do beta testerów. Ja rozumiem - takie czasy pogoń za wszystkim. Może wasz głód nowości zaspokoi seria The Sims - nowe części i dodatki z miesiąca na miesiąc...
P.S. My tu gadu gadu a nowy news na stronie FH wisi od wczoraj. Po raz kolejny nabór do zespołu moda. Panowie Uncle, MichelCat, Lailonn niebywała okazja by słowa przemienić w czyn!
