Teraz jest 17 wrz 2019, 00:21

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: FH2 Know How
PostNapisane: 12 gru 2007, 19:09 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
Jako że FH2 już niedługo się pojawi - pojawią się błędy, wywałki i inne przyjemności. Temat ten mam nadzieje pomoże stworzyć późniejsze FAQu w dziale FH2.

1) Warto zapoznać się ze sposobami instalacji patchy do BF2. FH2 będzie wymagał spatchowania gry do wersji 1.41. Jako że FH2 nie będzie po polsku, radziłbym zainstalować w natywnej - angielskiej wersji zarówno BFa jak i łatkę - może wam to oszczędzić paru problemów.

2) Dlaczego mając 40GB RAMu, FH2 zawsze używa maksimum 1 GB? Tak to już niestety jest na systemach 32bitowych. System może zaadresować dla jednej aplikacji do 1GB pamięci. Ominięciem problemu jest system 64bitowy (dowolna ilość pamięci dla aplikacji) albo zastosowanie switcha "/3GB" w systemach 32bitowych (3GB pamięci dla aplikacji).

3) BF2 wymaga przy instalacji aby nazwa windowsowego profilu nie zawierała polskich znaków.

Proszę dodawać posty - ale w miarę sensowne.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 12 gru 2007, 21:03 przez Hynol, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2007, 20:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 cze 2007, 12:05
Posty: 1075
Lokalizacja: Bydgoszcz
Czyli z tego co zrozumiałem na mojej viście 64bitowej me 4GB ramu zostaną wykorzystane?
I czy na angielskiej wersji Bf'a nie spotkam czegoś takiego jak jest w BGF przy nazwie specjaliacji (jakieś NO_SUPPORT_... i przy flagach to samo) bo na screenach to po niemiecku wyglądało wszystko normalnie :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2007, 22:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2003, 11:38
Posty: 1585
Lokalizacja: Żółwin
Jacaaa napisał(a):
Czyli z tego co zrozumiałem na mojej viście 64bitowej me 4GB ramu zostaną wykorzystane?


Chyba nie, bo sama aplikacja czyli BF2 jest 32bitowa...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2007, 22:40 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lip 2004, 13:15
Posty: 2432
Lokalizacja: Bydgoszcz
Hynol napisał(a):
... zastosowanie switcha "/3GB" w systemach 32bitowych (3GB pamięci dla aplikacji).


Może coś więcej na ten temat ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 gru 2007, 23:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2005, 17:50
Posty: 485
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
look napisał(a):
Jacaaa napisał(a):
Czyli z tego co zrozumiałem na mojej viście 64bitowej me 4GB ramu zostaną wykorzystane?


Chyba nie, bo sama aplikacja czyli BF2 jest 32bitowa...

o ile sie orientuje to system adresuje pamiec a nie aplikacja :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2007, 23:16 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2006, 11:40
Posty: 1026
Lokalizacja: no route to host...
Artih napisał(a):
Hynol napisał(a):
... zastosowanie switcha "/3GB" w systemach 32bitowych (3GB pamięci dla aplikacji).


Może coś więcej na ten temat ?

Klik!
"Use google Luke" ;)

_________________
ObrazekObrazek
Carno's blog - my part of the web


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2007, 07:55 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 21:49
Posty: 785
Lokalizacja: nadbużańska dzicz
Hynol napisał(a):
2) Dlaczego mając 40GB RAMu, FH2 zawsze używa maksimum 1 GB? Tak to już niestety jest na systemach 32bitowych. System może zaadresować dla jednej aplikacji do 1GB pamięci. Ominięciem problemu jest system 64bitowy (dowolna ilość pamięci dla aplikacji) albo zastosowanie switcha "/3GB" w systemach 32bitowych (3GB pamięci dla aplikacji).


Które dokładnie systemy 32 bitowe? Z tego co pamiętam (z dość enigmatycznego zresztą artykułu na technecie), że opcja ta dotyczy tylko Windows 2000 od Advanced Server wzwyż, oraz Windows 2003 Server. Zmienia ona proporcję między pamięcią zarezerwowaną dla aplikacji, a tą dla system cache. Domyślnie dla każdego Windowsa NT 5 i nowszych jest to 2 GB dla aplikacji i drugie 2 GB dla bufora, z 4 GB możliwych do zaadresowania przez procesory 32 bitowe. Natomiast po uaktywnieniu tej opcji 3 GB zostanie przeznaczonych dla aplikacji, kosztem bufora systemu ograniczonego do 1 GB.

Tymczasem według tego samego artykułu dla Windowsa XP ograniczeniu ulegnie tylko wielkość system cache (sic!).

Miał ktoś to okazje sprawdzić w praktyce. Mam na myśli sprawdzenie, a nie "czuje że chodzi lepiej".

spitfire05 napisał(a):
o ile sie orientuje to system adresuje pamiec a nie aplikacja Smile


Niestety jeżeli takiej ewentualności nie przewidzieli twórcy aplikacji, to nie wykorzysta ona większej przestrzeni adresowej, 64 bitowych rejestrów, dwóch lub więcej rdzeni, pixel, vertex shaderów etc... etc...

Jacaaa napisał(a):
Czyli z tego co zrozumiałem na mojej viście 64bitowej me 4GB ramu zostaną wykorzystane?


O na pewno! Gdzieś przecież muszą się pomieścić te same biblioteki w dwóch kopiach 32 i 64 bitowej (choćby w przypadku DirectX), bo uruchamiamy aplikacje 32 bitową, a ta z 64 bitowych bibliotek nie może korzystać, Aero i cała masa innych pierdół.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 gru 2007, 13:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2006, 16:15
Posty: 926
User Guide przygotowany przez jednego z beta-tester'ów:
http://www.gameupdates.org/details.php?id=2027

radzę przeczytać zanim ktoś zacznie zadawać głupie pytania. :wink:

_________________
Obrazek http://jasonpaury.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2007, 16:23 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
WuWu84 napisał(a):
Miał ktoś to okazje sprawdzić w praktyce. Mam na myśli sprawdzenie, a nie "czuje że chodzi lepiej".


Testowane przez każdego grafika 3D w zasadzie. Do wglądu na max3d.pl. Bez switcha większość renderów o dużym formacie wywala się, framebufferów nie udaje się zapisać itd. Ze switchem nagle wszystko zaczyna śmigać, znikają błędy. Czy w grze będzie różnica? Jeszcze nie wiem - potestuje mając FH i możliwość załadowania max detali z/bez switcha.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2007, 21:05 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 21:49
Posty: 785
Lokalizacja: nadbużańska dzicz
Hynol napisał(a):
WuWu84 napisał(a):
Miał ktoś to okazje sprawdzić w praktyce. Mam na myśli sprawdzenie, a nie "czuje że chodzi lepiej".


Testowane przez każdego grafika 3D w zasadzie. Do wglądu na max3d.pl. Bez switcha większość renderów o dużym formacie wywala się, framebufferów nie udaje się zapisać itd. Ze switchem nagle wszystko zaczyna śmigać, znikają błędy. Czy w grze będzie różnica? Jeszcze nie wiem - potestuje mając FH i możliwość załadowania max detali z/bez switcha.


To że to działa to ja wiem - jest to konfiguracja zalecana dla serwerów Exchange.

Mnie natomiast interesuje (z czystej ciekawości zresztą) czy BF2 to wykorzytuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 gru 2007, 18:25 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
Testowałem na max detalach tekstur i geometrii żeby jak najwięcej danych załadować. Wniosek jest taki że bez switcha pojawiają się od czasu do czasu nieprzyjemne "ścinki". Ze switchem ich nie ma. Poza tym wydajność na tym samym poziomie. Acha - nie polecam włączać na systemach które mają poniżej 2 GB Ramu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 gru 2007, 21:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 kwi 2004, 12:24
Posty: 77
Lokalizacja: Hatfield
Można prosić o nieco łopatologii? Jak dokładnie użyć wspomnianego powyżej switcha? Czy można go bezpiecznie wykorzystać mając 2 GB na pokładzie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 gru 2007, 22:43 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2006, 11:40
Posty: 1026
Lokalizacja: no route to host...
Link pare postow wyzej napisał(a):
/3GB
Ten przełącznik wymusza w systemach z procesorami x86 przydział 3 GB wirtualnej przestrzeni adresowej dla programów oraz 1 GB dla jądra i składników wykonawczych. Program musi być odpowiednio zaprojektowany, aby korzystał z dodatkowej przestrzeni adresowej w pamięci. Korzystając z tego przełącznika, programy trybu użytkownika mogą uzyskać dostęp do 3 GB pamięci, a nie jak zwykle do 2 GB przydzielanych przez system Windows dla programów trybu użytkownika. Przełącznik przenosi punkt początkowy pamięci jądra systemu do 3 GB. Ten przełącznik może być wymagany w przypadku niektórych konfiguracji programu Microsoft Exchange Server 2003 i systemu Microsoft Windows Server 2003.

Na zdrowy rozum, majac 2GB na pokladzie nic to nie da.

O edycji boot.ini i dodawanie do niego nowych przelacznikow mozna poczytac TU

_________________
ObrazekObrazek
Carno's blog - my part of the web


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2007, 10:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2003, 04:02
Posty: 859
Carnophage[PL] napisał(a):
Na zdrowy rozum, majac 2GB na pokladzie nic to nie da.

Taki jeden po szkoleniu MS z Visty powiedzial ze daje, bo virtualna jak i readyboost tez sa liczone do calosci pamieci.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 gru 2007, 15:57 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2006, 11:40
Posty: 1026
Lokalizacja: no route to host...
aNDY^aND napisał(a):
Carnophage[PL] napisał(a):
Na zdrowy rozum, majac 2GB na pokladzie nic to nie da.

Taki jeden po szkoleniu MS z Visty powiedzial ze daje, bo virtualna jak i readyboost tez sa liczone do calosci pamieci.

Tyle, ze cytowany fragment o /3GB tyczy sie XP, a nie Visty...

_________________
ObrazekObrazek
Carno's blog - my part of the web


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL