Hynol napisał(a):
2) Dlaczego mając 40GB RAMu, FH2 zawsze używa maksimum 1 GB? Tak to już niestety jest na systemach 32bitowych. System może zaadresować dla jednej aplikacji do 1GB pamięci. Ominięciem problemu jest system 64bitowy (dowolna ilość pamięci dla aplikacji) albo zastosowanie switcha "/3GB" w systemach 32bitowych (3GB pamięci dla aplikacji).
Które dokładnie systemy 32 bitowe? Z tego co pamiętam (z dość enigmatycznego zresztą artykułu na technecie), że opcja ta dotyczy tylko Windows 2000 od Advanced Server wzwyż, oraz Windows 2003 Server. Zmienia ona proporcję między pamięcią zarezerwowaną dla aplikacji, a tą dla system cache. Domyślnie dla każdego Windowsa NT 5 i nowszych jest to 2 GB dla aplikacji i drugie 2 GB dla bufora, z 4 GB możliwych do zaadresowania przez procesory 32 bitowe. Natomiast po uaktywnieniu tej opcji 3 GB zostanie przeznaczonych dla aplikacji, kosztem bufora systemu ograniczonego do 1 GB.
Tymczasem według tego samego artykułu dla Windowsa XP ograniczeniu ulegnie tylko wielkość system cache (sic!).
Miał ktoś to okazje sprawdzić w praktyce. Mam na myśli sprawdzenie, a nie "czuje że chodzi lepiej".
spitfire05 napisał(a):
o ile sie orientuje to system adresuje pamiec a nie aplikacja Smile
Niestety jeżeli takiej ewentualności nie przewidzieli twórcy aplikacji, to nie wykorzysta ona większej przestrzeni adresowej, 64 bitowych rejestrów, dwóch lub więcej rdzeni, pixel, vertex shaderów etc... etc...
Jacaaa napisał(a):
Czyli z tego co zrozumiałem na mojej viście 64bitowej me 4GB ramu zostaną wykorzystane?
O na pewno! Gdzieś przecież muszą się pomieścić te same biblioteki w dwóch kopiach 32 i 64 bitowej (choćby w przypadku DirectX), bo uruchamiamy aplikacje 32 bitową, a ta z 64 bitowych bibliotek nie może korzystać, Aero i cała masa innych pierdół.