Teraz jest 15 paź 2018, 12:31

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lip 2010, 00:55 
Offline

Dołączył(a): 20 mar 2008, 18:57
Posty: 9
Cześć ponownie :]
Pytanko odnośnie Battlecraft'a 1942.

Mam problem z edycją oryginalnych map, grr...
Otwieram Berlin w Battlecrafcie bo jest nudny jak flaki z olejem i chcę dodać parę pojazdów.
Dodaję, ustawiam wszystko, zapisuję, sprawdzam, i kupa.... Nie pojawiają się w grze. To samo jest ze spawnpointami.

Robię to samo, przy tworzeniu nowej mapy i wszystko działa. Także, coś mi się buraczy z oryginalnym mapkami...
Ktoś może pomóc? :)

- Chicago


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 lip 2010, 12:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2009, 18:43
Posty: 162
Lokalizacja: Übertów
Witam.
Bezpośrednie edytowanie oryginalnych map to najlepszy sposób aby zrujnować swoją instalację bf.

Problem wyjaśniony:
Problem leży w Battlecrafcie, ale można go rozwiązać. Na przestrzeni lat, twórcy poprawili Berlin dodając do niego patch, który istnieje w katalogu levels jako plik berlin_003.rfa. Więc za każdym razem jak gra wczytuje berlin, najpierw ładuje berlin.rfa, a potem podmienia w pamięci parę plików na to co znajdzie w patchu. O ile Battlecraft jest świadomy istnienia patchów i nawet wczytuje je podczas ładowania mapy, o tyle wszelkie zmiany które zrobisz zapisuje z powrotem do podstawki. Przez to gra je ignoruje, bo uważa dane z patcha (których BC nie rusza) za ważniejsze.

Rozwiązanie:
Załaduj mapę w bc, kliknij File->Copy Level. Jako nową nazwę wpisz coś jak Chicago_Berlin. Nowa mapa będzie wolna od problemu z patchami, więc edytowanie powinno działać jak należy. Przy okazji będziesz pracował na kopii, a nie na oryginalnym berlinie, dzięki czemu będziesz jeszcze mógł grać w multi.

_________________
Obrazek
Przez te całe mody mam więcej godzin przegranych w BF1942 Debug niż w normalną wersję gry...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lip 2010, 00:25 
Offline

Dołączył(a): 20 mar 2008, 18:57
Posty: 9
Ah, nie sądziłem, że ktokolwiek jest w stanie mi pomóc. Pytałem wielu graczy, na wielu forach i nikt nie mógł mi udzielić pomocnej odpowiedzi. A już na pewno nie tak profesjonalnej. Dziękuję za wyjaśnienie wszystkiego :)
Po paru miesiącach nieudanej walki z Berlinem byłem totalnie zirytowany. Coś mi świtało, żeby zrobić kopię pliku i później go edytować, ale stwierdziłem, że nie mam już siły się z tym bawić.

Hmm... Wykorzystam Cię jeszcze, a co ]:->

Wiesz może, jak zmienić obrazek stworzonego poziomu? Chodzi mi o screen, który pojawia się podczas ładowania mapy, oraz ten który pojawia się przy jej wyborze :]

Dzięki za wszystko,
miłej nocy :]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 lip 2010, 16:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2009, 18:43
Posty: 162
Lokalizacja: Übertów
Spoko, pamiętam że sam miałem z tym dużo bólu głowy, bo mało kto wie o tej przypadłości battlecrafta.

Ze wspomnianymi obrazkami jest dużo trudniej, bo nie można tego zrobić z poziomu BC, trzeba użyć oficjalnych narzędzi do modów. Dopiero z ich pomocą można wypakować archiwum .rfa w którym siedzi mapa. Będzie trzeba rozpakować mapę, podmienić obrazki, a potem spakować mapę z powrotem. To jest jednak mało bezpieczne, ponieważ BF robi wiele założeń o sposobie w jaki spakowana jest mapa i wysypuje od razu na starcie jak zrobisz coś nie tak.

Wymagania:
-> Narzędzia do modów BF1942.
-> Program graficzny (np. Gimp lub Photoshop jeśli masz) z obsługą formatów TGA (do obraków ładowania) oraz DDS (do tzw. thumbnail'a, czyli "obrazka przy wyborze mapy") (plugin DDS do gimpa znajdziesz tutaj)

Teoria:
Po wypakowaniu mapy będzie trzeba nie tylko dodać nowe obrazki, ale także poinformować o tym grę modyfikując odpowiednie skrypty.

Procedura (zakłada że twoja mapa nazywa się "Chicago_Berlin"):
0. Zrób kopię zapasową pliku Battlefield 1942/Mods/Bf1942/Archives/Bf1942/Levels/Chicago_Berlin.rfa, zapisz gdzieś poza katalogiem BF.
1. Przygotuj swoje obrazki:
-> Obrazek ładowania w wymiarach 800x600 lub 1024x768 itp, zapisać w formacie tga. Jeśli używasz gimpa, przy zapisie wybierz dolny lewy róg. Zakładam, jest zapisany na pulpicie jako berlin_load.tga.
-> Obrazek podglądu musi mieć wymiary 128x128, ponadto dolne 34px muszą być przezroczyste (tj. wszystko poniżej 94 piksela włącznie musi być przezroczyste (nie białe, nie czarne) (patrz screen). Koniecznie nazwij go thumbnail.dds, przy zapisie wybierz kompresję DXT-1 (aka. BC1), bez mipmap, zapisz na pulpicie
2. Z narzędzi do modów uruchom WinRFA, otwórz swoją mapę (Battlefield 1942/Mods/Bf1942/Archives/Bf1942/Levels/Chicago_Berlin.rfa), kliknij extract->all i wybierz pulpit.
3. na pulpicie wejdź w katalog bf1942/levels/Chicago_Berlin/menu i skopiuj tam swój thumbnail.dds, podmieniając istniejący. Do tego samego katalogu wgraj też swój berlin_load.tga
4. Będąc dalej w katalogu Menu, za pomocą notatnika lub innego ulubionego edytora tekstu, otwórz plik init.con
5. W tymże pliku linijkę:
Kod:
game.setLoadPicture <cośtam>

zamień na
Kod:
game.setLoadPicture ../../bf1942/levels/Chicago_Berlin/Menu/berlin_load.tga

Chicago_Berlin zamień na dokładną nazwę swojej mapy, taką jak nazywa się katalog w bf1942/levels/<x>/Menu
Zapisz plik
6. Z powrotem do WinRFA, kliknij pack->directory, wybierz katalog bf1942 na pulpicie (to jest bardzo ważne, chcesz spakować katalog bf1942, a nie sam bf1942/levels/Chicago_Berlin!). Zapisz jako Battlefield 1942/Mods/Bf1942/Archives/Bf1942/Levels/Chicago_Berlin.rfa

Częste problemy:
-> Jeśli gra się nie uruchamia, to znaczy że źle spakowałeś mapę (patrz krok 6.)
-> Jeśli obrazek ładowania jest do góry nogami, zmień opcję zapisu tga w kroku 1. (Jeśli zapisywałeś dolny-lewy to zapisz jako górny-lewy.)
-> Jeśli obrazek podglądu ma czarny/biały/etc. pasek na dole wychodzący z okienka, to znaczy że nie nie zrobiłeś przezroczystości w kroku 1 (patrz screen)
-> Jeśli obrazek podglądu jest bardzo niewyraźny, to znaczy że zapisałeś go z mipmapami zamiast bez nich w kroku 1.

Screen:
Obrazek

_________________
Obrazek
Przez te całe mody mam więcej godzin przegranych w BF1942 Debug niż w normalną wersję gry...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lip 2010, 00:54 
Offline

Dołączył(a): 20 mar 2008, 18:57
Posty: 9
Woah, aż brak mi słów :) Jestem niezmiernie wdzięczny za tak profesjonalną pomoc :] Wiem, że dużo czasu zajęło Ci napisanie tego wszystkiego :)
Dziękuję, pierwszy problem już mam rozwiązany, na drugi jeszcze nie miałem czasu.

Ah, przypomniało mi się jeszcze coś...
Wierzę, że znasz odpowiedź, i jak masz jeszcze ochotę tłumaczyć głupiemu Chicago, to super :]

Czy można skądś ściągnąć obiekty do Battlecraft'a? Ściągnąłem kiedyś mapę, w której w różnych miejscach rozmieszczone były plecaki [broń różnych specjalizacji], których nie można umieścić w Battlecrafcie.
I teraz dumam, jak autor mapki wcisnął na nią coś, czego nie ma w Battlecrafcie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lip 2010, 20:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2009, 18:43
Posty: 162
Lokalizacja: Übertów
Chicago napisał(a):
I teraz dumam, jak autor mapki wcisnął na nią coś, czego nie ma w Battlecrafcie...

To dlatego, że BC nie wczytuje listy obiektów z Battlefielda, ale ze swojego własnego pliku bf1942.lst w swoim folderze. Tak więc jeśli masz na mapie "niestandardowy" obiekt, to musisz go dopisać do tej listy żeby BC wiedział o co chodzi. W tymże pliku jest kilka kategorii obiektów i ważne żeby wpisać to co dodajesz we właściwej. Ogólnie wpis ma taki format:
Kod:
<nazwa_obiektu>=StandardMesh(<nazwa_geometrii>)

<nazwa_obiektu> to dokładna nazwa pod jaką dany obiekt został utworzony w skryptach BF.
<nazwa_geometrii> to model 3D który BC wyświetla na miejscu tego obiektu.

_________________
Obrazek
Przez te całe mody mam więcej godzin przegranych w BF1942 Debug niż w normalną wersję gry...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lip 2010, 01:15 
Offline

Dołączył(a): 20 mar 2008, 18:57
Posty: 9
Cóż, jestem Twoim wielkim dłużnikiem :]

Myślałem, że już wszystko rozumiem, ale oczywiście, znając moje szczęście, mam kolejny kłopot.
I mam złe przeczucie, że niestety, nawet Ty nie pomożesz.

Robiłem swoją mapkę od parunastu godzin. Tak po 2,3 dziennie, zapisując dosyć często.
Usiadlem wieczorkiem, jak zwykle. Robię mapkę, zapisuję, testuję, wszystko ok.
Następnego dnia, chciałem dokończyć, ale nie mogłem.

Włączam BC.
Wybieram moją mapę. I nie może się załadować. Staje przy sprawdzaniu bodajże "Init.con". Bc się wiesza i wyłącza. Cóż. Sprawdziłem ten plik, i z przykrością stwierdziłem, że wszystkie dane z tego pliku wyparowały. Tak po prostu. Nigdy nie wyłączałem battlecraft'a podczas zapisywania. Zawsze czekałem, aż wszystko się zapisze i dopiero wychodziłem, eh... Miełem już tak kiedyś, ale jakoś się tym nie przejąłem, bo mapka była prawie nie ruszona. A teraz? Rany, mapa marzenie, w którą włożyłem niesamowicie dużo pracy...

Eh, głupi battlecraft......


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lip 2010, 16:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lut 2009, 18:43
Posty: 162
Lokalizacja: Übertów
Oj, współczuję. BC potrafi czasem "zepsuć" mapę właśnie w ten sposób i nic na to nie poradzisz. Możesz jedynie rozpakować gdzieś "wrak" mapy i odzyskać z niego co się da - BC czasem nie niszczy wszystkiego. Kluczowe pliki które chcesz odzyskać to:

/StaticObjects.con - Informacje o obiektach statycznych jakie dodałeś do mapy
/MaterialMap.raw - Informacje o materiałach jakimi pokryłeś mapę (trawa, skały, itp.)
/HeightMap.raw - Mapa wysokości (wzgórza, doliny, rzeki, itp.)
/Conquest/ - W tym folderze są pliki z informacjami m.in. o flagach oraz spawnach ludzi i pojazdów

Jeśli któryś z tych plików jest nienaruszony, możesz stworzyć nową mapę o takich samych parametrach i podmienić jej pliki na te odzyskane.

Kiedyś, podczas prac nad jednym z wcześniejszych projektów, straciliśmy ponad miesiąc pracy (powolnej i dorywczej, ale zawsze) przez to że BC "zepsuł" plik. Od tamtej pory zawsze robię gdzieś kopię mapy zanim zacznę coś robić w BC. Z WinRFA też trzeba uważać, szczególnie jak edytujesz pliki .con bez wypakowania mapy. Niby tak jest szybciej, ale kraksa WinRFA przy zapisie kosztowała nas następne 3 dni pracy, tym razem cięższej...

_________________
Obrazek
Przez te całe mody mam więcej godzin przegranych w BF1942 Debug niż w normalną wersję gry...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sie 2010, 00:34 
Offline

Dołączył(a): 20 mar 2008, 18:57
Posty: 9
Dziękuję, wydaje mi się, że pozostałe pliki zostały nieruszone.
Jakby to wszystko nie mogło być łatwiejsze...
Już nie mam cierpliwości do tego.

Cóż, to chyba moje parę nocy jest niczym w porównaniu do Waszego miesiąca...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL