Spoko, pamiętam że sam miałem z tym dużo bólu głowy, bo mało kto wie o tej przypadłości battlecrafta.
Ze wspomnianymi obrazkami jest dużo trudniej, bo nie można tego zrobić z poziomu BC, trzeba użyć oficjalnych narzędzi do modów. Dopiero z ich pomocą można wypakować archiwum .rfa w którym siedzi mapa. Będzie trzeba rozpakować mapę, podmienić obrazki, a potem spakować mapę z powrotem. To jest jednak mało bezpieczne, ponieważ BF robi wiele założeń o sposobie w jaki spakowana jest mapa i wysypuje od razu na starcie jak zrobisz coś nie tak.
Wymagania:
->
Narzędzia do modów BF1942.
-> Program graficzny (np.
Gimp lub Photoshop jeśli masz) z obsługą formatów TGA (do obraków ładowania) oraz DDS (do tzw. thumbnail'a, czyli "obrazka przy wyborze mapy") (plugin DDS do gimpa znajdziesz
tutaj)
Teoria:
Po wypakowaniu mapy będzie trzeba nie tylko dodać nowe obrazki, ale także poinformować o tym grę modyfikując odpowiednie skrypty.
Procedura (zakłada że twoja mapa nazywa się "Chicago_Berlin"):
0. Zrób kopię zapasową pliku Battlefield 1942/Mods/Bf1942/Archives/Bf1942/Levels/Chicago_Berlin.rfa, zapisz gdzieś
poza katalogiem BF.
1. Przygotuj swoje obrazki:
-> Obrazek ładowania w wymiarach 800x600 lub 1024x768 itp, zapisać w formacie tga. Jeśli używasz gimpa, przy zapisie wybierz dolny lewy róg. Zakładam, jest zapisany na pulpicie jako berlin_load.tga.
-> Obrazek podglądu musi mieć wymiary 128x128, ponadto dolne 34px muszą być przezroczyste (tj. wszystko poniżej 94 piksela włącznie musi być przezroczyste (nie białe, nie czarne) (patrz screen). Koniecznie nazwij go thumbnail.dds, przy zapisie wybierz kompresję DXT-1 (aka. BC1), bez mipmap, zapisz na pulpicie
2. Z narzędzi do modów uruchom WinRFA, otwórz swoją mapę (Battlefield 1942/Mods/Bf1942/Archives/Bf1942/Levels/Chicago_Berlin.rfa), kliknij extract->all i wybierz pulpit.
3. na pulpicie wejdź w katalog bf1942/levels/Chicago_Berlin/menu i skopiuj tam swój thumbnail.dds, podmieniając istniejący. Do tego samego katalogu wgraj też swój berlin_load.tga
4. Będąc dalej w katalogu Menu, za pomocą notatnika lub innego ulubionego edytora tekstu, otwórz plik init.con
5. W tymże pliku linijkę:
Kod:
game.setLoadPicture <cośtam>
zamień na
Kod:
game.setLoadPicture ../../bf1942/levels/Chicago_Berlin/Menu/berlin_load.tga
Chicago_Berlin zamień na
dokładną nazwę swojej mapy, taką jak nazywa się katalog w bf1942/levels/<x>/Menu
Zapisz plik
6. Z powrotem do WinRFA, kliknij pack->directory, wybierz
katalog bf1942 na pulpicie (to jest bardzo ważne, chcesz spakować katalog bf1942, a nie sam bf1942/levels/Chicago_Berlin!). Zapisz jako Battlefield 1942/Mods/Bf1942/Archives/Bf1942/Levels/Chicago_Berlin.rfa
Częste problemy:
-> Jeśli gra się nie uruchamia, to znaczy że źle spakowałeś mapę (patrz krok 6.)
-> Jeśli obrazek ładowania jest do góry nogami, zmień opcję zapisu tga w kroku 1. (Jeśli zapisywałeś dolny-lewy to zapisz jako górny-lewy.)
-> Jeśli obrazek podglądu ma czarny/biały/etc. pasek na dole wychodzący z okienka, to znaczy że nie nie zrobiłeś przezroczystości w kroku 1 (patrz screen)
-> Jeśli obrazek podglądu jest bardzo niewyraźny, to znaczy że zapisałeś go z mipmapami zamiast bez nich w kroku 1.
Screen:
_________________
Przez te całe mody mam więcej godzin przegranych w BF1942 Debug niż w normalną wersję gry...