ognacy napisał(a):
To akurat nie jest prawda. W engine Source ściany są dwustronne. W enginie Far Cry również. Detekcja znalezienia się w obszarze niedostępnym była już w czasach Dooma 1, który w miarę dobrze śmigał na 386DX 40Mhz. To jest, zarówno algorytmicznie jak i obliczeniowo, problem trywialny.
Detekcja, detekcją, ale większość (podałeś wyjątki) enginów nie liczy podwójnych ścian - po pierwsze trzeba liczyć kolizje dla obiektu który nigdy nie jest przestrzelony, po drugie trzeba wykonać dwustronną siatke kolizyjną która też swoje waży. DX nie obsługuje czegoś takiego jak 2 sided material, co jest logiczne, bo takie rzeczy można wymuszać w rendererach typu 3DSMAX, gdzie renderuje się odbite normalne.
Cytuj:
No tak, to jest argument. Skoro od bf42 się da, to faktycznie nie ma co prosić o naprawienie.
Aj. Nie o to chodzi. BF42 był nieźle poprawiany patchami, a mimo to nie poradzili sobie z pewnymi rzeczami i nie sądze aby w momencie gdy sprawa patchy jest olewana zabrali się za to.