Teraz jest 21 lut 2025, 23:28

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2006, 19:51 
Offline

Dołączył(a): 12 lut 2006, 08:46
Posty: 36
Hynol napisał(a):
Co więcej nawet czas procesora miałem rozbity na poszczególne elementy, jak logika, kości, transformacje itd.


Lool, dodam do tego co napisał Hynol, że takie rzeczy jak kości i ich transformacje to ja np. też do shaderka sobie wrzucam - taki hajtek od dobrych 3-4 lat :) Oczywiście nie piszę już tego niskopoziomowo chociaż też można, ale Cg NVidii uważam za niezłą rzecz :) No i robi tak coraz więcej gierek.. :) Nawet jest programming contest co można sobie z procka do karty przerzucić, bo prawie wszystko, no i dzięki równoległości karta graficzna robi niektóre rzeczy o wiele sprawniej...

Hynol jeśli chodzi o porównanie w tej kwesti OGLa i DXa to niestety OGL nie ma softwarowego przetwarzania, przynajmniej wersje przed 2.0. WYSIWYG to wymysł (chyba to to ) Majkrosoftu by niezależnie od sprzętu cały staf chodził i wyglądał tak samo (wiadomo że w rzeczywistości tak nie jest bo różne karty inaczej przetwarzają niektóre rzeczy). Ale jeśli chodzi o starego OGLa to niestety koderzy mieli problem - mozolne sprawdzanie co jest na karcie a czego nie ma i realizacja tego samemu... No ale nie zapominajmy o ile OGL jest starszy i IMHO zawsze w szybkości był do przodu nad DXem, poza tym nie był obiektowy, a to IMHO ułatwia szybkie i wydajne kodowanie...

SNAKE'83 napisał(a):
w silniki sie nie zaglebialem, na inzynierke pewnie bede pisal co na opengl i directx , wiec sie tym zajme za 3 miesiace, narazie mam doswiadczenie z grami i podstawy grafiki 3D z wykladow, w bf2 byc moze programisci nie umiescili funkcji wspomogania generowania sceny 3D ale od dawna wiele gier mialo mozliwosc uruchomienia calkowicie w softwar'owym wyswietlaniu, wiec taka opcja istnieje


Loool, tym razem Ty Snake z całym szacunkiem pomyśl zanim coś napiszesz bo się chyba na gierkach i na grafice totalnie nie znasz :D "Funkcji wspomagania generowania sceny" - hahahaha, dobre ;) Bez tych Twoich "wspomagających" funkcji, plus vertexbufferów, shaderków, stencil i z-buffera to byś sobie trzy granaty namalował i karton i byś kartę zajechał... :lol: Nawet głupia riva miała już mega duże podstawy do tego by jako tako scenę wyświetlić, a chciałbym zobaczyć jak Ty BF'a na rivie odpalasz... :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2006, 20:44 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
oooVigerooo napisał(a):
Lool, dodam do tego co napisał Hynol, że takie rzeczy jak kości i ich transformacje to ja np. też do shaderka sobie wrzucam - taki hajtek od dobrych 3-4 lat :)


Shader do giętej kościami siatki musi być, nawet oddzielny, ale z tego co mi nasz guru programowy tłumaczył, sam wzorzec kości z animacjami jest obrabiany przez procek. Bo nie trzymamy kości animnowanych razem z siatką, tylko jeden uniwersalny zestaw kości z animacjami zapinamy do wszystkich siatek i ich koścca. Dodam jeszcze że procek chyba liczył dodatkowo interpolacje w animacjach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2006, 21:10 
Offline

Dołączył(a): 12 lut 2006, 08:46
Posty: 36
noo, kiedyś się jeszcze unlockowało, liczyło transformację vertexów, potem lock i do vertexbuffera... a teraz ???? teraz liczysz jedną macierz dla każdej z kości, sorry, wolę kwaterion, a potem niczego nie unlockujesz tylko bach kwaterion i standardową siatkę z wagami na kartę... i wszystko :D Karty są teraz tak mocne, że większość osób, w tym też ja śmieją się np. z powstających sprzętowych kart do fizyki, bo IMHO grafa to wspaniałe narzędzie o wielkim potencjale i do wszystkiego, a Aigeia PhysX umrze śmiercią naturalną...

Ale to już chyba totalny offtopic :D

Wracając do tematu podtrzymuję tezę, że to jakieś inne aplikacje zajeżdżają kompa... Chociaż ja tu gdzieś pisałem jakie sam miałem jaja z BF'em także nie zdziwiłbym się gdyby to sam BF coś kaszanił... Ja się wkurzam bo na sprzęcie Amd64 2.2Ghz, 2GB ramu i RADEONie 9700 PRO, BF chodzi ładnie a jak obok strzela APC to komp dostaje szału od wielokrotnie nakładanego blurra na ekranie... :?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2006, 21:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 cze 2005, 18:36
Posty: 1340
Lokalizacja: Poznań
ja naszczęście jeszcze tego nie mam o czym wy mówicie :)
Ale już się boje ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL