Hynol napisał(a):
Co więcej nawet czas procesora miałem rozbity na poszczególne elementy, jak logika, kości, transformacje itd.
Lool, dodam do tego co napisał Hynol, że takie rzeczy jak kości i ich transformacje to ja np. też do shaderka sobie wrzucam - taki hajtek od dobrych 3-4 lat

Oczywiście nie piszę już tego niskopoziomowo chociaż też można, ale Cg NVidii uważam za niezłą rzecz

No i robi tak coraz więcej gierek..

Nawet jest programming contest co można sobie z procka do karty przerzucić, bo prawie wszystko, no i dzięki równoległości karta graficzna robi niektóre rzeczy o wiele sprawniej...
Hynol jeśli chodzi o porównanie w tej kwesti OGLa i DXa to niestety OGL nie ma softwarowego przetwarzania, przynajmniej wersje przed 2.0. WYSIWYG to wymysł (chyba to to ) Majkrosoftu by niezależnie od sprzętu cały staf chodził i wyglądał tak samo (wiadomo że w rzeczywistości tak nie jest bo różne karty inaczej przetwarzają niektóre rzeczy). Ale jeśli chodzi o starego OGLa to niestety koderzy mieli problem - mozolne sprawdzanie co jest na karcie a czego nie ma i realizacja tego samemu... No ale nie zapominajmy o ile OGL jest starszy i IMHO zawsze w szybkości był do przodu nad DXem, poza tym nie był obiektowy, a to IMHO ułatwia szybkie i wydajne kodowanie...
SNAKE'83 napisał(a):
w silniki sie nie zaglebialem, na inzynierke pewnie bede pisal co na opengl i directx , wiec sie tym zajme za 3 miesiace, narazie mam doswiadczenie z grami i podstawy grafiki 3D z wykladow, w bf2 byc moze programisci nie umiescili funkcji wspomogania generowania sceny 3D ale od dawna wiele gier mialo mozliwosc uruchomienia calkowicie w softwar'owym wyswietlaniu, wiec taka opcja istnieje
Loool, tym razem Ty Snake z całym szacunkiem pomyśl zanim coś napiszesz bo się chyba na gierkach i na grafice totalnie nie znasz

"Funkcji wspomagania generowania sceny" - hahahaha, dobre

Bez tych Twoich "wspomagających" funkcji, plus vertexbufferów, shaderków, stencil i z-buffera to byś sobie trzy granaty namalował i karton i byś kartę zajechał...

Nawet głupia riva miała już mega duże podstawy do tego by jako tako scenę wyświetlić, a chciałbym zobaczyć jak Ty BF'a na rivie odpalasz...
