Teraz jest 24 lis 2024, 02:17

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 mar 2011, 16:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 kwi 2010, 20:07
Posty: 181
Witam. Jeśli ktoś byłby obeznany w modelingu pod BF2, proszę mi pomóc.

Używam 3ds MAX 8, do tego pobrałem PoE2 3ds MAX editing tools (takie coś m.in. do importowania modeli z BF2 do 3ds MAX).
Gdy importuję model czołgu, gąsienice sąpostrzępione i brakuje paru kół.
Jest tak we wszystkich modelach pojazdów z gąsienicami.
Jest w tym zestawie skryptów narzędzie o nazwie "Tank Threads", które pewnie naprawia ten bląd.
Problem w tym, że nie potrafię go użyć.

Z góry dzięki i prozsę o szybką odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 mar 2011, 00:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, 17:32
Posty: 321
Lokalizacja: Biegun Zachodni
gdzieś pisali że max9 najlepiej się łączy z bf'em.

_________________
Twój podpis był sprzeczny z regulaminem i został usunięty. Uapa
Kliknij, by odkryć mroczną prawdę...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 mar 2011, 23:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 cze 2009, 15:02
Posty: 2054
Lokalizacja: Stumilowy las
Ja mam 9-tke, i nie mam z tym problemu (sprawdziłem na abramsie)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2011, 11:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 kwi 2010, 20:07
Posty: 181
Sorry za odkop, ale na prawdę potrzebuję pomocy z tym. czy ktoś, kto ma konto na jakimś zagranicznym forum o edycji BF2, może zapytać, jak mój problem można by rozwiązać?

@Sasquacz, czy mógłbyś mi w takim razie podrzucić parę modeli?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2011, 13:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sie 2006, 16:09
Posty: 1459
Lokalizacja: Kielce
Nie wiem, jak to działa w Armie, ale w BF2, modding jest nieco zagmatwany. Na razie bawiłem się broniami, z nie miałem odwagi, żeby podejść do pojazdu. Mimo, to spróbuje pomóc.

Może wybrałeś 'zły' model? W pliku .bundledMesh dla czołgu siedzi 8 wersji.

Obrazek

geom0-pierwsza osoba
geom1-trzecia osoba
geom2-zniszczony

lod0-3-odległość rysowania

Chyba, że chodzi o te obszary zaznaczone na czerwono, to ciężko mi powiedzieć co jest przyczyną... Próbowałem wszystkich narzędzi jakie mam (inne-starsze-wersje BF2 Toola w ogóle nie mogły wczytać siatki, a MeshViewer pokazywał, to co 3ds Max, nie próbowałem jedynie BFEditora), ale wszędzie gąsienice tak wyglądają. Screen robiłem przy użyciu importera z BF2 Ulilities (tam, gdzie ładujesz plik .con) i jest nieco lepiej, niż przy użyciu Importera z Necessary Tools (tam wszystko-koła, działo itd jest przeciągnięte do środka modelu).

EDIT
Czołg z PRa wygląda tak samo...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2011, 14:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 cze 2009, 15:02
Posty: 2054
Lokalizacja: Stumilowy las
Może te gąsiennice są zawinięte kodem gry? Tzn. ich plikiem konfiguracyjnym i animacją?

Sory, modeli nie podrzucę bo nie mam już 3ds'a, modding bf'a skończył się u mnie z momentem braku możliwości naprawienia pb i strasznych lagów na multi.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2011, 19:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 kwi 2010, 20:07
Posty: 181
@Paul, chodzi mi właśnie o te gąsienice, które zaznaczyłeś na czerwono. Szkoda, że nikt nie zna rozwiązania. Ja sam zaś nie modduję BF2, tylko portuję modele do Garry's Moda (silnik SOURCE).
Na amerykańskim forum dowiedziałem się tylko, że łatwiej jest wymodelować gąsienice od nowa i zrobić UVMapę na domyślną teksturę, tyle, że ja tego nie umiem :P

Spytam się znajomego, który umie modelować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2011, 19:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sie 2006, 16:09
Posty: 1459
Lokalizacja: Kielce
Sasquacz napisał(a):
Może te gąsiennice są zawinięte kodem gry? Tzn. ich plikiem konfiguracyjnym i animacją?

Na pewno jest jakiś algorytm, który trzyma ją przy kołach na nierównościach, ale według poradników, model do eksportu powinien wyglądać tak jak model w grze (gąsienice itd na swoim miejscu).

@Trek, Polska scena moderska BF2 jest bardzo licha i jeżeli są Polacy, którzy coś potrafią, a o nich nie słyszałem, to raczej siedzą na forach konkretnych modów i na BFEditor.org

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL