Teraz jest 25 lis 2024, 15:06

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 mar 2011, 23:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, 17:32
Posty: 321
Lokalizacja: Biegun Zachodni
dobra, teraz może zrekompensuję to spamowanie pytaniami.... nie wiem czy nie popełniłem błędów, ale pomyślałem że dobrze by było w sadzić tu dłuższy tekst pt.:

JAK ZROBIĆ MAPĘ W BF2 - INSTRUKCJA



1. Przygotowanie:

potrzebne nam będą następujące programy:
-BF2 Editor
-L3DT 2.8
-Lightmap Samples
-BF2 Tpaint
-Battlefield2 (niezmodyfikowana vanilia i silnik)

2 tworzenie podstaw terenu

a) uruchamiamy bf editor. w oknie co się wyświetli klikamy bf2 (troche trzeba teraz poczekać).
po zakończeniu wczytywania, w lewym górnym rogu ekranu powinen widnieć na białym tle
napis „obiect editor” . klikamy i zmieniamy na „terrain editor”.
o, tu:
Obrazek

następnie u góry na File i New. wpisujemy nazwę mapy i ustalamy rozmiar w miejscu „size”. klikamy ok. teraz powinna (po załadowaniu) wyświetlić się mapa (nie zbyt ekscytująca). klikamy u góry okna na render, następnie na gird mode.

i teraz podejmujemy decyzję: robimy teren ręcznie, czy automatycznie.
jeśli mamy konkretną koncepcję na mapę przechodzimy do podpunktu b1, omijając b2.
a jeśli chcemy po prostu zrobić mapę (tak jak teraz) omijamy b1 i przechodzimy do b2.

b1) na mapie poruszamy się WSADem i myszą a jej kółko odpowiada sybość przemieszczania się po mapie. aby wyłączyć tryb „kursor” naciskamy spację i w ten spoób przechodzimy do trybu poruszania się. kolejne naciśnięcie spacji przeniesie nas w tryb budowy.
ESC włącza tryb „kursor”. naciskając w jakiś punkt na mapie LPM (lewym przyciskiem myszy)
podnosimy obszar, natomiast za pomocą PPM obniżamy. po prawej stronie mamy okno nazwane Modify, a w nim zakładkę general (domyślnie otwarta). są tam dwa suwaki: brush size (wiekość pędzla) i brush strength (moc pędzla tzn. szybkość zmieniania terenu). tworzymy kształt pożądanego terenu i klikamy „save all”.

b2) wyłączamy edytor (bez zapisu) i uruchamiamy L3DT. w lewym górnym rogu mamy ikonke „new map”. oczywiście klikamy, następnie „next”. tu podajemy wielkość mapy, którą stworzyliśmi na początku. dwa razy next. powinny teraz wyswietlić się suwaki. dostosowywujemy je do własnych potrzeb i jedziemy dalej. naciskamy ok i wygeneruje się nam zielonkawy obraz
naciskamy na to PPM>operations> heightfield> generate map. patrzymy jak się zmieniają kolory
i powinna wyświetlić się nam mapa terenu z zaznaczonymi poziomicami. teraz w lewym górnym rogu okna klikamy na File>export>export active map. zapisujemy gdziekolwiek pod nazwą
HeightmapPrimary w formacie RAW. WAŻNE: zanim naciśniemy OK zaznaczamy Re-size for export i zwiększamy liczby poniżej o 1!!! walimy OK i wyłączamy L3DT bez zapisu. teraz trzeba znaleźć nasz HeightmapPrimary.raw i wsadzić go do battlefield2/mods/bf2/levels/[nazwa mapy].
naciskamy „tak” jak się spyta o zamianę.odpalamy bf2editor. analogicznie jak w podpunkcie A,
w oknie co się wyświetli klikamy bf2.wybieramy terrain editor. klikamy „load” i wybieramy naszą mapę. teraz można ją sobie zmodyfikować, bo później będzie.... za późno...





3 tekstury

* teren
a) wyłączamy edytor (jeśli automatycznie budowaliśmy ukształtowanie terenu to bez zapisu) . wsadzamy folder bf2Tpaint do naszego katalogu z mapą.uruchamiamy tam bf2_tpaint.exe odznaczamy ten srodkowy ptaszek i klikamy „Go!”
stworzą się nam dwa foldery: colourmaps i detailmaps
wkładamy je do bf2/levels/[nazwa mapy]/ Editor.

b)włączamy edytor ustawiamy [terrain editor] i na pasku narzędzi wybieramy ikonkę na której widnieje pędzel malujący zieloną płachtę - texture.
Obrazek

po lewej mamy coś w stylu eksploratora.
Obrazek

otwieramy w nim folder „layers” i dostajemy jeszcze więcej „layersów” tylko z innymi ikonkami.

- naciskamy na layer1 i nieco po prawej, w kolumnie znajdujemy napis „LOWDETAILTYPE”
należy go ustawić na „2”. na samej górze kolumny mamy sobie colour texture i detail texture.
naciskamy na detail texture i wybieramy coś „kamiennego”. analogicznie colour texture.

- naciskamy na layer2 i nieco po prawej, w kolumnie znajdujemy napis „LOWDETAILTYPE”
należy go ustawić tym razem na „1”. na samej górze kolumny mamy sobie colour texture i detail texture. naciskamy na detail texture i wybieramy coś „trawiastego”. analogicznie colour texture.

- naciskamy na layer3 i nieco po prawej, w kolumnie znajdujemy napis „LOWDETAILTYPE”
należy go ustawić znowu na „1”. na samej górze kolumny mamy sobie colour texture i detail texture. naciskamy na detail texture i wybieramy coś „piaskowego”. analogicznie colour texture.

„nieco po prawej” oznacza:
Obrazek

c) po prawej stronie okna mamy okno nazwane „texture”. otwieramy w nim zakładkę „texture”
i wyświetlą nam się obrazki znane z detailtextures. zaznaczamy na nim pierwszy layer i klikamy poniżej na „set low detail texture” w oknie klikamy raz na ten pliczek, co się w oknie wyświetli, a następnie na OK. pod przyciskiem „set low detail texture” mamy „generate low detailmap”. powtarzamy z pozostałymi „layersami”. na górze programu mamy znany nam już „render”. klikamy na niego, i zmieniamy z „gird” na „detail texture” . i bam. mapa powinna mieć tekstury. miło by było zapisać,
ale po naciśnięciu save upewnij się, że wszystkie napisy są pozaznaczane!

* powietrze

w oknie gdzie znajdowały się colour texture i detail texture. powyżej masz zakładkę „tweak”, a obok zakładkę „[nazwa mapy]”. wybieramy tą drugą, następnie podzakładkę lightsettings.
zjeżdżamy na dół i mamy tam napis „sky texture”. klikamy, i wybieramy w nim wygląd swojego nieba. cztery oczka wyżej jest „cloudTexture”. postępujemy analogicznie jak z niebem.
teraz przejedź kamerą w w górę na w miarę dużą wyskość i ustaw ją tak, by gapić się w ziemię. na górze okna klikamy na light>set sun flare direction> set sun from direction camera. zapisz.

4. flagi i spawny

a) zmieniamy teraz z terrain editor na level editor. wybieramy miejsce flagi gdzie klikamy ppm>create controlpoint. wpisujemy nazwę (bez spacji). po lewej, obok „eksploratora” mamy znowu serię napisów:
*radius - zasięg obszru gdzie można przejmować flagę (oznaczony żółtym okręgiem)
*team - numer drużyny do której należy (0 = neutralny)
*UnableToChangeTeam - może być przejęty
*time to get/lose controlpoint - czas przejmowania/neutralizowania flagi
*show on minimap - pokaż na minimapie
to są tylko podstawowe funkcje.
b) po prawej mamy okno „Move”. w nim znajdujemy levelSettings. w tym co się otworzy
wybieramy teamy do własnych potrzeb (dostosować „language” i „flag” do krajów!) i zatwierdzamy OK.
c) obok naszego controlpointu klikamy ppm>create spawnpoint. nazwa domyślna nam odpowiada więc klikamy ok. w ten sposób stawiamy jeszcze kilka punktów odrodzeń.
d) teraz w pewnym dystansie od spawnów klikamy ppm>create obiectspawner. z listy wybieramy pojazd, najlepiej gdyby zgadzał się z naszymi teamami (po prawej masz drużyny do których dany pojazd należy). ok. znowu ok przy nazwie. wszystko jest dobrze: pojazdy z czasem same się dopasują do drużyn!!!
(artyleria US nazywa się „usart”).

5. obiekty dodatkowe

teraz trochę pobudujemy. na górze okna mamy coś takiego jak mod. a tam mamy „mod manager”.
włączamy to. w oknie włączamy zakładkę „Editor Content”. zaznaczamy wszystko i klikamy ok.
po lewej mamy nasz „eksplorator”. w BF2/obiects mamy serię kategorii i podkategorii, oraz obiektów. znajdujemy jakiś obiekt (ma ikonkę pliku tekstowego) i przeciągamy go na mapę.
strzałkami X,Y i Z ustalamy jego pozycję.

6. Woda

czas na wodę. niekoniecznie będzie zawsze potrzebna, ale my ją zrobimy.
a)obok „eksploratora” w zakładce [nazwa mapy] i podzakładce „water settings”
ustawiamy „set water level” na jakiś przyzwoity. tzn. taki by było ją widać, ale żeby nie zalała nam
planszy. wybieramy w oknach „water colours” i „water fog” jakieś fajne teksturki.
b) teraz zrobimy envmapę.... w eksploratorze, pod „BF2” mamy „EDITOR”, następnie content/objects/common i wstawiamy jak objekt ten pliczek o nazwie „DefaultEnvMap” (oczywiście robimy to w trybie LevelEditor) ustawiamy to na wysokości 100 - 200 metrów nad ziemią. zapis bardzo ważny.

7. Malowanie cieni

*cienie
nie, nie robimy tego pędzlem jak w paintcie, bo edytor zrobi to za nas. najpierw wyłączamy program. znajdujemy nasze LightmapSamples i NIEROZPAKOWANE wsadzamy do EA GAMES/Battlefield2/Bf2editor. znowu odpalamy edytor. obok eksploratora mamy już znane nam okno (tam gdzie np.: były ustawienia wody) mamy podyakadkę LightmapSettings. GIlight ustawiamy na 8 i zaczyna się.... na górze okna programu klikamy Compile/lightmaps/generate lightmaps. ustawiamy jak na obrazku:

Obrazek

i klikamy generate...

*nudzenie się
a)teraz zaczynamy czytać książkę, piszemy podanie o pracę, instalujemy bf'a na kalkulatorze, cokolwiek, byle by zajęło nam to bardzo dużo czasu.....

b)Nie, jeszcze nie....

c) już zainstalowałeś? ja to nawet nie wiem gdzie kalkulator ma CD ROM ...
klikasz „yes”.

8. radocha z ukończonej roboty

*wyłączamy edytor, (bez zapisu) i włączamy naszą mapę w „trybie lokalnym” (wielu graczy/stwórz lokalnie)

wersja A: cieszymy się, bo gramy na naszej własnej mapie...
wersja B: dziwimy się, dlaczego nie działa i stawiamy posta z wpisem typu: „do dupy ten poradnik, przez ciebie straciłem kupę czasu i jeszcze kalkulator mi się rozwalił”

proszę o komentarze :D

z czasem będę dorabiał poprawki, będzie więcej grafik (i ewentualnie mniej pomyłek XD)
emotikony wyłączyłem celowo, by uniknąć błędów

NIE ODPOWIADAM ZA SZKODY WYRZĄDZONE ZA POMOCĄ TEGO PORADNIKA I NIE PRZYJMUJĘ REKLAMACJI DOTYCZĄCYCH JAKICHKOLWIEK KALKULATORÓW!!!

_________________
Twój podpis był sprzeczny z regulaminem i został usunięty. Uapa
Kliknij, by odkryć mroczną prawdę...


Ostatnio edytowano 1 kwi 2011, 13:55 przez ciastkoibeza, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2011, 00:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2008, 20:47
Posty: 533
Lokalizacja: Zielona Góra / Poznań
Omfg! nie działa! ODKUPUJ MI KALKULATOR! :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2011, 16:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 cze 2009, 15:02
Posty: 2054
Lokalizacja: Stumilowy las
Przeczytałem 3 linijki i stwierdziłem że do dupy ten poradnik, przez ciebie straciłem kupę czasu i jeszcze kalkulator mi się rozwalił. :|

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2011, 17:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, 17:32
Posty: 321
Lokalizacja: Biegun Zachodni
ZiomsonxD napisał(a):
Omfg! nie działa! ODKUPUJ MI KALKULATOR! :D

co ci nie działa?

_________________
Twój podpis był sprzeczny z regulaminem i został usunięty. Uapa
Kliknij, by odkryć mroczną prawdę...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2011, 18:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 cze 2009, 15:02
Posty: 2054
Lokalizacja: Stumilowy las
ciastkoibeza napisał(a):
ZiomsonxD napisał(a):
Omfg! nie działa! ODKUPUJ MI KALKULATOR! :D

co ci nie działa?



Czy wierzysz mu że włączył edytor? ^^

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2011, 21:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, 17:32
Posty: 321
Lokalizacja: Biegun Zachodni
właściwości>uruchom w trybie zgodności z XP

a tak w ogóle co oznacza OMG? olimpiada matematyczna gimnazjalistów?
EDIT:
http://img40.imageshack.us/img40/4300/g ... gggggj.jpg
łyso wam? :lol:

_________________
Twój podpis był sprzeczny z regulaminem i został usunięty. Uapa
Kliknij, by odkryć mroczną prawdę...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2011, 22:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 cze 2009, 15:02
Posty: 2054
Lokalizacja: Stumilowy las
[quote="ciastkoibeza"]OMG/quote]

- Och! Moj geeku!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2011, 22:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, 17:32
Posty: 321
Lokalizacja: Biegun Zachodni
w sensie pozytywnym, negatywnym czy neutralnym? Ale jak cos jest zle, to piszcie gdzie.
Bede robic porawki i zmiany, tylko chcialbym wiedziec gdzie

_________________
Twój podpis był sprzeczny z regulaminem i został usunięty. Uapa
Kliknij, by odkryć mroczną prawdę...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2011, 01:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sty 2008, 20:47
Posty: 533
Lokalizacja: Zielona Góra / Poznań
Omfg było! coś w stylu olśniło mnie... fuck! gówno (prawda) ;]
miałem chętkę nawet odpalić ten edytor (mhm...racja, nie odpaliłem) ale jak sobie pomyśle,że znowu zmarnuje czas przed matura to nieee, za jakies 6 tygodni sie pobawie, gdy poradnik będzie już odpicowany ;]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2011, 16:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, 17:32
Posty: 321
Lokalizacja: Biegun Zachodni
ale ja potrzebuję WAS do pomocy... wytkanie błędów to podstawa....

_________________
Twój podpis był sprzeczny z regulaminem i został usunięty. Uapa
Kliknij, by odkryć mroczną prawdę...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 mar 2011, 19:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 cze 2009, 15:02
Posty: 2054
Lokalizacja: Stumilowy las
ciastkoibeza napisał(a):
ale ja potrzebuję WAS do pomocy... wytkanie błędów to podstawa....


Co Ty wiesz o podstawach?
Nauka to podstawa ;p

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2011, 14:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, 17:32
Posty: 321
Lokalizacja: Biegun Zachodni
...nauka na błędach

_________________
Twój podpis był sprzeczny z regulaminem i został usunięty. Uapa
Kliknij, by odkryć mroczną prawdę...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2011, 15:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 cze 2009, 15:02
Posty: 2054
Lokalizacja: Stumilowy las
ciastkoibeza napisał(a):
...nauka na błędach


Więc lepiej użyć podręcznika? ^^

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2011, 16:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, 17:32
Posty: 321
Lokalizacja: Biegun Zachodni
na razie nie mam czasu... pobawię się za jakieś 2 tygodnie
edit:
właśnie robię lightmapę, a że bf'a mam już na 10 kalkulatorach zaczyna mi się nudzić....

_________________
Twój podpis był sprzeczny z regulaminem i został usunięty. Uapa
Kliknij, by odkryć mroczną prawdę...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 kwi 2011, 14:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, 17:32
Posty: 321
Lokalizacja: Biegun Zachodni
wiadomość z ostatniej chwili: chciałem odpalić mapę, ale wywala przy obiektach. nie wiem czy sam czegoś nie schrzaniłem,
ale mam zasyfiony silnik i na dodatek nie mogę zrobić reinstala.... mógłby ktoś zrobić prostą mapę na szybko i sprawdzić w którym miejscu (i czy w ogóle) crashnie?

_________________
Twój podpis był sprzeczny z regulaminem i został usunięty. Uapa
Kliknij, by odkryć mroczną prawdę...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL