Niektóre zmiany budzą u mnie niepokój.... w PR 0.85 mogą pojawić się następujące sceny:
- użycie Logistic trucków jako jednorazowego transportu przez jakiegoś snajpera (lub kogoś innego) i zostawione w terenie na pastwę losu, wcześniej to było mniej bolesne gdyż jeepy (używane do tego celu) nie były tak ważne jak L. trucki w będą w PR 0.85 i teraz wybryk takiego lonewolfa będzie odczuwalny dla całego teamu... no i nie ma ograniczeń co do prowadzenia takiego pojazdu, każdy będzie mógł prowadzić taki pojazd. Devowie chcieli uniknąć porzuconych wszędzie pojazdów.... w pewnym sensie im się to udało, teraz na pewno będzie mniej porzuconych pojazdów.
- użycie więcej niż jednego trucka jako środek transportu dla małej drużyny (2 trucki = 4 osobowy squad z własnymi transportem) i wykorzystanie go do własnych celów... reszta teamu nie ma pożytku z trucków.
- użycie L. trucków jednorazowo, jedynie w celu postawienia Forward Outposta lub podwiezienie "naprawiarki" dla własnego APC z oddziału. Olbrzymia większość graczy grająca w First Person Shootery gra by... strzelać (duh!), niech nikt nie oczekuje że w każdej rundzie na każdym serwerze znajdą się osoby które przez czas trwania całej rundy (1-2h) będą jeździć tymi ciężarówkami i dowozić zaopatrzenie komu trzeba... tym bardziej że już teraz rzadko kiedy jest commander który by to wszystko koordynował i raczej to się nie zmieni w PR 0.85 jeśli nadal będzie musiał kisić się w command poście by dowodzić.
- Użycie inżyniera do tych samych celów co do tej pory Spec Ops... Pamiętam jak po wydaniu PR 0.8 była dyskusja na temat braku C4 u inżyniera. Stanowisko Devów było takie że chcieli uniknąć sytuacji kiedy inżynier jest stosowany do robienia np. zasadzek przy użyciu C4 a to powinna być zadanie spec ops'a... nadchodzi PR 0.85 i nagle okazuje się że jest powrót na stare śmiecie z tym że limitowany BTW. Brak spec opsa w PR to ślepa uliczka ewolucji PRa moim zdaniem.
- Brak jeepów na większości normalnych map... osobiście mnie to najbardziej boli, taki pojazd był idealny do transportu oddziału po mapie gdyż pozwalał na pełne wykorzystanie możliwości oddziału bez potrzeby użycia crewmana (i zmniejszania potencjału oddziału)... teraz pozostaje zdać się na inny odział z APC (różny poziom umiejętności graczy na pubach sprawia że będzie to raczej ryzykowne)... lub wziąść APC do dyspozycji własnego odziału (wtedy dwóch ludzi odpada bo musi być wziaść crewmana)... o graczach jeżdżących APC samotnie po mapie nie wspomnę.
- Polowanie na APC... nowe zajęcie dla graczy którzy będą grać w PR 0.85, ponieważ APC będzie teraz główny środkiem transportu stanie się jeszcze bardziej atrakcyjnym celem dla kolesi z LAT/HAT niż kiedykolwiek wcześniej... Powód? Zniszczenie APC to po pierwsze zmniejszenie mobilności przeciwnika i pozbawienie go na jakiś czas (pewnie 10 minut) sprzętu opancerzonego, po drugie w APC mogą siedzieć właśnie transportowani piechociarze, strzał z HAT w pełne APC to -8 ticketów (2x crewman i 6x desant) dla przeciwnika i dodatkowe -XX za zniszczone APC (koszt w ticketach za zniszczony sprzęt w każdym trybie gry ma być wprowadzony do PR 0.85 jak mnie pamięć nie myli). Wcale się nie zdziwię jak zobaczę kampienie dróg wyjazdowych z bazy głównej (miny, C4, LAT, HAT w dowolnej kombinacji).
To by było na tyle jeśli chodzi o rzeczy które najbardziej mnie martwią... reszta zmian mnie nie martwi, a z wielu naprawdę się cieszę.

PS. Nie piszcie że nie powinienem oceniać PR 0.85 jeszcze przed jego wydaniem... wiem że mogę nie mieć racji i być może to zbędne obawy, ostatecznie wszystko wyjdzie w praniu po wydaniu moda

Znajomość zachowania graczy na publikach podpowiada mi jednak że powyższe przypadki mogą mieć miejsce i są prawdopodobne... osobiście wolałbym jednak nie pisać "a nie mówiłem?" po wydaniu PR 0.85.
Pozdro!
