Teraz jest 22 lis 2024, 11:02

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 maja 2007, 11:15 
Offline

Dołączył(a): 11 lis 2005, 00:44
Posty: 79
Witam,

Zacząłem się zastanawiać, jak będzie wyglądać gra pokroju PR za 10 lat. Komputery wykonają zapewne kolejny skok "cywilizacyjny". Pozwolą na wiele rzeczy teraz niewyobrażalnych. Jak to będzie mogło zostać wykorzystane w grze? Wyobrażam sobie, że grafika będzie coraz brdziej realistyczna, ale co poza tym? Czy potrzeba innych zmian? Bo urealnienie samej rozgrywki wcale nie musi pozytywnie wpłynąć na "grywalność" - wręcz przeciwnie. Jak więc - Waszym zdaniem - powinien się prezentować PR przyszłości?

M


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2007, 11:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2007, 19:00
Posty: 194
Lokalizacja: Konin
Zacząłbym od pojecia cybernetyki i grania za pomoca symulacyjnych urzadzen VR.

_________________
Obrazek

..:: http://www.racjonalista.pl ::..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2007, 12:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lip 2005, 11:21
Posty: 2210
Lokalizacja: Warszawa
Roquen napisał(a):
Zacząłbym od pojecia cybernetyki i grania za pomoca symulacyjnych urzadzen VR.


a ja mysle ze mysz i klawiatura niewiele się zmienią. Może jakieś dodatkowe przyciski, może jakieś ekraniki LCD i różne bajery, ale dalej będzie to ta sama klawiatura i myszka.

A gra? Przede wszystkim wszystko będzie mega-interaktywne i oparte na hiper-fizyce. Znaczy się, że śmiecie nie będą teksturą na ziemi, tylko rzeczywiście śmieciami, które rozwiewa wiatr, które reagują na wszystko. Wszystko będzie można rozwalić uszkodzić i to nie tylko tak jak to sobie ktoś zaplanował tylko tak jak w rzeczywistości. Fizyka postaci będzie podoba - nie będzie to zestaw setek animacji modelu tylko sam model będzie miał swoją fizykę, tak że każda czynność za każdym, razem będzie trochę inna. Nie będzie animacji oberwania kulą - będzie ana wyliczana na poczekaniu, w zależności od miejsca trafienia, kąta uderzenia, kalibru i energii kinetycznej. Nie będzie już "map" będą światy (patrz OFP, Arma, Fallout i inne - tylko na jeszcze większą skalę). AIki będą super-inteligentne.

A sama rozgrywka? Niewiele się zmieni. Tak jak z filmiami. Czym się różnią filmy Charliego Chaplina od takich Matrixów? Czym się różnią książki napisane w nastym wieku a te teraz? Pierwsze samochody, przed którymi wedle prawa musiał zawsze chodzić człowiek z czerwoną chorągiweką od bolidów F1?

Gry po prostu będą coraz bardziej skomplikowane. Nie, to źle powiedziane. Będą miały po prostu niewiarygodne ilości możliwości. No może jeszcze wszystko w jakiś sposób będzie się robiło intuicyjnie. W Colinie 2020 nie będzie odzielnych kombinacji klawiszy na włączenie kierunkowskazów, radia, wycieraczek, przednich, tylnich, z różną prędkością, spryskiwaczy, otwierania schowka, otwieranie drzwi. Wszystko to będzie robiło się w jakiś sposób intuicyjnie. Może sięgając w odpowiednie miejsce? Może do arsenału gracza dojdzie jakaś rękawica, którą będzie mógł poruszać się w przestrzeni?













Zobaczy się za 10 lat... :D

_________________
ObrazekObrazek
Rosyjscy żołdacy, won z Gruzji!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2007, 10:20 
Offline

Dołączył(a): 11 lis 2005, 00:44
Posty: 79
Wyczuwam pewną sprzeczność: mówisz, że mapy zamienią sięw światy a jednocześnie rozgrywka się nie zmieni. Boję się jednak, że zapatrzeni w realizm i efekt skali (setki graczy na mapie-świecie) - zatracimy grywalność. Jeśli w grze biegałoby przykładowo 500 graczy - to znaczenie każdego z nich zacznie maleć do praktycznie nieistotnego pionka z tłumu. Kilkuosobowe oddziały już nie będą mogły cieszyć się grą, bo będą mogły być zmiecione przez chaotycznie biegający tłum nowicjuszy, który nie zauważy nawet, że zadeptał elitę.

Ale jeśli mapy nie będą się rozrastać w nieskończoność - niestety najnowsze PR'y idą w tym złym kierunku - to nie będzie źle. Już teraz mówi się o mapach o powierzchni 16 km2. Co będzie potem? 100 km2? A ja szukam już teraz tylko małych i średnich - bo obecne duże już mnie przerastają.

M


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL