OK, jako iz jestem na chorobowym i sie zdziebko juz nudze, podsumowalem parametry wszysktich karabinkow szturmowych po patchu - sa w ponizszej tabelce.
Liczby byc moze nie kazdemu wydaja sie dobra miara skutecznosci broni, ale wedle tych liczb serwer wylicza prawdopodobienstwo trafienia. Problem stanowi wylacznie ich interpretacja, bo rozrzut pocisku jest liczony wedle bardzo mocno zakreconego algorytmu. Tak czy owak, z liczb wynika, ze:
Celnosc w trybie zoom:
1. Krylov (najlepszy)
2. Voss
...dlugo, dlugo nic...
3. SCAR
4. Baur (!)
Najmniejszy recoil:
1. Krylov
2. Voss
..dlugo, dlugo nic..
3. SCAR
4. Baur (lub na odwrot ze SCARem, przy strzelaniu w zoomie)
Dmg per bullet"
1. Baur
2. SCAR
3. Krylov
4. Voss (roznice niezbyt duze)
Najlepsza do strzelania w ruchu:
1. Voss / Krylov ex. aequo
2. SCAR
3. Baur
Najlepszy performance w trybie automatycznym:
1. SCAR
2. Voss / Baur ex. aequo
3. Krylov (roznice niezbyt duze)
I to chyba tyle. Dane pochodza z plikow .tweak znajdujacych sie w archiwum weapons_server.zip (np. as_ar_rifle.tweak precyzuje dane dla Krylova). Nie wiem wiec skad sie biora legendy, ze Baur to bron bardzo celna - bo jej jedyna zaleta jest duzy dmg per bullet co pewnie ma znaczenie, jesli sie faktycznie trafi wroga w glowe - byc moze dla Baura dmg spada mniej ostro wraz z odlegloscia. Nie widac tu rowniez, zeby unlocki specjalnie blyszczaly, ewidentnie widac, co chyba kazdy przyzna, ze Krylov rzadzi w wiekszosci przypadkow - jedyne gdzie przegrywa to tryb full auto z bliskiej odleglosci (bez zooma). Byc moze na klanowkach taki tryb jest istotny, a przypdku FFA chyba mniej, bo wiekszosc gosci lata jako supporci i nie ma problemu ich z bliska z automatu ubic, jesli akurat nie sa juz ladnie skampowani.
pozdr,
Ognacy