Teraz jest 4 gru 2024, 10:14

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17 wrz 2005, 00:35 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 kwi 2003, 17:57
Posty: 3602
Lokalizacja: Warszawa
Jasne, nie mowie ze nie da. Tak byl konstruowany zeby wytrzymal trafienie rakieta plot, poza tym a specjalnie cofniete silniki do tylu wiec skrzydla oslaniaja silniki przed najczestszym katem podlatywania rakiet i strzalami zestawow lufowych z ziemi, dokladnie rzecz ujmujac skrzydla przyjmuja na siebie ogien.

Jest jednak wielka roznica miesdzy lataniem normalnym a "lataniem" po trafieniu stingerem czy inna rakieta plot. W tym drugim wypadku pilot modli sie tylko zeby wrocic, polowa systemow mu nie dziala bo platowiec jest poszatkowany odlamkami (nawet mimo opancerzenia). To jest "lot", ale jedynie w kierunku bazy.

Cytuj:
and a redundant primary structure providing �get home� capability after being hit.


A-10 to bardzo dobry samolot ale nie moge sie zgodzic ze stwierdzeniem "dostanie rakieta plot i leci dalej" bo nie ma juz pelnej zdolnosci operacyjnej wynikajacej wg. mnie ze stwierdzenia "leci dalej". Raczej "dostanie rakieta plot, przetrwa trafienie i zawraca do bazy dostarczajac pilota i zelastwo warte kilka M $ do domu w 1 kawalku".

_________________
http://www.bravo-company.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 wrz 2005, 00:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2004, 11:53
Posty: 552
Lokalizacja: Żory
Gad dem. Nikt nie mówił o kulaniu beczek i rozwalaniu Bagdadu
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 wrz 2005, 01:05 
Offline

Dołączył(a): 6 lip 2005, 22:40
Posty: 240
Lokalizacja: Warszawa
A ja tam wole P-11 :P
Jego nigdy zaden stinger nie zestrzelil. A i uzbrojenie robi wrazenie (bomby nawet do 12,5 kg). Kabinka otwarta wiec czlowiek czuje ze lata. Predkosc tez odpowiednia, widoczki mozna poogladac(zwlaszcze ze gornoplat). Po prostu cud maszyna nie to co te wasze odrzutowce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 wrz 2005, 01:30 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 kwi 2003, 17:57
Posty: 3602
Lokalizacja: Warszawa
Vatzeque napisał(a):
Gad dem. Nikt nie mówił o kulaniu beczek i rozwalaniu Bagdadu
Obrazek


Ta ? :)

Vatzeque napisał(a):
...tu właśnie chodzi o długotrwały lot bez tegoż silnika.


Vatzeque napisał(a):
Może lecieć normalnie z odstrzelonym silnikiem:



Hehe. Mysle za jednak duzo wiary w marketing ;) I "lot na 1 silniku" (prawie jak nasza gospodarka hehe) brzmi dla mnie jednak troche za bardzo hurraoptymistycznie ale jak tam sobie chcecie :)

BTW. Cos jak przelot A-10 z Maverickami ;)
http://www.big-boys.com/articles/tankbuster.html

_________________
http://www.bravo-company.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 wrz 2005, 17:37 
Offline

Dołączył(a): 6 wrz 2005, 19:28
Posty: 63
Herman_1889 napisał(a):
A ja tam wole P-11 :P
Jego nigdy zaden stinger nie zestrzelil. A i uzbrojenie robi wrazenie (bomby nawet do 12,5 kg). Kabinka otwarta wiec czlowiek czuje ze lata. Predkosc tez odpowiednia, widoczki mozna poogladac(zwlaszcze ze gornoplat). Po prostu cud maszyna nie to co te wasze odrzutowce.


A silnik toto ma? Ma. Więc zestrzeli.
Co do otwartej kabinki i górnopłata... Obejrzyj dokładnie zdjęcia współczesnych samolotów bojowych - tu już nie ma skrzydełek obok siebie... Są częstokroć daleeeeeko za pilotem. A widoczność do góry nie jest już ograniczona przez skrzydła, wsporniki itp. Dodaj do tego prędkość, której żaden P11 nie osiągnie... ;)
jedyne plusiki P.11 to zwrotność i fakt, że nie zostanie namierzony przez żaden radar... Pod warunkiem, że pilot nie weźmie w lot nic metalowego lub odbijajacego fale na wszystkie strony ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 wrz 2005, 18:01 
Offline

Dołączył(a): 6 lip 2005, 22:40
Posty: 240
Lokalizacja: Warszawa
@Kenneth P-11 jest metalowy :] Poza tym metalowy czy nie radar i tak by go chwycil. Kupa samolotow w 2 wojnie byla kryta sklejka lub plotnem a prymitywny radar z tych czasow i tak je wykrywal :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 wrz 2005, 20:10 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
Kenneth napisał(a):
jedyne plusiki P.11 to zwrotność i fakt, że nie zostanie namierzony przez żaden radar... Pod warunkiem, że pilot nie weźmie w lot nic metalowego lub odbijajacego fale na wszystkie strony ;)


To akurat nie ma znaczenia czy metalowy czy nie chyba. Bo ciężko mi wytłumaczyć w ten sposób czemu ptaki są widoczne dla radaru. Poza przypadkiem postrzelonej kaczki oczywiście.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 wrz 2005, 23:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2004, 11:53
Posty: 552
Lokalizacja: Żory
Holman jednak A-10 są bardzo wytrzymałą kontrukcją, która pozwala na lot bez połowy statecznika i z padniętym silnikiem. Lot w pełnym tego słowa znaczeniu.
"Top Gun"
wydawnictwo Paradox 1993

http://iron-eagles.tripod.com/articles/ ... etails.htm

A samolot nie musi być metalowy i tak będzie wykryty :]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 wrz 2005, 00:07 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 kwi 2003, 17:57
Posty: 3602
Lokalizacja: Warszawa
WIdze ze walkujemy dalej, OK. Czy mowimy o powrocie do bazy czy o normalnym dzialaniu operacyjnym? :) Ja nie neguje ze leciec moze bo tak zostal skonstruowamy. Ja caly czas probuje udowodnic ze to nie jest tak kolorowo ze dostajesz rakiete i rakiete i lecisz dalej strzelasz sobie rakietkami itp. To jakas bzdura. Jak dostajesz rakiete i uda ci sie to przezyc to dziekujesz konstruktorom za tak mocna konstrukcje i zawijasz sie do domu, co prawda lecac dalej, ale lot lotowni nierowny. I o to mi wlasnie chodzi. Probuje obalic obraz supersamolotu ktory sie wylonil z tej dyskusji, supersamolotu ktoremu rakiety sa obojetne i moze sobie na luzie dzialac dalej.

http://airpower.callihan.cc/images/Misc/A10/A10pow.jpg

_________________
http://www.bravo-company.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 wrz 2005, 00:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2004, 11:53
Posty: 552
Lokalizacja: Żory
Jeden sprawny, drugi niesprawny, pół statecznika nie ma i leci dali.
Nie w dół, nie bokiem, nie brzuchem po piasku :lol:
A konstrukcja jest bardzo mocna, bo pilot siedzi w tytanowej wannie odpornej na bezpośrednie uderzenia pocisków p/panc. oraz pocisków wybuchowych.
Dodtakowo przy straceniu hydrauliki pilot jest zdolny do wylądowania przy pomocy systemów ręcznego sterowania. (sam ciągnie za linki ;) )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 wrz 2005, 00:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2003, 14:10
Posty: 1005
Lokalizacja: Piła
a mi sie wydaje ze A-10 lata juz tylko gwardia narodowa usa, dla szpanu (ale moge sie mylic)...

_________________
Wilda D-Link | www.wilda.pl | #wilda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 wrz 2005, 02:39 
Offline

Dołączył(a): 6 lip 2005, 22:40
Posty: 240
Lokalizacja: Warszawa
Po ustracie silnika A-10 moze i bedzie latac tyle ze to nie bedzie juz to latanie co wczesniej. Rakieta go w koncu trafila i silnik stracil. Co z tego ze systemy zdublowane. Przywalilo w silnik wiec statecznik ogonowy w strzepach - steruje sie nim gorzej. Poza tym na 1 silniku ciezki sie on robi - wywala sie uzbrojenie. Czyli nie ma mowy o walce. 3 sprawa. Silnik stracil z 1 strony wiec musi sterami kontrowac - czyli znowu mniej sterowny. I na koniec - pilot wlasnie dostal rakiete wiec ma pelne gacie i nie w glowie mu walka.

Ps.
Tez mi sie obilo o uszy ze go wycofali.

Ps 2.
A propo wytrzymalych samolotow. I tak nic nie przebije Me323.
Silnik padl? Mamy jeszcze 5 ale niech mechanik rzuci okiem moze da sie naprawic.:]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 wrz 2005, 02:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2005, 14:40
Posty: 119
Lokalizacja: warszawka
1 - P-11 jest jedynym samolotem, który nie ma podanej przez producenta prędkości dopuszczlnej (maksymalnej). Nigdy, w żadnych próbach nie udało się go rozpędzić tak bardzo, by konstrukcja uległa zniszczeniu (np. urwanie skrzydeł). Ot taka ciekawostka... :wink:
2 - Me-323 - piloci go kochali... zwłaszcza alianccy... Cyrk Skalskiego roz....ił całą formację tych latających cegieł, nad morzem śródziemnym... był tego kilkanaście sztuk. Piękny duzy cel, zerowa zwrotność, minimalne wznoszenie, prędkość jak ruskim w U-2, konstrukcja ze sklejki, odziedziczona po szybowcu... :wink:
3 - IMHO - A-10 is the Best. Jaki inny samolot, zabiera 10T uzbrojenia, wagon amunicji do dzialka, wytrzymuje trafienie z działa T-72, i ma zwrotność Jeepa??? :D

_________________
Nic tak nie cieszy jak salwa z mozdzierzy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 wrz 2005, 03:06 
Offline

Dołączył(a): 6 lip 2005, 22:40
Posty: 240
Lokalizacja: Warszawa
No niestety Me323 faktycznie latal jak kloc. Ale trzeba bylo sie nastrzelac zeby z nieba go zdjac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 wrz 2005, 12:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2004, 11:53
Posty: 552
Lokalizacja: Żory
Jak to się mówi prawda leży gdzieś po środku ;)

A i zapraszam do mojego tematu:
http://forum.battlefield.pl/viewtopic.php?t=12181
Chyba w nieodpowiedni dział to dauem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL