astek napisał(a):
Po prostu to intel tworzy standardy a AMD musi się dostosować
yyy... jakie niby standardy? Odkąd weszła architektura AMD64 to każda z tych firm "sama sobie je ustala", a nawet wtedy Intel musiał się dostosować i teraz ta nazwa jest powszechnie używana jako procesory desktopowe x86-64 zarówno AMD jak i Intel.
Co do tematu, obecnie jedynym, sensowym rozwiązaniem do gier jest Sandy Bridge. Jeszcze nie wszystkie gry obsługują 4 rdzenie, to nie ma sensu się napalać na 6. Jak ktoś pracuje na jakimś specjalistycznym sofcie to wtedy jest sens (chociaż w takim przypadku lepiej inwestować w stacje serwerowe z dwoma wielordzeniowymi procesorami), ale do samych gier nie ma sensu.
astek napisał(a):
I tak w grach przeważnie ważniejsza jest grafika i pamięć niż procesor.
Tak? No to zobacz na BC2, idealny przykład zwalonej optymalizacji, gdzie bez dobrego procesora sobie nie pograsz komfortowo. I takich gier jest coraz więcej, bo jak się portuje gry z konsoli, którą jedyną zaletą jest dobry CPU, to tak jest potem też na innych platformach.