Teraz jest 19 wrz 2025, 13:35

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2003, 19:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
>Zanim pojawił się DX sterowniki musiały być kompatybilne z Windowsem >(to nie to samo, co Sound Blaster). Nawet dzisiaj możesz ustawić np. >Winampa w tryb kompatybilności z DX lub wave output (czyli Windows).

Zgadza się jednak nie wszystko jest takie piękne jak być powinno. Prościej napisać program pod konkretny sprzęt lub pod ogólny API czyli DirectX. Przecież dzwięk pod windowsem był na GUS'ach tyle tylko że były problemy z kompatybilnością. Wystarczy aby programista napisał daną gre sugerując się że użytkownik będzie używał czegoś SB Compatibile i już była duża szansa że na GUS'ie bedą problemy. Ty mi próbujesz to tłumaczyć tak jak ja bym ci wpierał że GUS nie był kompatybilny z Windowsem... był. Ale to za mało do bezproblemowej pracy.
Moje zdanie jest takie że gdyby GUS zachował sprzetową kompatybilność conajmniej z SB Pro to te karty były by na rynku do dzisiaj jako nowsze ich wersje.

>Teraz napisze coś bardzo kontrowersyjnego. Trzaski są (moim zdaniem) >wynikiem zakłóceń powstających w wyniku małej przepustowości szyny >PCI itp. Przez to rozumiem, że BF- wymaga tak dużej przepustowości na >lini peryferia - pamięć, że czasami się nie wyrabia i to objawia się jako >trzask. Na jakiej potrzebie tak twierdze? Nie mam takich kłopotów na >AWE64 (brzmi nieźle) na szynie ISA, za to mam na SB PCI64 (szyna PCI)>. Jusz kiedyś przy złym ustawieniu adresów zdarzały mi się podobne >problemy (trzaski) w momencie, gdy dwa urządzenia (w tamtym >wypadku sieciówka i muza) wchodziły sobie w paradę. Ale to moje >spostrzeżenia.
>Co do AC97 mogę tylko powiedzieć, że jest to nędzna "karta" i to >powinno wystarczyć za wytłumaczenie.

Mylisz się. PCI ze swoim 133MB/s jest wiele razy wydajniejsze od ISA która ma tylko 16MB/s. Ponadto wszystko co leci przez ISA musi lecieć przez procesor a to zwalnia cały system.
Gdyby to był problem PCI to objawiał by sie we wszystkich kartach na PCI a nie tylko niektórych.
Już kiedyś o tym pisałem na forum że z tego co zaówarzyłem wina leży w samym BF i tym że ktoś pisząc jego kod do obsługi DirectSound zrobił jakiś bład objąwiający sie niekompatybilnością w 100% z SB Live szczególnie pod W2000/XP.
Najlepszym na to dowodem że pod W98 i wyłaczonej w grze sprzetowj obsługi dzwięku problemów nie ma.

>Ale klony SB były tesz nieporównywalnie gorsze jeżeli chodzi o jakość >dźwieku od GUS-a

Rynek masowy nie polegał na robieniu kart o doskonałej jakośc dzwięku ale o karcie dla każdego (gracza) czyli coś taniego i bezproblemowego.

>Próbowałem sugerować, że rodziny nVidii i Ati renderują obraz w sposób >w założeniach podobny do siebie (różnice tkwią w szczegułach),

No i właśnie tu się mylisz bo różnice są jak pomiędzy traktorem a autobusem :) Każda firma robi chipy po swojemu. Różnią się od siebie niemal całkowicie a łaczy je praktycznie tylko jedno: kompatybilność z API
graficznymi.

>a Kyro stosował z gruntu odmienną metodę.

Mieli swoją technologie która nie wypaliła przez brak T&L.

>Czyli nie miałeś GUS-a więc nie masz żadnych doświadzceń z nim, a >mimo to rozpisujesz się na temat różnic pomiędzy nim a SB16. Może >dlatego nie widzisz różnicy jakości w dźwięku generowanym przez te obie >karty - nie miałeś okazji ich nigdy rzetelnie porównać.

Nie miałem bo nie chciałem jej mieć. Ale czy to że nie miałem u siebie w domu świadczy o tym że nic o niej nie wiem ? Troche dziwne rozumowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2003, 22:14 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 mar 2003, 05:17
Posty: 5637
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
PhoeniX napisał(a):
>
Zgadza się jednak nie wszystko jest takie piękne jak być powinno. Prościej napisać program pod konkretny sprzęt lub pod ogólny API czyli DirectX. Przecież dzwięk pod windowsem był na GUS'ach tyle tylko że były problemy z kompatybilnością. Wystarczy aby programista napisał daną gre sugerując się że użytkownik będzie używał czegoś SB Compatibile i już była duża szansa że na GUS'ie bedą problemy. Ty mi próbujesz to tłumaczyć tak jak ja bym ci wpierał że GUS nie był kompatybilny z Windowsem... był. Ale to za mało do bezproblemowej pracy.
Moje zdanie jest takie że gdyby GUS zachował sprzetową kompatybilność conajmniej z SB Pro to te karty były by na rynku do dzisiaj jako nowsze ich wersje.


Czyli kontynuowanie dyskusji w tej materii nie ma sensu - nie ma najmniejszych szans na nasze porozumienie.

PhoeniX napisał(a):
>
Mylisz się. PCI ze swoim 133MB/s jest wiele razy wydajniejsze od ISA która ma tylko 16MB/s. Ponadto wszystko co leci przez ISA musi lecieć przez procesor a to zwalnia cały system.
Gdyby to był problem PCI to objawiał by sie we wszystkich kartach na PCI a nie tylko niektórych.
Już kiedyś o tym pisałem na forum że z tego co zaówarzyłem wina leży w samym BF i tym że ktoś pisząc jego kod do obsługi DirectSound zrobił jakiś bład objąwiający sie niekompatybilnością w 100% z SB Live szczególnie pod W2000/XP.
Najlepszym na to dowodem że pod W98 i wyłaczonej w grze sprzetowj obsługi dzwięku problemów nie ma.


Znam specyfikacje PCI i ISA, jednak mam ciagle wrażenie, że te trzaski maja coś wspólnego z PCI - może jest to tylko jedna z wielu składowych problemu? A takie trzaski i kłopoty z niekompatybilnością zdarzają się od czasu do czasu różnym grom - nie jest to jedynie problem BF-a. Dlatego tesz tak się upieram o przyczynach hardwarowych. Co do trzasków u mnie - zdarzają się niekiedy (w około 10% przypadków kiedy gram) a używam właśnie Win 98 i wyłączonej sprzętowej obsługi dźwięku..

PhoeniX napisał(a):
>Rynek masowy nie polegał na robieniu kart o doskonałej jakośc dzwięku ale o karcie dla każdego (gracza) czyli coś taniego i bezproblemowego.


Wyjściem do tego tematu było, że GUS oferował porównywalną jakość dźwięku jak SB AWE32 za wyraźnie mniejszą kase. To, że klony SB Pro dawały gorszą jakość za mniejszą cenę nic do tematu nie wnosi - to jest oczywiste (gorsza jakość mniejsza cena). Jak będziemy sugerować o że bardziej sensowne było zrezygnowanie z jakości by zaoszczędzić kasę to powinniśmy dojść do wniosku, że najlepszy był bzyczek (PC SPEAKER) bo wydaje dźwiek i NIC nie kosztuje. Moim zdaniem bardziej sensowne jest uzyskanie DOBREJ jakości za ROZSĄDNĄ cenę.


PhoeniX napisał(a):
>
>a Kyro stosował z gruntu odmienną metodę.

Mieli swoją technologie która nie wypaliła przez brak T&L.


Zapewne rozwijali by ją (i może w rezultacie doszli do czegoś konkretnego), gdyby nie działania nVidii (nie do końca fair), która postarała się o blokade rynku i stosowała negatywną reklamę.
Ale to jusz inny temat i z GUS-em nie ma wiele wspólnego.

PhoeniX napisał(a):
>
>Czyli nie miałeś GUS-a więc nie masz żadnych doświadzceń z nim, a >mimo to rozpisujesz się na temat różnic pomiędzy nim a SB16. Może >dlatego nie widzisz różnicy jakości w dźwięku generowanym przez te obie >karty - nie miałeś okazji ich nigdy rzetelnie porównać.

Nie miałem bo nie chciałem jej mieć. Ale czy to że nie miałem u siebie w domu świadczy o tym że nic o niej nie wiem ? Troche dziwne rozumowanie.


Ale dużo ocen na jakich się obaj opieramy mają podstawy empiryczne - czyli doświadzczenie (jakość dźwięku, łatwość obsługi, współpraca z grami). Ty możesz mi cytować wiedze teoretyczna o GUS-ie (która moim zdaniem jest podejrzanie zbieżna ze stanowiskiem Creative - czyżby nieco brakowało ci obiektywizmu?), ale tak na prawde nie masz żadnej praktyki z GUS-em więc wiedza twoja jest delikatnie mówiąc niepełna. Ja miałem i GUS-a i kilka "różnych wariacji na temat Sound Blastera" i wiem dosyć dobrze o różnicach jakie były pomiędzy tymi kartami. Ty możesz wychwalać SB, a krytykować GUS-a, są to jednak oceny niewiarygodne właśnie z powodu braku u ciebie doświadczeń z GUS-em. Czyli mówiąc dosadniej uważam że twoje oceny są niepełne i noszą wszelkie znamiona stronniczości.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2003, 22:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
>Czyli kontynuowanie dyskusji w tej materii nie ma sensu - nie ma >najmniejszych szans na nasze porozumienie.

Dla Ciebie to jest jak wojna GUS vs SB :)
Ja ci tylko przez kilka wcześniejszych postów chce pokazać czemu GUS upadł a SB nie. Wychwalasz tego GUS'a jaki to on wspaniały nie był nie zaówarzając tego że go nie ma bo upadł i to bynajmniej nie przez swoją świetność.

>Znam specyfikacje PCI i ISA, jednak mam ciagle wrażenie, że te trzaski >maja coś wspólnego z PCI - może jest to tylko jedna z wielu składowych >problemu?

To teoria bez pokrycia. Skoro to wina PCI to czemu wyłaczenie DirectSound eliminuje trzaski ? To przeczy twojej teorji.

>A takie trzaski i kłopoty z niekompatybilnością zdarzają się od czasu do >czasu różnym grom - nie jest to jedynie problem BF-a. Dlatego tesz tak >się upieram o przyczynach hardwarowych. Co do trzasków u mnie - >zdarzają się niekiedy (w około 10% przypadków kiedy gram) a używam >właśnie Win 98 i wyłączonej sprzętowej obsługi dźwięku..

No wiec tu mamy całkiem odmienne doświedczenia. Nic mi nie trzeszczy ani troche prócz BF.

>Wyjściem do tego tematu było, że GUS oferował porównywalną jakość >dźwięku jak SB AWE32 za wyraźnie mniejszą kase. To, że klony SB Pro >dawały gorszą jakość za mniejszą cenę nic do tematu nie wnosi - to jest >oczywiste (gorsza jakość mniejsza cena). Jak będziemy sugerować o że >bardziej sensowne było zrezygnowanie z jakości by zaoszczędzić kasę to >powinniśmy dojść do wniosku, że najlepszy był bzyczek (PC SPEAKER) bo >wydaje dźwiek i NIC nie kosztuje. Moim zdaniem bardziej sensowne jest >uzyskanie DOBREJ jakości za ROZSĄDNĄ cenę.

Masz bardzo płytkie pojęcie jakości. To nie tylko mniejsze szumy czy ładniejsze midi ale i bezproblemowe działanie. I to właśnie w problematyczności tkwi całe sedno sprawy dlaczego GUS upadł.
Może jak by doczekali upowszechnienia DX to ich problem by sie rozwiązał... no ale poszli z torbami.

>Zapewne rozwijali by ją (i może w rezultacie doszli do czegoś >konkretnego), gdyby nie działania nVidii (nie do końca fair), która >postarała się o blokade rynku i stosowała negatywną reklamę.
>Ale to jusz inny temat i z GUS-em nie ma wiele wspólnego.

Jak by ich karty były jednym słowem dobre to by byli na rynku do dzisiaj.
Jedna wielka wada czyli brak T&L i plajta.

>Ale dużo ocen na jakich się obaj opieramy mają podstawy empiryczne -
[...]
Chcesz udowodnić swoje racje poprzez oznajmianie ile z tą kartą nie miałeś do czynienia. No dobra, fajno ale w dyskusji trzeba używać konkretnych argumętów a nie "mam racje bo wiem więcej i koniec kropka".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2003, 14:03 
Offline

Dołączył(a): 23 maja 2003, 08:59
Posty: 7
Lokalizacja: Chełmek
Modernizowałem ostatnio kompa. Teraz mam Celerona 2.0 GHz nową płytę główną i Geforca 4 MX440 SE 128DDR. I teraz najciekawsze. Zainstalowałem Battlefielda i zacina mi się dość ostro przy byle małej potyczce kilku żołnierzy. Próbowałem na 16 bitów, na LOW, na MEDIUM, HIGH zmieniałem opcje w direct3d na karcie zmieniłem w biosie na lepsze i dalej mi tnie. Zastanawiam się nad zmianą na Radka 9000. Czy dobrze robie, a może nie musze zmieniać? POMOCY!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2003, 14:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
Pewnie Cię zmartwie ale GF4 MX w dodatku w wersji SE to karta bardzo słaba. Wydajność na poziomie GF2 Ultra.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2003, 15:04 
Offline

Dołączył(a): 9 mar 2003, 17:38
Posty: 609
Lokalizacja: Radom
Twoja kart to jest biurowa :!:
radeon jest dobrym wyborem ewentualnie jak dostaniesz jescze GF3 albo 8500 :!: ( teraz sie nazywa 9200)

_________________
[swf width=300 height=100]http://www.iadurobros.friko.pl/varia/iadur.swf[/swf]
[FS] Iadurobros


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2003, 20:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
Coś ci się poknociło :) R8500 to teraz 9100. A 9200 to zwykły 9000 z AGP 8x czyli coś o klase gorszego od 8500/9100.
A ja sobie właśnie wymieniłem R9000 na GF3 Gainwarda i BF dostał porządnego kopa. Wreszcie da się płynnie grać w 1024x768x32 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2003, 21:47 
Offline

Dołączył(a): 9 mar 2003, 17:38
Posty: 609
Lokalizacja: Radom
Może się pokopać z tymi numerami :!: :lol: :lol: :lol:
Ja osobiscie jestem posiadaczem 8500 czystego nie wersji LE czyli 275 MHz :!: i po wymianie z GF 265 DDR ELSA'y to BYŁ kop w góre :!::!:
Swojądrogąa to była/ jest niezła karta kumpel jąjeszcze ma i DZIAŁA :!: lepiej niż GF2

_________________
[swf width=300 height=100]http://www.iadurobros.friko.pl/varia/iadur.swf[/swf]
[FS] Iadurobros


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2003, 22:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
Wymieniłeś R8500 na GF1 DDR i miałeś kop w góre ? :shock:
Przecież to karta ze 4 klasy niższa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2003, 23:08 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 mar 2003, 05:17
Posty: 5637
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Pisał, że wymienił GF DDR na Radeona, tylko robił to w dosyć pokrętny sposób. Ja mam GF4 Ti4200 i nie mam zamiaru go na razie na nic zamieniać - dostępne na rynku nowe karty są albo niesamowicie drogie, albo jak są sensownie "wycenione"nic nowego nie wnoszą (niewiele bym zyskał na wydajności). Czekam z nadzieją na rodzinę FX2 i zbieram kase.

A o ile GF4 MX ogólnie jest słaby, to GF4 MX SE niektórzy oceniają jako "Slow Edition" :( . Ma on obciętą szynę danych i jest w rodzinie GF4 MX odpowiednikiem tego, czym GF2 MX200 był w rodzinie GF2 - czyli ogólnie bida z nędzą za stanowczo za dużą kase (w stosunku do możliwości).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2003, 23:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
>Pisał, że wymienił GF DDR na Radeona

Racja. Żle to przeczytałem :?

>A o ile GF4 MX ogólnie jest słaby, to GF4 MX SE niektórzy oceniają jako >"Slow Edition" :( . Ma on obciętą szynę danych i jest w rodzinie GF4 MX >odpowiednikiem tego, czym GF2 MX200 był w rodzinie GF2 - czyli ogólnie >bida z nędzą za stanowczo za dużą kase (w stosunku do możliwości).

Racja. A kupno GF4 MX w wersji 128MB to już całkiem zakup bez sensu. Ta karta jest za słaba nawet na 64MB texturek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2003, 00:59 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2003, 17:20
Posty: 2323
Lokalizacja: Wałcz
durin napisał(a):
Modernizowałem ostatnio kompa. Teraz mam Celerona 2.0 GHz nową płytę główną i Geforca 4 MX440 SE 128DDR. I teraz najciekawsze. Zainstalowałem Battlefielda i zacina mi się dość ostro przy byle małej potyczce kilku żołnierzy. Próbowałem na 16 bitów, na LOW, na MEDIUM, HIGH zmieniałem opcje w direct3d na karcie zmieniłem w biosie na lepsze i dalej mi tnie. Zastanawiam się nad zmianą na Radka 9000. Czy dobrze robie, a może nie musze zmieniać? POMOCY!


Radeon 9100 64MB (koniecznie na 128 bitowej szynie).

Tym już będziesz mógł się pobawić.

_________________
Kopernik! Wstrzymaj ziemię ja wysiadam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2003, 01:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2003, 11:40
Posty: 894
===Tomy===[PL] napisał(a):
Radeon 9100 64MB (koniecznie na 128 bitowej szynie).
Tym już będziesz mógł się pobawić.


Tylko trzeba mieć mocny zasilacz (np. chieftec,enlight) albo szczęście :)

ps. Jak ktoś chce R9000 to mam do spylenia :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2003, 01:35 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2003, 17:20
Posty: 2323
Lokalizacja: Wałcz
Zasilacz .. to inna strona "medalu" ;-)

_________________
Kopernik! Wstrzymaj ziemię ja wysiadam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2003, 08:16 
Offline

Dołączył(a): 23 maja 2003, 08:59
Posty: 7
Lokalizacja: Chełmek
A najciekawsze że koledze który ma pentiuma 3 866 MHz i grafike 32 MB poszło dość płynnie (na 1024 na 768 16 bitów i medium). Może moja karta grafiki jest felerna. A przecież Neverwinter chodzi mi płynnie. IŁ-2 też.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL