Teraz jest 25 lis 2024, 15:26

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lip 2005, 17:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2005, 22:00
Posty: 229
Lokalizacja: Knurów
Witam

Moja konfiguracja:

Athlon XP-M 2600+@3400+
1 GB DDR RAM
Radeon 9600 Pro

Wsyztskie ustawienia w grze mam na medium, rozdzielczosc
1280x1024 (z uwagi na monitor LCD). Gra mi chodzi plynniutko,
nie moge narzekac (przy wiekszej zadymie potrafi jedynie zwolnic).
Ale co najbardziej mnie wkurza - wlazac do jakiegokolwiek, ciemnego
pomieszcenia (zreszta chyba wszytskie pomieszcenia w tej grze sa ciemne :P )
gra zaczyna tak się ciąć, że nawet nie potrafie do zadnych dzrwi trafic,
o walce CQB nie ma absoltnie mowy... Teraz staram sie unikac wchodzenia
do pomieszczen ale sam fakt scinek wydaje mi sie bardzo dziwny...
Nie wie ktos czym to jest spowodowane i jak temu zaradzic?

Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2005, 18:06 
Offline

Dołączył(a): 14 paź 2004, 19:45
Posty: 1352
Lokalizacja: Warszawa
Wyłącz cienie i dynamiczne światła. Albo chociaż na Low daj.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2005, 18:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 cze 2005, 12:30
Posty: 64
Wywal cienie, lepiej sie gra bez nich.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2005, 19:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2003, 20:02
Posty: 674
Tak jak wyżej, dynamiczne oświetlenie na OFF a nastanie płynność

_________________
punx not red


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2005, 19:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2005, 22:00
Posty: 229
Lokalizacja: Knurów
A przy okazji - wszystkie ustawienia w konfiguracji sa dla mnie
dosyc jasne, ale nie wiem czym sie rozni ustawienie dynamicznych
swiatel od dynamicznych cieni... Jak dla mnie, jedno wynika z drugiego
i nie wiem czemu sa az 2 opcje.. Moglby ktos wytlumaczyc co
konkretnie kazda z tych opcji zmienia?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2005, 20:24 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
:shock: :shock: Dynamiczne światła to dynamiczne światła a dynamiczne cienie to dynamiczne cienie???

Zacznijmy od tego że światła dynamiczne direct Xa nie mają bezpośredniej możliwości rzucania cieni. Oświetlają one jedynie geometrie w obrębie swojego zasięgu i projekcji (w zasadzie przyciemniają reszte geometrii, ale to inna sprawa :wink: ). Są to światła punktowe - tzw. omni directional - źródło jest sferą emitującą "promienie" we wszystkich kierunkach (tak jak skierowane są normalne sfery). Do takich świateł praktycznie nigdy nie dołącza się cieni gdyż zabiłoby to renderer (wyjątkiem są wyreżyserowane sceny w liniowych grach jak Doom 3). Czasami używa się świateł kierunkowych jako dynamicznych, ale ze względu na koszt liczenia nie robi się tego często.

Cienie dynamiczne są rzutowane na określone płaszczyzny przez światła kierunkowe - promienie w nich mają charakter równoległy i stosunkowo prosto jest liczyć dla nich cienie. W praktyce robi się to renderując obiekt rzucający cień do bitmapy czarno białej w rzucie ortograficznym (bez perspektywy) i nakładając na osobnej "warstwie" na porządane obekty.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2005, 20:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2005, 22:00
Posty: 229
Lokalizacja: Knurów
Dziekuje za wyczerpujaco odpowiedz :)
Powiedzcie mi tylko, ktora opcje mam zredukowac, by scinki
w pomieszczeiach zniknely - domyslam sie, ze dynamiczne cienie,
ale ktos tu taklze pisal o swiatlach - jak to w koncu jest? :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2005, 21:21 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
Najlepiej potestuj sam - znajdziesz optimum które pozwoli Ci się dobrze bawić. Ja na przykład zawsze wyłączam wszystkie bajery w stylu świateł i cieni które powodują spadek ilości klatek - fragi najważniejsze. Inni mogą preferować gre w ślicznie wyglądającym otoczeniu. Generalnie obie opcje - zaróawno światła jak i cienie wpływają mocno na wydajność - w jakim stopniu - zależy od sprzętu/systemu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2005, 21:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 lip 2004, 11:47
Posty: 348
Lokalizacja: Kołbiel
... jak wyłączysz dynamiczne cienie to fragowanie w budynkach staje się przyjemnością ;) nigdy więcej ciemnych pomieszczeń

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL