Teraz jest 30 lis 2024, 21:32

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sie 2005, 20:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2003, 04:02
Posty: 859
Bo tak naprawde zrobi roznice jak dorzucic 512 RAM

Jesli nie masz na tym 6800GT 256 RAMu to tekstury daj na srednie.
Jesli nie dolozysz 512 operacyjnej to tez daj tekstury na srednie.
Wylacz AA i zobacz wtedy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sie 2005, 01:28 
Offline

Dołączył(a): 17 cze 2005, 15:05
Posty: 24
mam 256 na geforce ... nie odpowiedziales na pytanie. chodzi mi o to czy w jakis sposob moge dac np 10gb wirtualnej co by zalatwilo sprawe czy to nie bedzei mialo pozadanego efektu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sie 2005, 01:54 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 mar 2003, 05:17
Posty: 5637
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
P4 3.0@3.7, 6800GT@Ultra, 1024 MB DDR 500. W 1280 wszystko na High tylko AAx2, tekstury na medium i filtrowanie na low. FPS 45+ (ale zwykle 55+)
W 1600 (bez AA) zaczyna przycinać dlatego wolałem zmniejszyć rozdziałkę, ale zamiast tego dać AAx2. Tekstury na Meduim bo tylko 1 GB pamięci. Filtrowanie na Low bo to IMHO najbardziej obciąża grafę dając w zamian nieporównywalnie małą poprawę jakości.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Coosz dodawać więcej. :twisted:

ps: Sry za rozdziałkę - chciałem pokazać jak to naprawdę wygkąda. Rescale psułoby efekt.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sie 2005, 14:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2003, 04:02
Posty: 859
Mozesz sobie ustawic 10 GB swapu ale to raczej tylko pogorszy ci dzialanie calego kompa. Swap nie zastapi w grze normalnego RAMu.


A ja wolalem dac tekstury na max a AA wylaczyc - przy wysokiej rozdzielczosci efekt jest IMHO lepszy i tak.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sie 2005, 15:42 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 mar 2003, 05:17
Posty: 5637
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Problem w tym, że tekstury są zależne od pamięci operacyjnej kompa, a AA od mocy GPU i pamięci grafy. Czyli z teksturami na maxa czy miałbym AA włączone, czy nie nie robiło dużej róznicy - i tak by szarpało, bo komp by doczytywał dane z twardziela. Zresztą tak miałem - w 1600 wszystko na High, tylko filgrowanie i AA wyłączone. FPS był niezły, ale zarywało co chwilę i było widać jak przy zacięciach miga dioda HDD. Diagnoza jest prosta, co nie? Ale w ciągu 2-3 tygodni dokupuję jeszcze 1 GB pamięci - wtedy sprawdzę ponownie tektury na High.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sie 2005, 11:04 
Offline

Dołączył(a): 23 sie 2005, 10:50
Posty: 1
Panowie na tym konfigu co nizej w 1280 x 960 85 HZ z FSAA x4 i Anizo x8..jakosc w sterach na quality plus wszyskie ustawienia w grze na wysokie/tylko oswietlenie na poziom sredni bo bardziej naturalnie wyglada... gierka lata..doslownie, nigdzie nie zwalnia.
Dzwiek ustawiony na sredni.
Jak testujecie ustawienia to odpalajcie w singlu bo w multi przyciecia spowodowane sa komunikacja do serwera.
Co by nie mowic o sofcie to gameXP i jego konfiguracja polaczenia rozwiazal mi problem z przycieciami w multi.
Takie ustawienia wystarczaja do grania na 19" monicie z zajebista i szczegulowa grafika... po co sie bawic w dodatkowe kombinowania z grafika :?:

konfig

A64 939 Venice 3000+/1800@2200/3500+, DFI LanParty UT NF4 SLI-D, Geil Value 3200/400@490/3900 1T 2x512 Dual 2,5-3-6-3, WinFast 6800 GT TDH@ULTRA DDR3 256/256 bit PCI-E SLI 350/1000@410/1160, Samsung 200GB SP2004C SATAII 8MB, DVD-REC Nec ND-3540DL, LG F900B, neo 640, WinXP Pro PL SP2, NForce4 6.66, ForceWare 78.10
[ 3DMARK2k3 - 13100 ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 wrz 2005, 11:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2005, 16:26
Posty: 1207
Lokalizacja: Warszawa
całe to cięcię się na mocnych kompach to efekt ustawienia tekstur na HIGH i posiadania wolnego HDD oraz zbyt małej ilości ramu (najprawdopdobniej również wolnego)

ja mam athlonaXP 2000+ (gram na niepodkręconym bo i tak jest płynnie w BFie) 512mb ramu (DDR3200 dualchannel) SB audigy2ZS Radeona X800XT PE 256mb i dość wolny dysk twardy

przy teksturach na HIGH mocno tnie
ale jak ustawiłem sobie wszystko na HIGH, tekstury na LOW a do tego rozdziałkę 1600x1200@100Hz + 6xAA
to poza wstępnym doczytaniem tekstur na starcie mapy (pierwszy obrót) wszystko chodzi bajecznie płynnie


Ps. "filtrowanie tekstur" w BF2 to poprostu filtrowanie anizotropowe (AF) - które ma o wiele mniejszy wpływ na wydajność gry niż antyaliasing


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 wrz 2005, 11:58 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 wrz 2003, 07:58
Posty: 1901
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Po raz kolejny powtorze i podsumuje:

Jakosc tekstur (Texture Quality) - HIGH nie bedzie powodowala przycinek tylko przy ilosci RAMu powyzej 1 GB. BF2 zajmuje w pamieci mniej wiecej 1,3-1,5GB przy ustawionej wysokiej jakosci tekstur. Szybkie dyski czy VRAM 512MB nic tu nie dadza, niestety.

Filtrowanie tekstur (Texture Filtering). tzw. Filtrowanie Anizotropowe - zmiany jakosci malo zauwazalne, karty Radeon radza sobie z wysokim filtrowaniem lepiej niz Geforce, dzieki czemu mniej traca na FPS.

Antialiasing - dla kart 9800 Pro /XT/GF5950/GF6600GT mozna ustawic AAx2, spadek predkosci nie powinien byc drastyczny, a jakosc zauwazalna. Karty pokroju GF6800GT/X800XL i szybsze moga spokojnie ustawic AAx4 i cieszyc sie plynna, gladka grafika.

Dynamiczne oswietlenie (Dynamic Lighting) - w zasadzie ladnie wyglada, ale czy do konca jest potrzebne... Kwestia gustu, i szybkiej karty :) Na kartach z wyzszej polki nie powoduje duzego spadku FPS

Dynamiczne cienie (Dynamic Shadows) - warto miec ustawiony chocby poziom LOW, ze wzgledu na widocznosc przeciwnika chowajacego sie po dachach :) (taki jakby bug z cieniami - przeciwnik jest na dachu, a ty widzisz jego cien na dole :) ). Ustawienie wyzszych poziomow na slabszych kartach powoduje dosc duzy spadek FPS, a czasami tez bledy w generowaniu cieni.

Oswietlenie (Lighting) - HIGH jest dosc FPSozerne, do 10FPS straty wzgledem LOW. Minus ustawien HIGH to zaciemnione zakamarki gdzie moze chowac sie wrog = slaba widocznosc terenu i pomieszczen. Na Low wszystko jest jasne i wszystko widac :), niestety kosztem realizmu i jakosci obrazu.

Jak cos pominalem, to prosze o poprawki, dodam je do postu :)

_________________
Nikogo nie ma w domu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 wrz 2005, 12:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2005, 16:26
Posty: 1207
Lokalizacja: Warszawa
tu są bardzo ładnie rozpisane ustawienia battlefield'a 2 - http://www.tweakguides.com/BF2_1.html

podobnie jak i garść porad odnośnie optymalizacji samej windy coby gry mniej dziergały


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 wrz 2005, 12:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2003, 20:02
Posty: 674
Mayek napisał(a):
Dynamiczne cienie (Dynamic Shadows) - warto miec ustawiony chocby poziom LOW, ze wzgledu na widocznosc przeciwnika chowajacego sie po dachach :) (taki jakby bug z cieniami - przeciwnik jest na dachu, a ty widzisz jego cien na dole :) ).


Ten "bug" z cieniami to raczej wina sterownika k. graficznej. BF2 jechał u mnie już na wielu detonatorach i wszystko było z cieniami prawidłowo z jednym wyjątkiem - na jakiejś tam wersji detonatorów (najnowsze sprzed ca. 2 tygodni), działo się właśnie z cieniami dokładnie tak jak opisałeś.

_________________
punx not red


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 wrz 2005, 13:16 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 wrz 2003, 07:58
Posty: 1901
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
skandal napisał(a):
Mayek napisał(a):
Dynamiczne cienie (Dynamic Shadows) - warto miec ustawiony chocby poziom LOW, ze wzgledu na widocznosc przeciwnika chowajacego sie po dachach :) (taki jakby bug z cieniami - przeciwnik jest na dachu, a ty widzisz jego cien na dole :) ).


Ten "bug" z cieniami to raczej wina sterownika k. graficznej. BF2 jechał u mnie już na wielu detonatorach i wszystko było z cieniami prawidłowo z jednym wyjątkiem - na jakiejś tam wersji detonatorów (najnowsze sprzed ca. 2 tygodni), działo się właśnie z cieniami dokładnie tak jak opisałeś.

Nie chodzi mi o jako takiego buga, tylko o to, ze gosc bedacy na dachu rzuca cien tak dlugi, ze widac go takze na dole :) Sam cien jest renderowany poprawnie.

_________________
Nikogo nie ma w domu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 paź 2005, 17:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sie 2005, 10:52
Posty: 179
Lokalizacja: Wawa
Najwięcej w sumie zżera ustawienie tekstur na HIGH. Ja mam u siebie tekstury na medium, reszta high (A2500+@3800+ / 1GB / 6800GT) + 1024 + AAx4 i jest git.

Tyle że po wyjściu z BF żeby znowu zagrac musze kompa resetować, bo po drugim włączeniu nie jest za fajnie :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 paź 2005, 14:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2005, 15:58
Posty: 76
Lokalizacja: Stolica
Tak prubóje z tą grafiką się bawić i ciągle coś nie tak, a to laguje i podobne ...

Nie jestem najlepszy w konfiguracji tej gry, więc może maluteńka pomoc ?? :D

Co w pudle siedzi:
- ATi radeon 9800 Pro 128 MB (256 bit)
- AMD athlon 64 2800+
- pamięć 1024 MB / 400 Hz

tyle chyba z ważniejszych informacji ... Miło było by za pomoc :D

Sebastian

_________________
Obrazek
Kto pod kim dołki kopie, ten jest grabarzem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lis 2005, 12:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 kwi 2004, 12:24
Posty: 77
Lokalizacja: Hatfield
Ja do niedawna miałem Athlona 64 3000+, 1 GB RAMu i kartę GeForce 6600 GT (128 MB, 128 bitów). Przy takiej konfiguracji tylko tekstury miałem ustawione na medium, a antyaliasing na 2. Wiec myślę, że Tobie Seba takie ustawienia również nie powinny sprawiać problemów podczas gry. Gdy dołożyłem drugi gigabajt pamięci spokojnie mogłem ustawić tekstury na maksa. Bądźmy jednak szczerzy - różnice większość z nas zauważy dopiero przy porównywaniu screenów. Podczas gry raczej nie ma czasu na podziwianie detali na mundurach przeciwnika :D O zabytkach i pięknie przyrody nie wspominając... :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lis 2005, 17:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2003, 04:02
Posty: 859
Mozna popodziwiac przygotowywuajc sie do gry :)

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL