Teraz jest 27 lis 2024, 02:38

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12 paź 2005, 20:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 cze 2005, 18:36
Posty: 1340
Lokalizacja: Poznań
Zakupiłem:
1.
MSI K8N Platinum SLI
2.
SAPPHIRE X800GTO 256MB FireBlade DDR3 DVI TV PCIex FBOXX800GTO 256MB FireBlade DDR3 DVI TV PCIex FBOX

Jutro powinno dojść i zrobie sobie miły teścik + podkręcanie :twisted:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 paź 2005, 20:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 wrz 2005, 19:45
Posty: 111
Lokalizacja: Zgierz
oo ładnie ale ja bym wolał coś Nvidi :P

Mam do kupienia ote te 2 karty którą wybrać? :?
Palit GeForce 6600GT 128MB (128bit) DVI+TV (AGP)
Wersja: BOX
Chipset: nVidia GeForce 6600GT
Taktowanie rdzenia: 500MHz
Taktowanie pamięci: 900MHz
Częstotliwość RAMDAC: 2x400 MHz
Pamięć: 128 MB
Rodzaj pamięci: DDR (128bit)
-------------------------------------------------------

Gigabyte Geforce 6600GT 128MB (128bit) DVI+TV (AGP) (GV-N66T128D)
Chipset: nVidia GeForce 6600GT
Taktowanie rdzenia: 500 MHz
Taktowanie pamięci: 1000 MHz
Częstotliwość RAMDAC: 2x400 MHz
Pamięć: 128 MB
Rodzaj pamięci: GDDR3 (128bit)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 paź 2005, 21:08 
Offline

Dołączył(a): 10 lip 2005, 22:42
Posty: 695
Lokalizacja: Białystok
bierz to druga bo jak widac jest lepsza ......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 paź 2005, 10:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 cze 2005, 18:36
Posty: 1340
Lokalizacja: Poznań
RADEON X800 GTO
400MHz Engine Clock
Memory Clock Speeds of 490MHz (256MB version),350MHz (128MB version)
FireBlade Edition offers possible memory clock speeds north of 560MHz (depending on system conditions)
256-bit memory interface
Available in 256MB or 128MB models
PCI Express / AGP (Standard 256MB X800 GTO)


http://pclab.pl/art16642.html

Przeczytaj i się zastanów:)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 paź 2005, 11:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2005, 16:26
Posty: 1207
Lokalizacja: Warszawa
Fallen napisał(a):
oo ładnie ale ja bym wolał coś Nvidi :P

Mam do kupienia ote te 2 karty którą wybrać? :?
Palit GeForce 6600GT 128MB (128bit) DVI+TV (AGP)
Wersja: BOX
Chipset: nVidia GeForce 6600GT
Taktowanie rdzenia: 500MHz
Taktowanie pamięci: 900MHz
Częstotliwość RAMDAC: 2x400 MHz
Pamięć: 128 MB
Rodzaj pamięci: DDR (128bit)
-------------------------------------------------------

Gigabyte Geforce 6600GT 128MB (128bit) DVI+TV (AGP) (GV-N66T128D)
Chipset: nVidia GeForce 6600GT
Taktowanie rdzenia: 500 MHz
Taktowanie pamięci: 1000 MHz
Częstotliwość RAMDAC: 2x400 MHz
Pamięć: 128 MB
Rodzaj pamięci: GDDR3 (128bit)


FALLEN
drugą oczywiście
Palit jest taki... no ten tego (robi tanio i to wszystko co można o nim powiedzieć)
a Gigabyte to znana marka

pozatym patrzac na podane przez ciebie parametry odrazu widać że model gigabyte'a ma lepszą pamięć (wyższe taktowanie - w to że palit ma zwykłe DDR niechce mi się wierzyć bo do 6600GT wszyscy producenci pakują już te lepsze układy - pewnie błąd w sklepie... albo palit puścił kastrata :roll: )

cóż jeżeli lepiej się czujesz wiedząc że w twoim PieCu siedzi nVidia a nie ATI to niebędę cię przekonywał ale... chwilowo X800GTO nieodbiega od GF6600GT specjalnie ceną a miażdży go wydajnościowo (8 potoków vs 12 - co tu porównywać, to niejest równa konkurancja i nV napewno spuści cenę zmieniając segment rynku dla tego układu)
narazie X800GT jak i X800GTO jest jedynie w wersji na PCI-Express a Ty jak się domyslam masz AGP - więc o ile nie planujesz zakupu nowej MoBo to niewielka strata :wink:



Vesp3r
congrats & good luck :)

_________________
IGN - Khav
Kolec da Pr0fessor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 paź 2005, 12:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 wrz 2005, 19:45
Posty: 111
Lokalizacja: Zgierz
Dzięki za odpowiedzi :)
Ale jednak wolę Nvidie :0 Ter Radeony to niemają Pixel Shader 3.0+ :?
I dlatego wybieran Nvidie :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 paź 2005, 13:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2005, 16:26
Posty: 1207
Lokalizacja: Warszawa
PS3.0 to taki "chłyt matetingowy"

PS3.0 od PS2.0b (jaki jest w seri radeonów X800) rózni się jedynie tym że posiada możliwość szybszego wykonania pewnych elementów kodu napisanych z wykorzystaniem tegoż własnie Pixel Shadera w wersji 3.0

w żaden sposób nie wpływa to na jakość generowanego obrazu ani stabilności gier

a tytułów które wspierają PS3.0 nadal jest jak na lekarstwo
w dodatku takie jak np. Chronicles of Riddic: Escape from Butchers Bay po właczeniu obsługi PS3.0 działają o dobre 30FPS wolniej

jeżeli już miałbym upatrywać jakąś przewagę dżiforsów z serii 6 nad radkami z serii X0 to możliwość odpalenia sobie FarCry'a z HDR'em - aczkolwiek tu nawet na 6800gt FPS spadają poniżej 30 i niedziała AntyAliasing :wink:

bierz to co tańsze i wydajniejsze i nie oglądaj się na pixel shadery

_________________
IGN - Khav
Kolec da Pr0fessor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 paź 2005, 13:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 wrz 2005, 19:45
Posty: 111
Lokalizacja: Zgierz
No niby masz racje :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 paź 2005, 16:28 
Offline

Dołączył(a): 10 lip 2005, 22:42
Posty: 695
Lokalizacja: Białystok
Kolec napisał(a):
[...]
jeżeli już miałbym upatrywać jakąś przewagę dżiforsów z serii 6 nad radkami z serii X0 to możliwość odpalenia sobie FarCry'a z HDR'em - aczkolwiek tu nawet na 6800gt FPS spadają poniżej 30 i niedziała AntyAliasing :wink: [...]


mam nie pelnego 6800 gt i far cry chodzi wszystko na maxa 1024*768 aa 2 i sie nie tnie ani nic ..... wiec sie pytam skad to wiesz? aaa i jeszcze skad wiesz na temat pixel shader 3? jestem ciekawy :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 paź 2005, 17:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2005, 16:26
Posty: 1207
Lokalizacja: Warszawa
temat pixel shadera 3.0 był wałkowany od premiery 6 serii GeForce'ów i wierz mi maniacy na servisach hardware'owych zbadali różnice pomiędzy 3.0 a 2.0b tak dogłębnie jak się tylko dało


a odnośnie farcry'a to niewdziwię sięże ci chodzi płynnie bo powinien (wkażdym razie na ustawieniach medium)
tyle że ja mówiłem o HDR - High Dynamic Range - super efekcie przyszłych lat (bo narazie to wciąż ciekawostka ze względu na pochłanianą moc obliczeniową) - GF6xxx posada już możliwość generwoania efektu HDR pod warunkiem że AA jest off
do FarCry'a wyszedł specjalny patch który dawał tam możliwość uruchomienia tego efektu (nVidia only)

teraz w nadchodzącym dodatku do HL2 lost coast valve ma dodać efekt HDR dla radeonów (ponoć już jest wersja DoD:source w której to działa)

a co do samego HDR to powiem że wygląda niesamowicie (ale "live" a nie na screenie) lecz strasznie dusi kartę graficzną

samej istoty HDR sugeruję poszukać w googlownicy bo sporo tego jest (głównie chodzi o zabawę światłem i efekt adaptacji oczu do poziomu światła)

_________________
IGN - Khav
Kolec da Pr0fessor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 paź 2005, 17:45 
Offline

Dołączył(a): 10 lip 2005, 22:42
Posty: 695
Lokalizacja: Białystok
eh a mogl bys powiedziec skad sciagnac tego patcha? bo szukalem i nie znalazlem :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 paź 2005, 18:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 cze 2005, 18:36
Posty: 1340
Lokalizacja: Poznań
http://www.farcry.ubi.com/ tutaj musi być.

Kurde miała być dziś paczka, a jej niema ;/ jutro na wykłady i pewni wtedy przyleci , ehhh a mysalłem że dziś w wolny dzień to zrobie:/

co do P.S 3 to podobno w kartach 7800 jest dobrze wykorzystywany (niepowoduje tego co w serii 6) ale na GFach to ja ię tyle znam że dwa spaliłem :) i że najmocniejsza narazie karta to 7800gtx (chodź juz chodzą słuchy że marna jest w poróaniu do x1800 w co jednak jeszcze wątpie), dlatego polecam radki :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 paź 2005, 19:19 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
Kolec napisał(a):
samej istoty HDR sugeruję poszukać w googlownicy bo sporo tego jest (głównie chodzi o zabawę światłem i efekt adaptacji oczu do poziomu światła)


W zasadzie to HDRI - High Dynamic Range Image, gdyż zawsze opiera się to na bitmapie - statycznej lub dynamicznej. Nie chodzi o zabawe światłem ani o efekt adaptacji oka.

A) Po pierwsze bitmapa standardowa posiada liniowy rozkład czerni i bieli. HDRI posiada rozkład logarytmiczny, co pozwala uzyskać większy zakres bieli i śródtonów.
B) HDRI ze względu na wyżej wspomniane właściwości może być wykorzystana do generowania fotorealistycznego oświetlenia sceny, sprawdzając się lepiej od świateł dXa.

Co do PVS 3.0 - wierz mi - to już nie są czasy gdzie efekty były sztywno przypisane przez producenta karty - istotą shaderów jest możliwość uzyskania dowolnych efektów przez kodera. Dlatego pisanie że 3.0 jest jedynie szybsze od 2.0 nie ma wiele wspólnego z prawdą.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 paź 2005, 21:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2005, 16:26
Posty: 1207
Lokalizacja: Warszawa
Hynol napisał(a):
Dlatego pisanie że 3.0 jest jedynie szybsze od 2.0 nie ma wiele wspólnego z prawdą.

bo i jak narazie specjalnie szybsze niejest :lol:

postęp to postęp ale 6 seria geforce'ów praktycznie nic na tym nie zyskała a w kolejnej generacji kart u obu producentów jest już wsparcie PS3.0
niejest to przełom technologiczny wart kupowania z tego powodu nowej karty - wbrew sloganom reklamowym nV

niejestem koderem grafiki ale jak dlamnie
"generowania fotorealistycznego oświetlenia sceny" = zabawa światłem
a głównym efektem który miał powalać na kolana widzów na wszelkich pokazach HDRI jakie do tej pory widziałem jest efekt adaptacji oka do poziomu nateżenia światła (choć nieda się ukryć że wogóle wszystko lepiej wygląda)

_________________
IGN - Khav
Kolec da Pr0fessor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 paź 2005, 10:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2005, 16:26
Posty: 1207
Lokalizacja: Warszawa
najnowsza recka na pclabie
Sapphire X800GTO2
wprawdzie coś bardziej dla entuzjastów hardware'u ale i tak nieźle :P
http://pclab.pl/art16906-1.html

PS. ponoć właśnie ATI puściło do sprzedaży pierwsze karty X800GT i X800GTO na AGP (dostępne już w japońskich sklepikach internetowych :lol: )

_________________
IGN - Khav
Kolec da Pr0fessor


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 111 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL