Teraz jest 4 mar 2025, 21:14

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lis 2005, 22:36 
Offline

Dołączył(a): 20 wrz 2005, 16:28
Posty: 122
Zaxz napisał(a):
Witam

Ad1. Po pierwsze, lepiej leżeć niż stać, w pozycji stojącej,kucnięciu i w pozycji leżącej jest inny rozrzut,tłumienie odrzutu itp. co ogolnie daje celność dla każdej broni(nie tylko snajperskiej).
Akurtat w tej odległości trzeba celować prosto w głowę, kwestia gdzie celować,ile mm lub pixeli wyjaśnie się sama jak dłużej pograsz snajperem.


Walatch napisał(a):
Wiesz, moze smiesznie to zabrzmi, ale zdjalem goscia w locie (dokladniej podskoku). Przeciwnik byl za plotem, podskoczylem z zoomem, celujac w niego, zabilem. Wiec jesli chodzi o pozycje, to nie do konca bym sie z tym zgodzil.


Dlaczego śmiesznie? Każda opinia jest godna przeczytania:) W tabeli nie podana jest dewiacja dla broni snajperskiej dla 3 różnych pozycji snajpera, ale jak się gra to jest to dla mnie wyczuwalne. Nie mam żadnych wątpliwości, że zdjąłeś gościa w ten sposób, bo nie w tym rzecz, chodzi tu bowiem o dewiacje, rzędu setnych lub dziesiętnych więc podskok+wycelowanie nie spowoduje, że kula śmignie 2 metry od gościa :) A co do pozycji to snajper raczej nie na darmo ma kamuflaż. W pozycji stojącej raczej zbyteczny(no chyba, że transparentny).
Jeżeli ktoś gra snajperką to proszę niech się wypowie czy wyczuwa różnicę celności strzelając w pozycji stojącej a leżącej? Jeżeli nie ma różnicy, to moje odczucie oznacza, że jest to dewiacja typu "per shoot" dodana losowo do każdego strzału.

Zuaw_Smierci napisał(a):
A udalo juz sie wam sprzatnac przez szybe pojazdu itp? Aha i czy normalna snipera rozbija szybe samochodzu zwyklego, czy do tego juz ta druga potrzebna jest?

Walatch napisał(a):
Z tego co praktykowalem to tak, trzeba miec M95.


Potwierdzam,tylko M95 jako jedyna broń ręczna w BF2 potrafi przebić(nie rozbić) kuloodporną szybę samochodów,samolotów i heli.

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lis 2005, 23:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2005, 17:13
Posty: 649
Chodzi wam o te druga snipere co mozna odblokowac?

_________________
A64 2.4 Ghz | 4x512 MB 400 mhz |Galaxy GF7600GS 256 mb 1.2ns 620/1700 |
Nick w grze: X--=Sgt.Lynx=--X (albo jakos tak...)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lis 2005, 23:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2005, 21:33
Posty: 400
Lokalizacja: Rzeszow
Mozna odblokowac, poki co jedna. Jest nia wlasnie M95 i zadna inna, szkoda tylko ze tak skopana w BF2 :P

_________________
Obrazek

A tu mozesz mnie sprawdzic - Veres - http://tiny.pl/xh88 - Bf2 Tracker


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lis 2005, 12:41 
Offline

Dołączył(a): 20 wrz 2005, 16:28
Posty: 122
Zuaw_Smierci napisał(a):
Chodzi wam o te druga snipere co mozna odblokowac?


o każdą snajperkę praktycznie.

Walatch napisał(a):
Mozna odblokowac, poki co jedna. Jest nia wlasnie M95 i zadna inna, szkoda tylko ze tak skopana w BF2 :P


Widziałem w telewizji M95 i porównanie pocisków od innej broni, także testy strzałow, uwierzcie mi widząc wymiary pociksu ta broń na pewno rozerwała by człowieka na strzępy. Musieli zmniejszyć damage, bo gdyby odwzorowali rzeczywistą moc tej broni, to siła penetracji zabijała by zapewne z 5 osób naraz (stojących w lini strzału) :D

Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 8 lis 2005, 12:45 przez Zaxz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lis 2005, 12:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2005, 16:26
Posty: 1207
Lokalizacja: Warszawa
Zaxz napisał(a):
Ad1. Po pierwsze, lepiej leżeć niż stać, w pozycji stojącej,kucnięciu i w pozycji leżącej jest inny rozrzut,tłumienie odrzutu itp. co ogolnie daje celność dla każdej broni(nie tylko snajperskiej).

EA niepodało różnicy w celności snajperek dla poszczególnych postaw więc teoretycznie niema różnicy czy stoisz czy leżysz - i jak dlamnie to prawda - ja różnicy nie widzę

Zaxz napisał(a):
Wszystkie przedmioty,postacie,pociski itp. wykorystują algorytmy Havoc'a(Fizyka), więc każdy przedmiot ma swoją masę,prędkość,tarcie więc kwestia gdzie celować w przypadku snajpera jest ciężką sprawą do opisania. Jak ktoś już wspomniał na tym forum, tor pocisku jest parabolą, więc pocisk opada , nie leci prosto. Jeżeli programiści byli bardzo dokładni to niewykluczone,że grając M24 i np. M95 będzie innaczej ze względu nie tylko,że zasięg,celność, odrzut jest inna dla każdej broni, ale właśnie dlatego, że masa samego pocisku jest inna i ewentualnie prędkość początkowa(o ile uwzględniona). Nie gram dużo M95 więc nie wiadomo mi czy jest to prawdą, ale prawdopodobnie tak, bo w grze S.W.A.T która także wykorzystuje algorytmy Havoc'a można było w plikach *.ini zmieniać parametry typu masa pocisku itp. dla każdej broni.
Co do gry snajperem to jest mały bug jaki zauważyłem grając M24,M95.Nie jest to LAG, sytuacja: wrogi snajper leży prostopadle na jakimś wzniesieniu, odległość nie jest zbyt duża(ok 50-70 metrów) , wieć głowa w celowniku jest odpowiednio duża by nie spudłować, więc celuję,strzelam... i nic, dopiero za 4 razem. Przeciwnik w tym czasie się nie ruszał a kula przelatuje "przez jego głowę". Miałem taką sytuację kilka razy, a wczoraj nawet problem z granatami które nie eksplodowały(3 sztuki po kolei).

bardzo ale to bardzo wątpię by w grze pociski istniały jako trójwymiarowe obiekty dla których obliczana jest normalna fizyka w grze
to by tylko niepotrzebnie zjadało moc obliczeniową stanowiąc kompletnie niewidoczny bajer
skłaniałbym się bardziej ku teori że tor lotu pocisku został wyliczony dla każdej broni i przy każdym strzale gra poprostu sprawdza czy ta krzywa dotyka modelu postaci do której strzelano i jeżeli tak to zalicza trafienie

zdecydowanie przeceniasz programistów z Dice

a co do M95 to ta broń poprostu cierpi a taką przypadłość w grze
choć może to być wynik jej celności poprostu - parametry ma takie same jak Type-88 i SWD (cieszysz się PotulnY ? :wink: ) a z tamtych snajperek jak strzelam na odległość ponad 150m to też zdaża się pudło mimo że gościu był dokładnie przymierzony i się nie ruszał


a co do tego przestrzeliwywania szyb w heli to teoretycznie tylko M95 ale:
Kolec napisał(a):
Ps. byłem ostatnio świadkiem jak jakiś koleś z kampującej na lotnisku PLA ekipy olli'iego_255 na mapce Daquiq Oilfields wyjął ze startującego bojowego heli pilota za pomocą M24

z jeepa jeszcze nigdy nie udało mi się wyjąć kierowcy za pomocą M95 :roll:

_________________
IGN - Khav
Kolec da Pr0fessor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lis 2005, 13:40 
Offline

Dołączył(a): 20 wrz 2005, 16:28
Posty: 122
Kolec napisał(a):

EA niepodało różnicy w celności snajperek dla poszczególnych postaw więc teoretycznie niema różnicy czy stoisz czy leżysz - i jak dlamnie to prawda - ja różnicy nie widzę


Oka, obalone....

Kolec napisał(a):
bardzo ale to bardzo wątpię by w grze pociski istniały jako trójwymiarowe obiekty dla których obliczana jest normalna fizyka w grze
to by tylko niepotrzebnie zjadało moc obliczeniową stanowiąc kompletnie niewidoczny bajer

zdecydowanie przeceniasz programistów z Dice


Fizyka w grze jest bardzo uproszczona, widać to po przykładzie skrzyni z zaopatrzeniem gdy leży np. na murze w dziwnej pozycji i nie spada. Pocisk nie musi być jako obiekt 3D, by posiadał właściwości typu: masa, prędkość. Uproszczone obliczenia fizyczne bez tarcia,oporu powietrza,sprężystości, faktury powierzchni itp. liczone są o wiele szybciej. To nie jest żadna filozofia zastosować gotowe (uproszczone)wzory Havoc'a by sądzić,że przeceniam programistów z Dice. Obliczenia dla samego obiektu 3D jakim jest postać lub inny pojazd która składa się z N trójkątów wymaga N razy więcej obliczeń niż pocisk który z pewnością nie jest obiektem 3D(pocisk z broni ręcznej w tym przypadku). W instrukcji do BF2 jest zdanie w którym jest zawarta treść o rikoszetach które mogą ranić Twoją drużynę, to już daje do myślenia jak drobiazgowo gra jest dopracowana pod tym względem. Jeżeli ktoś chce się przekonać jaka moc jest potrzebna do symulacji praw Fizycznych, niech sobie sprawdzi w 3D Maxie z pluginem Havoc'a. Da to świadomość jak bardzo jest to uproszczone w BF2.

Kolec napisał(a):
skłaniałbym się bardziej ku teori że tor lotu pocisku został wyliczony dla każdej broni i przy każdym strzale gra poprostu sprawdza czy ta krzywa dotyka modelu postaci do której strzelano i jeżeli tak to zalicza trafienie


Tej kwestii nikt nie polemizował.Oczywiście, że każdy strzał ma wyliczoną, taką samą trajektorię lotu i jest to oczywiste, w grze nie występuje wiatr,opór,temperatura,wilgotność powietrza itp. wieć tor lotu jest taki sam. Różnicą dla każdego strzału jest tzw. dewiacja(odchyłka) dodawana losowo dla każdego strzału by gracz nie strzelał niczym Robin Hood i co jest prawdą, bo w rzeczywistości nikt raczej nie trzeli 100% tak samo przy każdym wystrzale bo sam odrzut broni powoduje, że broń się poruszy :D

Kolec napisał(a):
a co do tego przestrzeliwywania szyb w heli to teoretycznie tylko M95 ale:

Ps. byłem ostatnio świadkiem jak jakiś koleś z kampującej na lotnisku PLA ekipy olli'iego_255 na mapce Daquiq Oilfields wyjął ze startującego bojowego heli pilota za pomocą M24
z jeepa jeszcze nigdy nie udało mi się wyjąć kierowcy za pomocą M95 :roll:


Być może gościu dostał strzał w tym samym czasie zabłąkanym pociskiem z np. samolotu. Miałem sytuację jak mi "padł" pilot heli jak byliśmy dosyć wysoko w powietrzu,więc snajper odpada. Kierowcę da się zdjąć z M95 ale jest dosyć trudno,można sprawdzić w trybie single bez patcha i z odblokowaną M95.

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lis 2005, 13:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2005, 00:07
Posty: 698
Lokalizacja: Z lufy
Kolec onegdaj napisał napisał(a):
...choć może to być wynik jej celności po prostu - parametry ma takie same jak Type-88 i SWD (cieszysz się PotulnY ? :wink: )...
Tak cieszę się ;) tak trzymać. Swoją drogą to strzelanie w bfie2 ze snajpy jest proste. Nie ma tu chwiania czy innego wymyślonego przez programistów sposobu na utrudnienie życia strzelcowi. A szkoda może w bf4 snajper będzie biegał z termometrem, kalkulatorem, kartką papieru, długopisem, wiatromierzem i laserowym dalmierzem :) Co do strzelania do jadących w pojazdach w humvee to proste bo kierowce widać od tyłu nie pamietam tylko czy boczna szyba jest czy jej nie ma. Na pewno w vodnikach przez boczną można gościa zastrzelić,a może to w tym chińskim zabudowanym napewno w jakimś z 4 kołami i kierownicą.

_________________
Dlaczego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lis 2005, 14:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2005, 16:26
Posty: 1207
Lokalizacja: Warszawa
Zaxz napisał(a):
Kolec napisał(a):
a co do tego przestrzeliwywania szyb w heli to teoretycznie tylko M95 ale:

Ps. byłem ostatnio świadkiem jak jakiś koleś z kampującej na lotnisku PLA ekipy olli'iego_255 na mapce Daquiq Oilfields wyjął ze startującego bojowego heli pilota za pomocą M24
z jeepa jeszcze nigdy nie udało mi się wyjąć kierowcy za pomocą M95 :roll:


Być może gościu dostał strzał w tym samym czasie zabłąkanym pociskiem z np. samolotu. Miałem sytuację jak mi "padł" pilot heli jak byliśmy dosyć wysoko w powietrzu,więc snajper odpada. Kierowcę da się zdjąć z M95 ale jest dosyć trudno,można sprawdzić w trybie single bez patcha i z odblokowaną M95.

Pozdrawiam!


widzisz właśnie nie - krążyli J-8 nad lotniskiem próbójąc odegrać się na kampiących USMC na lotnisku którzy akurat mieli fazę snajpienia (wcześniej minowali samoloty, grzali z FAV na jeepie do spawnujących się ludzi, lądowali w poprzek blackhowkiem na pasie startowym by z niego prażyć minigunnem i tym podobne zagrania)
heli był w powietrzu jak w logu pojawiła się informacja że pilot zszedł od M24 (a że pilot to wiem bo heli miało jego ksywkę - pozatym gunner się samotnie rozbił gdy za chwilę doszło do kraksy)
tak byłem zdumiony ( :shock: ) że aż zapomniałem screena zrobić :x

a wszystko się akurat rozegrało na moich oczach (bo leżałem już od paru minut w pobliskim lasku na górce kampiąc z M95 do wyżej wspomnianych kamperów :P )

_________________
IGN - Khav
Kolec da Pr0fessor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lis 2005, 15:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2005, 21:33
Posty: 400
Lokalizacja: Rzeszow
PotulnY napisał(a):
Co do strzelania do jadących w pojazdach w humvee to proste bo kierowce widać od tyłu nie pamietam tylko czy boczna szyba jest czy jej nie ma. Na pewno w vodnikach przez boczną można gościa zastrzelić,a może to w tym chińskim zabudowanym napewno w jakimś z 4 kołami i kierownicą.


Zaden samochod, czy to Vodnik, Hammer czy Chinski wynalazek nie ma bocznej szyby, aby snajper ze standartowa snajpa tez mogl cos sobie ustrzelic. Nie mowiac juz o DPV, FAVie, ktore to wogole nie maja ;]

_________________
Obrazek

A tu mozesz mnie sprawdzic - Veres - http://tiny.pl/xh88 - Bf2 Tracker


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lis 2005, 15:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2005, 00:07
Posty: 698
Lokalizacja: Z lufy
Co do ustrzelenia pilota z m24. Musiałbyć jakiś bug :) Próbowałem strzelić do pilota siedzącego w bh na swoim miejscu ale nie przez szybę, ale po skosie przez drzwi boczne a raczej dziure gdzie idealnie widać siedzącego pilota. Ku memu zdziwieniu nie dało się, a było to 5 idealnych strzałów. Co innego obsługe minigunów ich zdejmuje się bez problemu.

_________________
Dlaczego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lis 2005, 17:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2005, 21:33
Posty: 400
Lokalizacja: Rzeszow
A moim hobby jest sciaganie operatorow dzialek na czolgach. Uch jak oni sie prosza o kulke w glowe ;]

_________________
Obrazek

A tu mozesz mnie sprawdzic - Veres - http://tiny.pl/xh88 - Bf2 Tracker


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lis 2005, 18:47 
Offline

Dołączył(a): 20 wrz 2005, 16:28
Posty: 122
Kolec napisał(a):
Zaxz napisał(a):
Kolec napisał(a):
a co do tego przestrzeliwywania szyb w heli to teoretycznie tylko M95 ale:

Ps. byłem ostatnio świadkiem jak jakiś koleś z kampującej na lotnisku PLA ekipy olli'iego_255 na mapce Daquiq Oilfields wyjął ze startującego bojowego heli pilota za pomocą M24
z jeepa jeszcze nigdy nie udało mi się wyjąć kierowcy za pomocą M95 :roll:


Być może gościu dostał strzał w tym samym czasie zabłąkanym pociskiem z np. samolotu. Miałem sytuację jak mi "padł" pilot heli jak byliśmy dosyć wysoko w powietrzu,więc snajper odpada. Kierowcę da się zdjąć z M95 ale jest dosyć trudno,można sprawdzić w trybie single bez patcha i z odblokowaną M95.

Pozdrawiam!


widzisz właśnie nie - krążyli J-8 nad lotniskiem próbójąc odegrać się na kampiących USMC na lotnisku którzy akurat mieli fazę snajpienia (wcześniej minowali samoloty, grzali z FAV na jeepie do spawnujących się ludzi, lądowali w poprzek blackhowkiem na pasie startowym by z niego prażyć minigunnem i tym podobne zagrania)
heli był w powietrzu jak w logu pojawiła się informacja że pilot zszedł od M24 (a że pilot to wiem bo heli miało jego ksywkę - pozatym gunner się samotnie rozbił gdy za chwilę doszło do kraksy)
tak byłem zdumiony ( :shock: ) że aż zapomniałem screena zrobić :x

a wszystko się akurat rozegrało na moich oczach (bo leżałem już od paru minut w pobliskim lasku na górce kampiąc z M95 do wyżej wspomnianych kamperów :P )


To pewnie jakiś bug w grze, albo jest jakieś miejsce w powierzchi heli gdzie nie ma detekcji kolizji z pociskiem i poprostu przelatuje, np. styczne trójkątów obiektu heli, trudno wytłumaczyć, gra zaskakuje nowymi dziwadłami. :shock:

Pzdr.!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL