bibol
to że ty masz takie odczucie nie oznacza że wszyscy je mają
ja swój wywód oparłem na parametrach M16A2 podanych przez EA
jest sporo ludzi naprawde nieźle wyskilowanych który niemają obiekcji przeciwko tej broni (patrz wypowiedz Maniac'a)
a z amunicją wcale niejest tak jak mowisz - pewnie najcześciej ciągle biegasz za kilkoma kolesiami w tzw. "kotle walki" i mając amunicji w brud giniesz raz po raz od artyleri tracąc kupony teamu
jak się rozpoczyna rundę od omijania kotła i przebijanie się na "zaplecze" by przejmować słabo bronione falgi to się sytacja zmienia - tam niema ani supportów ani skrzynek komendanta
i nawet nie chodzi o sumaryczną ilość amunicji - zmiana magazynka w czasie starcia czesto kończy się śmiercią
to może mieć niewielkie znaczenie dla kogoś kto wymaga od siebie jedynie wygrania 1on1
ale jeżeli chcesz być sobie wstanie poradzić z kilku osobowym squadem np. podczas obrony świerzo co przejętej flagi to sechmat 1 frag = 1 magazynek jest najszybszą drogą do respawnu
i jeszcze jedna kwestia
charakterystyka odrzutu - w M16 jest 1/6 (poziom/pion)co oznacza że broń równo ciągnie do góry (łatwe w skontrowaniu i możliwe do wykorzystania - np. poprzez celowanie w klatkę piersiową coby podrzut spowodował heatshota)
a oba kałasze mają 4/6 co powoduje że broń się poprostu "trzęsie" w rękach - jak się ma kłopot z namierzeniem przeciwnika robiącego uniki to taki rozrzut zwiększy szansę że któraś kulka wejdzie
ale gracz wyskillowany raczej preferuje by w cel wycelować i wypuścić w niego kulki tak by wszystkie weszły zamiast robić ołowiany prysznic
kałasz jest przyjemną bronią ale w niczym nie przewyższa M16, które jest mało skuteczne tylko w rekach n00bków i zdecydowanie niedoceniane