Marneus[PL] napisał(a):
o rany, teraz sie dowiaduje ze przez moj slaby komputer trace 40% skutecznosci w grze?
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
bo ja z kolei nie widze roznicy pomiedzy 25 a 40fps.
Proste ćwiczenie - biegniesz prosto po jakiejs określonej linii i starasz trzymac się "na muszce" jakiś punkt (np klamke od drzwi). Z czasem bieg przechodzi w strafe (jak bedziesz mijał ten punkt). Utrzymasz? Jeżeli nie to dlaczego? Może gra nie chodzi dostatecznie płynnie (szarpie, dlatego gubisz co chwilkę cel)? Pomyśl jak to ma wpływ na walkę...
Inne ćwiczenie - biegniesz i sataczasz myszką okregi. Postać rozgląda szeroko się dookoła. Jak zauważasz lekkie szarpanie znaczy, że nie przycelowałbyś w walce dokładnie.
Przyjmuje się, że oko ludzkie zauważa do 30 klatek na sekundę. Czyli teoretycznie cokolwiek jest więcej to tego jusz nie widać. Jednak gdy grasz da się "wyczuć FPS-y" do jakiś 60 klatek (to moje subiektywne wrażenia po wielu latach ostrego grania online i nietylko). Zawsze poniżej 60FPS-ów czuje lekkiego laga pomiedzy tym co robię a akcją na ekranie (pomijam tu sprawe pingów). Im gorszy FPS tym bardziej jest to uciążliwe, do 45 praktycznie to nie przeszkadza (jest to ledwo odczuwalne). pomiedzy 30 a 45 gra jest deko nieprzyjemna. Poniżej 30 granie zaczyna być upierdliwe i wyraźnie utrudnione.
Pomijam tu swapowanie (doczytywanie z twardziela) które powoduje, ze gra potrafi się na chwilę dosłownie zatrzymać bo to deko inny problem ( mało pamięci).
Także warto pamietać, że docelowo FPS-y nie powinny spadać poniżej 45 w trakcie najwiekszych zadym (największe obciążenie kompa), co oznacza, że normalnie (spokojne otoczenie) powinny być o 10-15 klatek lepsze. Czyli jak normalnie masz te niby starczające 45 klatek to w trakcie ostrej walki liczba ta może spaść nawet poniżej 30.
W BF1942 najlepiej się testuje wydajnośc na mapie Berlin, w BFV na Hue68 lub Operation Irving. W BF2 sugerowałbym mape Kubra Dam.