Ok w RO gram o marca. Tak jak mowi Wojtas, gralismy Shaggy, Wojtas i ja (eks EJW). Szegi ostatnio cos ziewa.
Manuale do gry, pokazuja co i jak celowac itp

[ male nie sa;) ]
http://www.redorchestragame.com/plugins ... _fileid=17
http://www.redorchestragame.com/plugins ... _fileid=18
Podziele sie swoimi spostrzezeniami:
Wiele ludzi zarzuca RO 'laser' z KMow, ale RO postawilo na realizm i to co widzicie w postaci smug, tak bylo naprawde. Kolor tracerow nie jest rowniez przypadkowy, jasne dzieki temu mozna rozpoznac czyj KM lub czolg strzela, ale ma to podloze historyczne:
Niemcy co 4 pocisk wsadzali pocisk smugowy z wkladem fosforowym, ktory przy spalaniu daje zolta smuge, rosjanie wsadzali pociski z barem, co przekladalo sie na zielony kolor podczas spalania.
Rykoszety, to cos, co warto zobaczyc w tej grze.
Tyle o smugowych.
Kilka smaczkow: nie bede koncetrowal sie na walce pancernej, bo nie lubie w sumie, powiem tylko, ze z rusznicy mozna strzelic DO SRODKA czolgu, kiedy kierowca ma otwarty wlaz, pocisk taki moze, pentrujac wnetrze czolgu trafic na sklad amunicji lub silnik, eliminujac tym samym jednostke pancerna.
Walki pancerne prowadzic mozna na odleglosciach nawet powyzej 1km. Specjalnie zaimplementowany system zoomu (opisuje go w ppiechodzie przy snajperach) daje mozliwosc wyraznego widzenia na duze doleglosci.
Ok piechota:
- ogien zaporowy, kiedy przelatuja obok ciebie pociski, wybuchaja granaty, ekran zaczyna sie rozmywac (BLUR), przy broniach z duzym ROF np karabiny maszynowe, CKM kiedy dostaniesz sie w zasieg, praktycznie nie jestes w stanie celowac, wszytko ci sie rozjedza, musisz czolgac sie do zaslony by sie 'wyciszyc'
- mozna wystrzelic bron z rak przeciwnika
- kazda bron moze byc 'umocowana' przeklada sie to na wieksza celnosc. Co to znaczy? jesli masz w okolicy jakis murek, torby z piaskiem, winkiel, okno podchodzac do nich pojawia sie z boku ikonka umocowania broni (automatycznie). Zauwazysz od razu, ze bron w ogole sie praktycznie nie 'buja'.
- tryb snajpera, powiem szczerze widze to pierwszy raz, jest czyms przepieknym. Normalnie w grach typ bf kiedy przellaczales sie w tryb snajpera miales POWIEKSZONY obszar ktory NORMALNIE WIDZIALES w normalnym trybie. Tzn, jesli lezales sobie kolo tartaku na Bocage, i widziales tylko zarysy budynkow po drugiej stronie rzeki, pozniej wszystko sie odcina. przechodzac w tryb snajperski NADAL widziales TYLKO zarysy budynku a za nimi PUSTKE.
W RO po prostu, nie dosc ze obszar masz powiekszony optycznie, to na dodatek widzisz DALEJ. Przekladajac to na przyklad z bocage, budynki po drugiej stronie rzeki widzialbys ze szczegolami i dodatkowo widzisz co jest ZA BUDYNKAMI tzn, moglbys np widziec spawn niemcow.
- dostajesz w reke, w noge,, ogolnie jestes ranny - spada ci precyzja w celowaniu
- ogolnie chodzi o Duck and Cover

zapomnij o rushach, chociaz i takie sie zdarzaja.
- jesli chcesz trafic na 100% uzywaj trybu celowania ale i tu zapomnij o celowniku w tradycyjnej postaci ( + )
- mozesz strzelac z biodra, bez celowania, trudne, ale przy odrobinie wprawy mozliwe
- granaty moga nie wybuchnac
- granaty mozna 'przygotowac' tzn odczekac np 2 sek i dopiero rzucic
- nie kazdy granat tego samego typu, ma identyczny czas eksplozji po wyciagnieciu zawleczki, zdarza sie ze chcesz poczekac 2 sek i dopiero rzucic, ale w tym momencie jest eksplozja.
Dzwiek:
- nie ma w tej grze zbyt duzo dzwiekow zwiazanych z mapa (zrodla dzwieku), wszystkie strzaly, serie z KMow, wybuchy, sa renderowane w czasie rzeczywistym o odzwierciedlaja to, co dzieje sie na polu bitwy (mapie). Tzn kazdy strzal ktory slyszysz w grze, jest dzwiekiem wygenerowanym badz przez ciebie badz przez innego gracza.
- kazda bron ma inny dzwiek strzalu, charakterystyczny.
Mapy i objectives:
- najczesciej typu conquer, sa punkty na mapie strategiczne, ktore musza zostac obronione lub zdobyte przed uplywem czasu.
- przy wejsciu w obszar punktu strategicznego (znacznie wiekszy obszar niz w BF42 i vietnam) dostajemy progres bar oraz informacje o przewadze liczebnej na punkcie. Postep w zdobyciu punktu mozliwy jest tylko wtedy, jesli dana sila ma przewage liczebna.
to chyba tyle, nie wiem, gra ma ciekawy klimat, mnie zastanawia fakt dlaczego jest tak slabo znana.
ps. Goral, fajnie ze jest strona o redorchestra, ale forum jest kwintesencja nieczytelnosci. Szkoda, bo powinno forum przyciagac, a nie odrzucac, moze zaloga portalu powinna zastanowic sie nad zmiana engine?
ps2. A kiedy zabijecie pierwszy raz wroga z mosina lub kar98 i przeladujecie bron, slyszac szczek zamka, zobaczycie jakie to podniecajace uczucie.

)