ETCS Uncle Blues
(dluzszego juz nie bylo....?
)
Wiem na co stac BF2 i wcale tak jak napisalem nie trzeba wskakiwac w skrajnosci,a uzyc to co jest.
Moim zdaniem da sie faktycznie poprawic i urealnic w tym zakresie jaki jest do dyspozycji.
Jesli chodzi o trafienie i obrazenia w 100%.
Jesli chodzi o ilosc amunicji to tez wystarczy informacja ile ci magazynkow zostalo,nikt nie bedzie liczyl ani w grze ani w naturze ILE PESTEK a ile magazynkow ci zostalo - i nikt mi nie wmowi ze BEDZIE bo to naprawde idiotyzm
,a jak ktos faktycznie liczy no to z mojej strony jedynie wspolczucie - ale watpie.
Da sie naprawde sporo zrobic nie przesadzaajc i nie tracac na grywalnosci.
O bledach typu spadochron i innych nie wspominam,bo takie oczywistosci kasuje sie 1 rzedzie nie rozmyslajac nawet nad nimi.
Nie bede sie tu rozpisywal w drobiazgach po kolei co i jak.
Faktem jest ze mozna,skoro mozna wprowadzac pojazdy,bron ect i ja modyfikowac.
Oczywiscie najlatwiej zrobic to co najprostrze,no ale...(pisalem juz).
Nigdy nie odwzoruje sie prawdziwej rzeczywistosci,bo np. w rzeczywistosci chociazby duzo dalej i precyzyjnie widzisz,w grze niestety/stety nie.
Niemniej sa spore mozliwosci aby sie realnie zblizyc do rzeczywistosci w jakims zakresie.
Bylaby spora lista zmian i korekt,a wlasciwie korekt.
Np. na jednym modzie (nie PR) strzal z jakiejkolwiek broni podbija.
Owszem podbije jak strzelisz z bioderka.
Jesli strzelasz z pozycji lezacej z karabinka to cie "kopnie" a podbicia w zasadzie nie zauwazysz, podbije zdecydowanie jak puscisz serie pociskow.
Wiec jak strzelam z karabinu snajperskiego z pozycji lezacej i widze cos takiego...
Z tego co zaobserwowalem to czasami zmiany sa ja wiem...rozpaczliwe? tak jak z tym "podbiciem" tu na sile obcinaja cos,tam cos na sile dodaja...
Nie chodzi mi wcale o sztywne 100% oddania rzeczywistosci,a o pewna logike przystajaca do niej w zakresie gry i jej mozliwosci.
A z tego co widze po modach naprawde wiele w tym zakresie mozna zrobic o ile bardziej postawi sie wlasnie na pewna logike niz na wyglad zrenderowanego jakiegos tam pojazdu ktory i tak dosc dziwie sie zachowuje nie wspominajac juz o broni na jego pokladzie i jakiej tam podatnosci.
Nie jestem zadnym tam przeciwnikiem tego modu,jestem tylko przeciwnikiem jego nazwy i sugesti z niej wynikajacej, to wszystko.
A poniewaz mialem do czynienia z bronia i to rozna to wiem na co ja stac i jak sie zachowuje, stad moje "przeczulenie" i stad paradoksy i smiesznosci jakie ja zauwazam,a ktorych z wiadomych przyczyn ktos inny nie dostrzega lub zgola "wisi mu to" bo gra sie fajnie z tym co jest i jak jest.
Nawet pisalem o takim paradoksie na POE (dzial o POE) gdzie dluga seria z pokladowego dzialka mysliwca nie wyelimonowala SU-25.
Ktos powie ze aby gra toczyla sie dalej itd...dobra tylko w takim ukladzie po co taka skutecznosc tej broni skoro ja sie "implemetuje" ? i tu dochodzimy to "rownowazenia" w grze...stosuje sie sprzet ktory obcina sie na zasadzie chyba rzutow kostka, bo jak tamten sprzet druzyna ma za silny to musimy na sile obciac ... albo spoteznic w przeciwnej
Tylko
zapomina sie z tego co widze (i to nagminnie) ze jeszcze to co jest trzeba umiec uzyc do tego do czego jest to przeznaczone.
A niestety wyglada tak ze sprzet jest do wszystkiego i do niczego tylko nie do tego do czego go skonstruowano
Na POE z dziala czolgowego ze 100m wpakowalem w transporter 6 pociskow HEAT....i dalej furgal w najlepsze,a zalatwilem go podkalibrowym.
Takie kretynizmy mam wlasne na mysli, to podkalibrowy przez ten dosc cienki pancerz przejdzie na wylot i zrobie mu wentylacje,ale HEAT?
Inny przyklad:jesli ktos dostanie z polcalowki w reke lub noge to pewne jest ze zacznie sie wykrwawiac, ten pocisk jesi trafi na kosc to rozerwie na strzepy,szczescie bedzie jak nie trafi i przejdzie na wylot.
Kamizelka tez go nie zatrzyma,chyba ze ceramiczna lub normalna z plyt pancernych i to wzmocniona.
Natomiast strzelajac do "hinda" z tego...nic mu sie nie zrobi no chyba ze ktos wie w jakie miejsce przycelowac jesli jest okazja - i tu wlasnie mowa o tych co wiedza jak wykorzystac bron.
Coz tak zrobili ogolnie BF-a,niemniej to nie oznacza ze budujac mod trzeba isc ta sama droga absurdu.
Budujac mod kazdy jest w stanie nie tylko poczytac sobie o sprzecie jaki renderuje ale o jego parametrach bojowych,pociskach itd.
Niestety chyba nikt specjalnie nie czyta,a jesli juz to tnie i wykrzywia w straszliwy sposob i cholera wie co z tego wychodzi
Model jest z rzeczywistosci a reszta chyba z UT.
Idac dalej:
Nie wiem czy jest mozliwosc zabukowania pojazdow dla specjalistow,czyli jesli ktos ma wyniki jako lotnik,pancerny itd,tak aby juz na oddzielnym modzie niekt niepowolany nie bral sie do tego do czego niepotrafi.
Trening na "podstawce".
Ot taka mysl tylko,nie wiem nawet czy realnie do zaimplementowania - modow nie budowalem,edytora nie dotykalem,nei wiem jakie sa faktyczne mozliwosci,ale jesli opiera sie to na skryptach to cuda mozna zrobic.
Jesli sie chce i ktos widzi sens poza sensem samej grywalnosci jako takiej-ogolnej.
Napisalem duzo jak widac,w wiekszosci nie o PR,tylko przemyslenia ogolne.
Ale mysle ze dosc istotne jesli poruszamy sie w obrebie nazwy "reality" bez oczywiscie skrajnosci a faktycznego wywazenia.
A poniewaz pewna gre juz przerabialem wlasnie w oparciu o skrypty, to wiem ze wszystko praktycznie mozna zrobic,obchodzac nawet pewne blokady programowe - nie wynikajace z faktycznych blokad,a z braku pozostawienia innych mozliwosci do wykorzystania lub braku mozliwosci ingerencji w kod.
Wprawdzie ciezka to praca,ale mozliwa.
PS> jesli chodzi o turnieje/zawody to mnie to kompletnie nie interesuje.
A zgranie choc bardzo rzadko widzialem juz na "ogolnych".
Uwazam ze zabawa w zbiernainie jest duzo ciekawsza, mimo ze czesto cholernie irytujaca glownie z powodu "bledow" gry i beznamietnego ich wykorzystywania przez graczy.
Gdyby to zostalo naprawione to wowczas gra nabralaby zupelnie innego ksztaltu.
Juz to jest robione w pewnym sensie na modach,ale wciaz za malo,bo neistety ten szlam najgorszych graczy przesiaka tam gdie juz go nie powinno byc WLASNIE z powodu mozliwosci ograniczen.