Wszyscy narzekają że w wyniku dużego realizmu moda cierpi jego grywalność. Uważam że jak ktoś nie lubi realizmu to niech pozostanie przy podstawowej wersji BF-a.
Po to chyba powstają mody, żeby wprowadzać jakieś poważne zmiany a nie być kolejnym dodatkiem do BF-a.
Jak dla mnie, im bardziej gra zbliża się do symulacji tym lepiej!
Pamięta ktoś grę sprzed paru lat "Operation Flashpoint"? Tam było podobnie. Gracz naprawdę musiał uważać na swój tyłek a nie bawić się w Rambo i liczyć dziesiątki fragów!
1. Tygrys
Wiele osób porusza temat wszechmocnego Tigera. Otóż jeśli gra ma być realistyczna to Tiger powinien być... DUŻO MOCNIEJSZY!
Podczas walk na froncie wschodnim Tigery były praktycznie niezniszczalne. Pociski innych czolgów (również T-34!) ODBIJAŁY się od pancerza Tygrysa nie wyrządzając mu żadnych szkód.
Straty Tigerów były wynikiem głównie ataków z powietrza i awarii mechanicznych. Często zdarzało się również że załogi porzucały swoje maszyny na skutek braku paliwa.
Stosunek zniszczonych maszyn wynosił 1:10 na korzyść Tygrysa!
Przewaga sowietów i ich T-34 opierała się nie na ich skuteczności a liczebności (prosta konstrukcja i duże moce produkcyjne fabryk rosyjskich).
Poza tym T-34 był czołgiem średnim a Tiger ciężkim. W BF1942 o tym zapomniano i zrównano skuteczność obu maszyn
Po dziś dzień nie mogę darować takiego błędu twórcom gry!
Zauważyłem również posty mówiące o zbyt dużej celności Tygrysa.
To jednak również ma swoje uzasadnienie w rzeczywistości.
Podczas wojny aliantom udało się zdobyć sprawnego Tygrysa. Dowództwo postanowiło przeprowadzić test na jego legendarną celność.
I tu wielkie zaskoczenie - maszyna na skutek swojej wagi i przemyslanej konstrukcji podczas strzelania z działa głównego cały czas pozostawała stabilna. Oddano z niej kilka strzałów, jeden po drugim, do tego samego celu i każdy z nich był celny!
Nie darmo tygrys stał się legendą II wojny światowej i po dziś dzień jest uważany za najdoskonalszy czołg tego konfliktu.
2. Paliwo
Sprawa podstawowa - uważam że należy skończyć z nieograniczonymi podróżami po całej mapie. Powinien pojawić się jeszcze jeden współczynnik charakteryzujacy wszelkie pojazdy i samoloty - spalanie paliwa.
Tak samo jak teraz przy każdym strzale ubywa aminicji, tak na skutek poruszania się powinno ubywać ropy. W czasie wojny paliwo było jednym z najwazniejszych, krytycznych czynników stanowiących o powodzeniu lub klęsce danej kampanii.
Tymczasem w grze całkowicie pominięto ta sprawę! Niedpouszczalne!
3. Skuteczność broni
1 strzał w korpus lub w głowę = 1 trup. Bardzo logiczne rozwiązanie. Raczej ciężko biegać w pełnym ekwipunku mając dziurę w klatce piersiowej. Koniec z fragowaniem i raszowaniem rodem z CS-a.
Czas zacząć myśleć i kombinowac!
Strzały trafiające w nogi powinny jednak powodować tylko rany i ewentualnie unieruchomienie celu. Właśnie w takich przypadkach pomocą mógłby służyć lekarz.
4. Lotnictwo vs Marynrka
1 torpeda powinna powodować poważne uszkodzenia (50-70%) lub zatopienie jednostki (w zależności od jej wielkości).
5. Okręty podwodne
Koniecznie nalezałoby wprowadzić więcej map morskich, polegających na osłonie/niszczeniu alianckich konwojów.
Nie wolno zapominać jak ogromną role odegrała Kriegsmarine i jej słynne "wilcze stada" u-bootów.
6. Polacy
Pojawiły się jednoski francuskie a zapomniano o polskich!
Jak na mój skromny gust to Polacy aktywniej uczestniczyli w działaniach wojennych niż tchórze-żabojady (nie liczac oczywiście bohatera francuskiego ruchu oporu - Renee z "Allo Allo"

)
C.D.N.
