Teraz jest 20 lis 2024, 01:23

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 262 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 kwi 2007, 20:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2006, 16:15
Posty: 926
WSZYSTKIE ZMIANY W PLIKACH KONFIGURACYJNYCH PRZEDSTAWIONE W TYM TEMACIE SĄ WPROWADZANE NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ! NIKT NIE POWIEDZIAŁ, ŻE PUNKBUSTER NIE ZACZNIE ZA TO BANOWAĆ!

TOPIC POWSTAŁ ZA PRZYZWOLENIEM TOM@SA. WSZEKIE KŁÓTNIE / OBRAŻANIE / ITP. BĘDĄ MODEROWANE, A DLA NAJAMBITNIEJSZYCH NAGRODA W POSTACI BANANA!


Nadszedł czas na rozwianie tajemnicy, wielkiego tabu, panaceum i "zmory" freeplay'owców! Za chwilę dowiecie się wszystkiego o pliku Usersettings.con i jego modyfikacji: co, gdzie, jak i dlaczego. Na początek jednak przyjrzyjmy się standardowej zawartości tego pliku:
Usersettings.con napisał(a):
rem
rem Settingsfile automatically saved by bf2
rem
SettingsManager.boolSet GSClPunkBuster 1
SettingsManager.floatSet GSDefaultLatencyCompensation 0.100000
SettingsManager.boolSet GSExtrapolateFrame 0
SettingsManager.U32Set GSExtrapolationTime 1200
SettingsManager.U32Set GSInterpolationTime 100
SettingsManager.U32Set GSPerfLogAtPlayerCount 30
SettingsManager.stringSet GSPlayerName "PlayerName"
SettingsManager.boolSet GSShowNetGraph 0
SettingsManager.boolSet GSUseObjectCache 1


Plik znajdziecie w katalogu z grą w ścieżce /mods/bf2/Settings.

Wygląda to jak kupa niewiele mówiących nam nazw i cyferek (z przewagą kupy, ofkoz :wink: ). W programach (w tym szczególnym przypadku jest to gra) nazywamy je zmiennymi. Tak więc po prawej mamy nazwy zmiennych, a po ich lewej stronie ich wartości. W nazwie po kropce jest podana tzw. funkcja składowa klasy SettingsManager, która składa się z dwóch części:

1. typ zmiennej (bool, float, U32) - określa jakie wartości można do niej wpisywać, bądź z niej wydobywać; np. bool przyjmuje wartości 0 i 1, a float wartości zmiennoprzecinkowe
2. operacja, która ma zostać wykonana - Set (ustaw) bądź Get (pobierz)

Tyle jeśli chodzi o typowo programistyczne podejście do owego pliku. Przejdźmy do mięska.

SettingsManager.boolSet GSClPunkBuster 1

Jest to zmienna, która odpowiada za to, czy włączony jest w naszej grze PunkBuster Client. Wartość tej zmiennej możemy ustawić z poziomu gry nawet przez GUI! Pod listą serwerów MP jest takie cuś do zaznaczenia (tzw. check box) gdzie możemy włączać/wyłączać używanie PB. Jeśli ustawimy ją na 0, to nie będziemy mogli wejść na serwery z włączonym PB. Wniosek: zostawiamy jedynkę.

SettingsManager.floatSet GSDefaultLatencyCompensation 0.100000

Ta zmienna odpowiada za ustawinie domyślnej kompensacji opóźnień (SIC!). Jaśniej? Czy zdarza się Wam strzelać prosto w kolesia i nie trafiać, a po strzale "za niego" (przeciwnie do kierunku, w którym się porusza) zaliczyć trafienie? To jest właśnie efekt opóźnień. Sam proces kompensacji jest dosyć skomplikowany i nie zamierzam nawet wdawać się w dyskusję na ten temat. Jedno jest pewne: wartość powinna być ustawiona na taką, żeby pokrywała się ze średnim ping'iem do serwera, na którym gracie. Jak sprawdzić jaki jest średni ping? Taką oto sentencję (np. dla NSZ):
CMD LINE napisał(a):
ping -t 193.33.34.11

wpisujemy w lini komend Windows (Start -> Uruchom -> cmd). Naciskamy ENTER i czekamy z 30 s. Następnie naciskamy Ctrl+C i w statystykach jest wypisany średni ping do serwera. Ten wpisujemy w wartości zmiennej "po kropce" z tym, że jeżeli jest mniejszy od 100, to dodajemy na początku ping'a "0".

Wszystko ładnie, pięknie, ale... No właśnie jest jedno "ale". Do niedawna myślałem, że to "coś daje". Niestety tak nie było, do momentu, kiedy kr0pek podesłał mi "magiczną zmienną", która przemieniała żabsko w królewnę...

SettingsManager.boolSet GSUseLatencyCompensation 1

Tej zmiennej nie ma standardowo w Usersettings.con - trzeba ją dopisać ręcznie! Cały pic polega na tym, że standardowo wartość tej zmiennej jest ustawiona na "0". Ludzie kumający troszkę "englisz" wiedzą już zapewne do czego ona służy. Tak, tak... Włącza ona używanie komendy opisanej wyżej! Dlatego ludzie, którzy jej nie używali doznawali efektu "placebo" - ustawiali poprzednią zmienną i jarali się tym, jak to fajnie im się gra, a wrzeczyistości grali "na standardzie". :wink:

Po ustawieniu w/w komend strzela nam się o wiele lepiej, jeśli jesteśmy zwolennikami strzelania w kolesia, a nie szukania jego hitbox'a! Ludzie, którzy nauczyli się strzelać "za" będą musieli się oduczyć złych nawyków. :wink:

SettingsManager.boolSet GSExtrapolateFrame 0

Ta zmienna oddziaływuje na kolejną (o niej za chwilę) - tak jak w poprzednim przypadku (zmienna typu bool) włącza/wyłącza (1/0) tzw. extrapolację ramki.

SettingsManager.U32Set GSExtrapolationTime 1200

Ta zmienna, prawdopodobnie, ustawia czas, po jakim nasz komputer wyświetli na ekranie dane z buffor'a (którego wielkość (czas) jest determinowana przez następną zmienną) kiedy nie otrzyma kolejnych danych o pozycji celu od serwera. Troszkę to zamieszane, ale zaraz powinno się rozjaśnić... :wink:

SettingsManager.U32Set GSInterpolationTime 100

I tutaj tkwi diabełek. Interpolacja jest związana z przewidywaniem pozycji celu podczas przerwy w dostępie danych, determinowanej przez ping (ping = 30 to 30 ms przerwy w otrzymywaniu danych). Bez tej techniki nie byłoby możliwe osiągnięcie płynności podczas gry przez internet. Ludziki poruszały by się punktowo zamiast liniowo. Natomiast sama zmienna definiuje wielkość buffor'a. Im większa jest, tym większy może być odstęp pomiędzy kolejnymi pakietami z serwera. Ale nie ma róży bez kolców... Nasz komputer przewiduje, a więc nie wie na pewno. Dlatego strzelając w kolesia "na interpolacji" możemy strzelać tak na prawdę w powietrze i serwer nam tego nie zaliczy...

Jak ustawiać te trzy zmienne? Na początek można włączyć pierwszą i zmniejszyć dwie kolejne do wartości średniego pinga. Można także zmniejszać extrapolację i zwiększać interpolację. Osobiście na ustawieniu kolejno 1,10,200 strzelało mi się świetnie - headshot'y leciały jak złoto i w ogóle... Niestety - manipulowanie tymi dwiema zmiennymi jest jak obusieczny miecz. Jeżeli chcecie strzelać celniej, to musicie się przygotować na to, że w Was też będzie wszystko wchodzić jak w masło. Jeżeli wykombinujecie tak, że będzie się z Was strasznie "dymić", czyli trudno będzie Was trafić, to Wam też będzie się strzelać do kitu. Osobiście mam te opcje zostawione na default - jak ktoś chce, to może kombinować. Powiem tylko, że zmiana wpływa na częstość występowania "dymów", ale hitbox'a nie przesuwa nawet o milimetr. :wink:

SettingsManager.U32Set GSPerfLogAtPlayerCount 30

Nie mam zielonego pojęcia do czego to służy...

SettingsManager.stringSet GSPlayerName "PlayerName"

Nazwa ostatnio używanego konta

SettingsManager.boolSet GSShowNetGraph 0

Po zmianie na "1" "powinno" wyświetlić graficzną reprezentację połączenia sieciowego z serwerem (gracze CS'a powinni wiedzieć o co chodzi), jednak... nie wyświetla.

SettingsManager.boolSet GSUseObjectCache 1

Ta zmienna mówi, czy gra powinna ładować do RAM'u od razu wszystkie obiekty na mapie, czy robić to w momencie, kiedy je widzimy. Tutaj gracze RO powinni wiedzieć "o co B"

Tych czterech zmiennych chyba nikt nie zmienia, bo nie ma to wpływu na "trafialność".


I to by było na tyle moi drodzy. Pozostaje tylko zmienić atrybuty pliku na "Tylko do oczytu" i ruszać na serwery! Niektórzy pewno zastanawiają się teraz, gdzie do cholery jest to przesuwanie hitbox'a. Mogę powiedzieć tyle, że tutaj tego nie ma. Można zainteresować się programami do zarządzania siecią, którymi bawią się zagraniczni gracze, typu NetLimiter itp., ale sami przyznacie, że to już lekkie przegięcie. :wink:

Na koniec podaję Wam mojego, aktualnego konfiga:
jason's cfg napisał(a):
rem
rem Settingsfile automatically saved by bf2
rem
SettingsManager.boolSet GSClPunkBuster 1
SettingsManager.boolSet GSUseLatencyCompensation 1
SettingsManager.floatSet GSDefaultLatencyCompensation 0.030000
SettingsManager.boolSet GSExtrapolateFrame 0
SettingsManager.U32Set GSExtrapolationTime 1200
SettingsManager.U32Set GSInterpolationTime 100
SettingsManager.U32Set GSPerfLogAtPlayerCount 30
SettingsManager.stringSet GSPlayerName "manticore.X5#452"
SettingsManager.boolSet GSShowNetGraph 0
SettingsManager.boolSet GSUseObjectCache 1


Mam nadzieję, że udało mi się wytłumaczyć Wam na czym polega edycja pliku Usersettings.con i jakie korzyści oraz straty można osiągnąć. Mam także cichą nadzieję, że ten temat ukruci dyskusje na temat tego legendarnego już pliku. Jeśli macie jakieś pytania lub poprawki do tego tutorial'a, to postujcie - byle z głową :wink:

Peace.Out.

_________________
Obrazek http://jasonpaury.com


Ostatnio edytowano 5 kwi 2007, 21:05 przez jason.paury, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwi 2007, 21:02 
Offline

Dołączył(a): 16 maja 2006, 22:11
Posty: 244
Lokalizacja: Zadupie Śląskie
Wow! Że też chciało Ci się tyle pisać. GJ jason ! Używać nie będę bo nie chcę być zjechanym przez scenę jak mnie pb złapie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwi 2007, 21:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 gru 2004, 17:48
Posty: 1083
Lokalizacja: Gliwice
Jason a ile już masz tego konfiga? Nie miałeś z nim problemów na serwerze? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwi 2007, 21:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 mar 2005, 01:29
Posty: 670
Lokalizacja: Rzeszów
Hehe Jason otworzyłeś tę puszkę pandory :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwi 2007, 21:13 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 cze 2005, 10:20
Posty: 1989
Lokalizacja: Piaseczno
Kiedyś był taki filmik na YouTube, że zmiana SettingsManager.U32Set GSInterpolationTime 100 na SettingsManager.U32Set GSInterpolationTime 400 też coś daje. Jason napisał to, co na TweakGuides.com można znaleźć ;).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwi 2007, 21:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2005, 20:39
Posty: 371
I wyszło szydło z worka :P Teraz będą już tylko równi i równiejsi :D

_________________
"Wtedy assault rzekł: Zaraz cię podniosę! I podniósł go. Assault widząc, że podnoszenie jest dobre, oddzielił je od rzucania apteczki."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwi 2007, 21:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2006, 16:15
Posty: 926
Privateghoul napisał(a):
Używać nie będę bo nie chcę być zjechanym przez scenę jak mnie pb złapie.


Jak PB zacznie za to banować, to nie będzie Cię miał KTO zjechać :wink:

Jim napisał(a):
Jason a ile już masz tego konfiga? Nie miałeś z nim problemów na serwerze?


Nie, nie miałem problemów z PB.

DeathName napisał(a):
Jason napisał to, co na TweakGuides.com można znaleźć .


Tu jest o wiele więcej :wink:

_________________
Obrazek http://jasonpaury.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwi 2007, 21:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sie 2005, 20:17
Posty: 308
to juz nie badz taki skromy jason i dozuc zmiany w sound.con , niech wszyscy wiedza co nalezy zmieniac i jak

napisalbym sam, ale moja wiedza jest skromna :lol: :lol:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwi 2007, 21:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2006, 19:42
Posty: 645
Ja tam podziekuje,co mi to da :roll:

No ale i tak słowa uznania dla Jasona za wysilek.Mysle ze mozna przykleić :wink:

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 5 kwi 2007, 21:35 przez MATiASSek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwi 2007, 21:33 
Offline

Dołączył(a): 3 sty 2006, 08:49
Posty: 178
Widze, że po odejściu najlepszych graczy z bf2 robisz kariere :) . Config ***** daje przy naszych łączach, a na lanach jego mod. jest niepotrzebna. Chyba świetnie to udowodniło voodoo na VGames... Ale najłatwiej powiedzieć jak nas jadą, że cheater albo ze ma dobry config.


Ostatnio edytowano 5 kwi 2007, 21:39 przez Solimo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwi 2007, 21:34 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 kwi 2004, 11:12
Posty: 3384
MATiASSek napisał(a):
No tak zrobie sobie takie cos i co mi to da ??




jakbyś przeczytał dokładnie, to byś wiedział o co chodzi.......




lol jason :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwi 2007, 21:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2006, 01:44
Posty: 202
Lokalizacja: Tarnów
poweim tyle te wszystkie uwstawienia stosowaly najlepsze klany w polsce sami wiecie ktore klany to sa dlatego tak wymiatali w infantry pojedynkach naprzyklad 1 na 1 powem ci jason dobrze ze to napisales !!! teraz bedzie przynajmniej rowniejszy poziom pozdrawiam all
p.s. to jest bardzo dawno juz uzywane :shock:

_________________
Obrazek
zostałeś zabity przez : PL4FC-DCK_PL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwi 2007, 21:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2006, 14:38
Posty: 478
Lokalizacja: Sulęcin
c0lon3l napisał(a):
to juz nie badz taki skromy jason i dozuc zmiany w sound.con , niech wszyscy wiedza co nalezy zmieniac i jak

napisalbym sam, ale moja wiedza jest skromna :lol: :lol:


NAPISZ na prv to ci dam :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwi 2007, 21:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sie 2005, 20:17
Posty: 308
z ciekawosci zapytam jason, dlaczego akurat teraz dajesz ten niby faq (bo defacto te informacje mozna znalezc w necie). Wiekszosc "pro" graczy uzywalo tego juz od dluzszego czasu, a tu nagle kiedy koniec bf2 jest bliski dzielisz sie tak zaawansowana "wiedza" :roll:

trzeba bylo pomyslec o napisaniu faq na temat tweak'ow dla polskich graczy (bo nie wszyscy znaja angielski, niemiecki ) kilka miesiecy temu...


@Arev -> potrafie uzywac google, poza tym wiem co mozna tam zmienic :wink:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 kwi 2007, 21:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2006, 10:32
Posty: 441
Lokalizacja: prawie Olsztyn
To jeszcze ode mnie macie GRATISA (skoro i tak piszemy o rzeczach które są dostępne):
- pb_sleep 500

jak wiadomo pb sprawdza nas standardowo co 20 sek, tak więc można wydłużyć ten czas, zmniejszając częstotliwość możliwych regularnych lagów do 500 sek co jest maksymalną dopuszczalną wartością.

Jak kogoś zbanuje - mnie to wali 8) . Uzywac na własne ryzyko. Ja gram i żyję.

_________________
Obrazek
Free Image Hosting [xs.to]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 262 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL