Widzę, że niewiedza niektórych użytkowników forum jest dużo większą niż ich wiedza, a próby wykazania się bez uprzedniej weryfikacji swoich przekonań prowadzą jedynie do ośmieszenia. Postaraj się może następnym razem zweryfikować to, co piszesz, bo to, że potrafisz zainstalować grę i ja odinstalować nie daje cie takiej wiedzy żeby cokolwiek kwestionować.
BY WIKI napisał(a):
„Silnik gry jest to główna część kodu gry komputerowej. Silnik gry zajmuje się interakcją elementów gry. Może mieć w sobie wbudowane moduły grafiki, wejścia, sieci czy też AI i wykrywania kolizji między obiektami gry itd. Może też korzystać z oddzielnych silników implementujących obsługę wymienionych modułów. Silnik gry jest często błędnie utożsamiany z silnikiem graficznym lub silnikiem 3D.”
„Symulacja fizyki odpowiada za to czy obiekty zderzają się ze sobą, odbijają się od siebie, rozpadają na mniejsze kawałki itd.”
“A physics engine is a computer program that simulates Newtonian physics models, using variables such as mass, velocity, friction and wind resistance. It can simulate and predict effects under different conditions that would approximate what happens in real life or in a fantasy world.”
„In most computer games, speed of simulation is more important than accuracy of simulation. Typically most 3D objects in a game are represented by two separate meshes or shapes. One of these meshes is a highly complex and detailed shape which the player sees in the game, for example a vase with elegant curved and looping handles. However, for purposes of speed, a second highly simplified invisible mesh is used to represent the object to the physics engine. To the physics engine, the object may be processed as nothing more than a simple tall cylinder. It is therefore impossible to insert a rod or fire a projectile through the handle holes on the vase, because the physics engine does not know the handles exist and only processes the rough cylindrical shape. The simplified mesh used for physics processing is often referred to as the bounding box. Engines that use bounding boxes or bounding spheres as the final shape for collision detection are considered extremely simple. Generally a bounding box is used for broad phase collision detection to narrow down the number of possible collisions before costly mesh on mesh collision detection is done in the narrow phase of collision detection.” By Wiki
Hynol napisał(a):
Chłopie, nie kompromoituj się... nikt nie mówi o enginie, tylko o fizyce - na przykład trajektoria lotu poscisków, siła splasha itd.
„Chłopie” i kto się tutaj kompromituje. Nawet nie będę tego komentował i opisywał zrywania boków przez moich kolegów programistów po przedstawieniu im twojej wersji na temat fizyki gry. I wydaje mi się, że sam nie wiesz, co to znaczy fizyka gry.
BY WIKI napisał(a):
Modyfikacja gry komputerowej (lub po prostu mod) jest to jej przeróbka wykonana przez społeczność graczy. Zmiany mogą polegać np. na dodaniu nowych rodzajów broni, przedmiotów, przeciwników, postaci, trybów gry, plansz czy fabuły. Jeżeli zmiany dodają jedynie nowe elementy do oryginalnej gry, mod nazywamy z angielskiego partial conversion (częściowa przeróbka). Jeśli natomiast stworzona zostanie nowa gra, jest to total conversion (całkowita przeróbka).
(W przypadku FH2 mamy do czynienia z total conversion gdyż na nowo dodane są prawie wszystkie główne elementy wykorzystujące silnik i fizykę BF2)
Efekty wybuchów, siła splasha, to efekty tak samo jak nowe bronie, postacie, pojazdy. Ale fizyka jest nadal wyliczana przez element silnika BF2 który odpowiada za fizykę.
Jeśli już tak pewny jesteś zmiany „fizyki/silnika” jak to sam ująłeś to może rzuć okiem na
http://www.bfeditor.org/ i sprawdź, co można a czego nie przy tworzeniu moda, a dopiero później wmawiaj użytkownikom ciemne herezje.
Hynol napisał(a):
Radziłbym dokładnie czytać forum FH, gdzie jeden z developerów dokładnie takie stwierdzenie przedstawił.”
No świetne rady szkoda tylko, że sam się do nich nie stosujesz (no istnieje możliwość że źle zrozumiałeś to co było napisane ale to też powinieneś wziąć pod uwagę) wiec polecam:
http://forums.filefront.com/forgotten-hope-general-discussion/236047-forgotten-hope-2-release-date-updated-again.html
cała reszta to spekulacje fanów a nie dev-ów.
To co ty ująłeś (czas) jako tworzenie „silnika/fizyki” było tak naprawdę czasem testów i nauki dla devów bo wątpię żeby nagle oświecił ich duch dając im 100% wiedzy o silniku bf2 i metodach modowania e (to tak na marginesie)
Podsumowując
Jesteś prawie jak Polski polityk- ochoczo mówisz, piszesz nie mając pojęcia o danej kwestii.
A dla reszty zamiast tysiąca waszych „złotych myśli” na temat tego jakby to FH zrobić proponowałbym wziąść się do roboty i zobaczyć samemu jak devowie pracuja.
Pozdrawiam