Teraz jest 9 cze 2025, 01:12

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sty 2008, 17:37 
Offline

Dołączył(a): 28 wrz 2004, 20:45
Posty: 82
Lokalizacja: Z ciemnej strony Słońca
Mi zacina się zazwyczaj gdy patrzę w jednym, konkretnym kierunku.
Jaka diagnoza, doktorze Mr.J?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sty 2008, 18:12 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 21:49
Posty: 785
Lokalizacja: nadbużańska dzicz
A może byście podali konfiguracje komputera, system operacyjny itp.

Może i Mr. J to doktor, ale na pewno nie wróżka :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sty 2008, 18:38 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
Mr. J napisał(a):
Wydaję mi się więc, że mieszacie przyczyny spadku FPS. Przeważnie możemy je podzelić na te wynikłe ze zbyt małej ilości pamięci RAM, co objawia się nagłym zrywaniem i krótkim "zamrażaniem" obrazu, oraz na te których winowajcą jest niewyrabiająca karta graficzna. W drugim przypadku mamy do czynienia ze stałym obniżeniem ilości wyświetlanych klatek, pogłębiającym się jeszcze bardziej podczas generowania efektów specjalnych, gdy najdzie sie w jedno miejsce dużo ludków itp.


No niezupełnie. Dużo "ludków" to obciążenie procka najmocniejsze. Karta również może mieć problemy, dlatego najlepiej testować na dużej odległości - animacje szkieletowe są liczone normalnie, a nie ma dużej powierzchni do renderingu. Wydajność karty można sprawdzić przy spadkach wydajności podczas wyświetlania efektów z alfą - jak dym, kurz.

Nie wszystkie ustawienia high obciążają RAM. Dynamic light i shadow, AA, TF, nie mają na przykład prawie żadnego wpływu na pamięć. Jeżeli tylko ustawi się tekstury na low, to przy karcie 256 MB i pamięci 1GB (dla gry) nie będzie najmniejszych problemów z resztą na high. O ile karta graficzna wyrobi i procek.

Zauważyłem że niestety duży wpływ na wydajność ma procek (większy niż zakładałem). Przy Athlonie 2500+ 2 GB Ramu i 6600GT (AGP) nvSoundStorm komfort grania był dużo niższy niż na C2duo 6400 2 GB Ramu i 7200GS SoundMAX. Karta 7200 - szmelc a generowała tyle samo klatek w podobnych nastawach co 6600 (a benchmarki dają tu sporą przewagę 6600). W momentach gdzie wchodził dym, wybuchy itd. faktycznie spadki fps były znaczne i grać się wtedy nie dało za bardzo, ale przy otwartych przestrzeniach, siedząc w czołgu miałem o wiele większy komfort grania niż na Athlonie.

Na marginesie - kompy mam czyściutkie, bez żadnych wirów i innego badziewia, z minimalna ilością zainstalowanych składników. Kompy stoją na tym samym systemie, z prawie identyczna konfiguracją softwarową i na tych samych nastawach w BF2. Dodatkowo dodam że oba są nie kręcone aby zapewnić wysoką stabilność, na przykład podczas kilkunastogodzinnych obliczeń.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sty 2008, 23:21 
Offline

Dołączył(a): 1 sie 2006, 17:06
Posty: 639
No fakt, procesor też jest bardzo ważny. Nie wiem Musjer co u Ciebie powoduje spadek FPS, ale jestem w stanie sobie to wyobrazić, pamiętam dobrze sytuację gdy wszedłem na serwer TDP, full ludzi jak zwykle, mapka Iwo Jima, Amerykanom została ostatnia baza na górce i tam koncentruje się cała walka (czyli prawie wszyscy tam są). W moim przypadku nie było mowy o grze w bezpośredniej bliskości tej bazy bo fpsy spadały do liczby uniemożliwiającej granie. Jednak gdy tylko na lotnisku zawiązała się mała akcja z udziałem kilku graczy, udałem się tam i odziwo gra chodziła w tym miejscu bardzo płynnie.

U ciebie Musjer, może być coś takiego że patrząc się w jakimś tam kierunku, sprawiasz że w polu widzenia znajduje się wiele złożoncyh obiektów, które muszą zostać wyrenderowane no i karta nie wyrabia. Może to być sytuacja podobna do tej którą opisałem wyżej, akurat patrzysz w kierunku w którym toczy sie skoncentrowana walka z udziałem dużej liczby graczy i tak jak pisał Hynol, procesor nie może sobie poradzić, tylko że akurat nie bardzo wiem czym on się zajmuje w Multiplayerze po stronie klienta.

W FH2 nie gram, ale w FH1 zawsze mam wyłączone Light Maps, nie dość że odciąża to RAM, to jeszcze wroga lepiej widać w budynkach ;]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sty 2008, 23:35 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
Mr. J napisał(a):
W FH2 nie gram, ale w FH1 zawsze mam wyłączone Light Maps, nie dość że odciąża to RAM, to jeszcze wroga lepiej widać w budynkach ;]


Tak - w BF1942 i FH1 faktycznie było to pomocne. W FH2 jest odwrotnie - im niższe detale tym trudniej wroga odróżnić od swojaka - tym samym podciąganie ustawień na wyższe zwiększa szanse przeżycia, szczególnie w walkach infantry.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sty 2008, 00:34 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 21:49
Posty: 785
Lokalizacja: nadbużańska dzicz
Odniosłem podobne wrażenie. O ile w FH1 miałem wyłączone lightmapy, zredukowaną jakość tekstur i efektów bo tak było łatwiej i wygodniej grać. Wysoka jakość tekstur wręcz utrudniała rozpoznanie obiektu na tle innego obiektu, czy terenu.

W FH2 mam zupełnie odwrotnie im większa jakość tekstur i efektów, włączone mapy świetlne tym łatwiej rozpoznać przeciwnika. Nie wspominając o tym że np ustawienie detali terenu na low pociąga za sobą artefakty...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sty 2008, 03:59 
Offline

Dołączył(a): 25 gru 2002, 21:45
Posty: 506
Lokalizacja: malopolska
no nie wiem, sprawa detali to raczej rzecz subiektywna, zawsze gralem "na low" i nie mialem problemow.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sty 2008, 19:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 wrz 2004, 12:40
Posty: 174
Lokalizacja: Lublin
hmmm napisał(a):
no nie wiem, sprawa detali to raczej rzecz subiektywna, zawsze gralem "na low" i nie mialem problemow.


Zacznij grać na High :) zobaczysz różnice. Ja zobaczyłem jak przesiadłem się z x1300 na x1950 przestałem strzelać do krzaków ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sty 2008, 20:49 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
hmmm napisał(a):
no nie wiem, sprawa detali to raczej rzecz subiektywna, zawsze gralem "na low" i nie mialem problemow.


eee... w co "zawsze grałeś? W FH2 które ma ledwie 2 miechy? Czy w coś innego? Bo na innych modach gdzie pojawiają Ci się nicki to faktycznie mały problem - w FH2 nie ma takich udogodnień - nawet na średni dystans trzeba czekować minimapę i wytężać oczy. Mundury różnią się minimalnie kolorystycznie i z lightmapami oraz światłem na low po prostu nie da się odróżnić wojaków. Z czołgami i samolotami jest trochę lepiej jak się dobrze zna sylwetki, chociaż i tak może zdarzyć się pomyłka.

W podstawkę BF2, BF1942, FH to wiadomo że grało się na low bo dawało to przewagę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sty 2008, 23:29 
Offline

Dołączył(a): 25 gru 2002, 21:45
Posty: 506
Lokalizacja: malopolska
Hynol napisał(a):
eee... w co "zawsze grałeś? W FH2 które ma ledwie 2 miechy?

a jaki tytul ma watek? napisalem ze to sprawa subiektywna, a tym mi tu wyskakujesz ze sie nie da. :?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2008, 05:05 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
hmmm napisał(a):
Hynol napisał(a):
eee... w co "zawsze grałeś? W FH2 które ma ledwie 2 miechy?

a jaki tytul ma watek? napisalem ze to sprawa subiektywna, a tym mi tu wyskakujesz ze sie nie da. :?


Wyskakuję? Ojej. Przepraszam że Ci wyskoczyłem. Tylko nie za bardzo rozumiem o co chodzi? Niby co sugeruję? Że się czego nie da?

Co najwyżej nieco nie wprost zasugerowałem że pisanie "od zawsze" w stosunku do czegoś co ma dwa miesiące jest niezbyt poprawne.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2008, 11:17 
Offline

Dołączył(a): 4 sty 2004, 12:46
Posty: 292
Lokalizacja: Kraków
Witam, nie będę otwierał nowego tematu, zapytam tutaj, wczoraj zakupiłem nowego kompa, FH chodzi świetnie, płynnie grafika maksymalnie wypasiona, ale czasami podczas zmiany mapy wyrzuca mnie do pulpitu. Czy wie ktoś czym to moze byc spowodowane ?

_________________
Polish soldier fights for the freedom of other nations but dies only for Poland


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2008, 12:05 
Offline

Dołączył(a): 4 sty 2008, 21:43
Posty: 36
Zainstaluj jeszcze raz patcha 1.41 do BF-a. Powinno pomóc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2008, 12:57 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2007, 12:18
Posty: 48
Lokalizacja: Częstochowa
Hynol napisał(a):
Mundury różnią się minimalnie kolorystycznie i z lightmapami oraz światłem na low po prostu nie da się odróżnić wojaków.


na high jest już lepiej - Niemcy są z daleka jednostajnie ciemni, Brytole są zawsze w jaśniejsze "ciapki", ale widać to tylko jeżeli są zwróceni przodem lub tyłem, z boku ciężko wyczuć na większe odległości. Ale i tak zawsze najpierw rzut oka na minimapę :)

_________________
6[7]|**Keyser // All hail the Mighty 6th! Or die :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sty 2008, 16:30 
Offline

Dołączył(a): 4 sty 2004, 12:46
Posty: 292
Lokalizacja: Kraków
a może byśmy tak cos zagrali w któryś dzień,umówili, moze ktoś tsa pożyczy i byśmy razem popykali. jest kupa serwerów ale duza wiekszosc pusta... co wy na tą propozycję?

_________________
Polish soldier fights for the freedom of other nations but dies only for Poland


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL