Teraz jest 1 lis 2024, 01:06

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 lis 2007, 22:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2007, 18:14
Posty: 826
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Witam,
Pytanie do graczy BF2 PR - jak wygląda realizm w tym trybie?
Pytanie trochę dziwne, tytuł mówi sam za siebie, jednak chciałbym usłyszeć jak to wygląda od kuchni.

Ad rem.
W klasycznym BF2 chodzi mi głównie o schemat ilości trafień w przeciwnika, żeby go "położyć".
Z tego karabinka 4x, z innego potrzebne jest 5 celnych strzałów, a w żołnierza wsparcia x6 - nie mniej nie więcej (pomijam trafienia w dyńkę).
Apogeum zbliża się przy karabinach wyborowych (bez trafień w głowę) trzeba zawsze trafić dwa razy - nie mniej, nie więcej. Nawet jak się trafi dwa razy w mały palec u nogi... Ops, przepraszam z SVD - trzy razy...

BMG ze swoim półcalowym pociskiem w rzeczywistości rozrywa człowieka nawet po strzale przez murowaną ścianę - a tu chłopina ma się dobrze po bezpośrednim strzale w klatkę...

No i tu powracam do pierwszego zapytania - jak jest to rozwiązane w PR - czy nadal biegamy "jakby nigdy nic" po 3 strzałach z naboju pośredniego, bo dopiero ten czwarty ścina z nóg, czy ktoś nad tym pomyślał?

Trochę zniechęciłem się BF'em, mimo że gra jest świetnie napisana, to po półrocznym graniu stwierdzam, że jest niezwykle schematyczna i... nierealistyczna, czasami wręcz nielogiczna (tu: wystarczy 7 strzałów z M95 do śmigłowca mimo, że strzelając z .50 zasilanej na ten sam nabój, możemy przegrzać lufe, a helikopter dalej lata).

Próbowałem pobrać PR nawet dwukrotnie, ale za każdym razem przy instalowaniu wyskakiwały błędy. Nie wiedzieć skąd. Zastanawiam się czy dodatek warty jest zachodu i czekania.

Czy nadal tytuł pozostaje arcade?

_________________
Obrazek
Bored with video games? Try HFT instead
.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lis 2007, 07:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lip 2005, 16:13
Posty: 958
Lokalizacja: Aberdeen, Szkocja
Jesli chodzi o strzelanie to ogolnie one shot, one kill. Chyba ze wejdzie w nogi albo cos w podobie. Dawno juz nie gralem ale z tego co pamietam dosc zadko trzeba dobijac juz strzelonego kolesia. Wiekszosc ludzi biega z giwerami ustawionymi na ogien pojedynczy. Jest jeszcze cala masa roznych smaczkow ale ja juz nic nie bede pisal bo po prostu nie pamietam i nie wiem co sie zmienilo w najnowszych wersjach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lis 2007, 09:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2007, 18:14
Posty: 826
Lokalizacja: Bielsko-Biała
pasqdnick napisał(a):
Jesli chodzi o strzelanie to ogolnie one shot, one kill. Chyba ze wejdzie w nogi albo cos w podobie.

pasqdnick napisał(a):
Wiekszosc ludzi biega z giwerami ustawionymi na ogien pojedynczy.

No i to jest chyba esencja tego o co mi chodziło :)
Dzięki.

_________________
Obrazek
Bored with video games? Try HFT instead
.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lis 2007, 14:49 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2007, 12:59
Posty: 913
Lokalizacja: Świnoujście
Dodam coś od siebie jako osoba która jest z najnowszą wersją PR 0.6 na czasie.

Aby zabić przeciwnika wyposażonego w body armour potrzeba ok. 3 trafień w korpus z karabinka szturmowego, w kolesia bez kamizelki potrzeba ok. 2 trafień w korpus, trafienie w głowę pomijam gdyż zwykle kończy sie to natychmiastowym zejściem i brakiem możliwości podniesienia przez medyka (czasami potrzeba jeden strzał więcej dodać do tych przypadków... system rejestracji trafień w BF2 ma kilka wad i w niektórych ekstremalnych przypadkach te wady się ujawniają, Project Reality to w końcu modyfikacja BF2 a nie osobny program). Może się wydawać że 3 (czasami 4) trafienia to dużo ale w odróżnieniu od BF2, w PR zaczynasz sie wykrwawiać w momencie gdy twoje HP spadnie poniżej 50% (twoje HP spada już dalej samo) i jeśli nie ma w okolicy medyka lub przy pomocy opatrunku (field dressing + 20 hp) nie podniesie się poziomu hp powyżej 50% to wykrwawisz się i zejdziesz. Jeśli twoje HP zejdzie naprawdę nisko (gdzieś w okolicy 10%) twój obraz zaczyna falować (efekt podobny do efektu działania granatu z gazem łzawiącym z BF2: Jednostki Specjalne) i nie możesz biegać.
Jeśli chodzi o trafienia z karabinów snajperskich to jedno trafienie w kolesia bez kamizelki momentalnie zakończy jego karierę (99% przypadków). Koleś w kamizelce może przeżyć jeden strzał. Na szczęście snajperki w PR mają wystarczający zoom żeby pozwolić sobie na trafienie kolesia w head'a (przy odrobinie treningu) poza tym możesz z nich strzelać bez odrywania oka od celownika podczas przeładowania (tak jak SVD w BF2). Na niektórych mapach można znaleźć M95 lub M82, trafienie z tego potworka to "one shot kill" dla każdego piechociarza.

Na koniec powiem tylko tyle, odkąd zainstalowałem PR nie gram już w BF2 (pomimo tego że mam wszystkie dodatki do tej gry).
Czy PR jest arcade? Moim zdaniem nie, chociaż niektórzy próbują tak grać i najczęściej szybko giną. Długo bym mógł na temat rozgrywki pisać ale najlepiej będzie jak sobie zainstalujesz i zagrasz, szybko zauważysz że w BF2 i PR gra się zupełnie inaczej (na początku możesz mieć problemy z przestawieniem się z BF2 na PR ale szybko się przyzwyczaisz).

Spróbuj ściągnąć PR z tej strony (ja zawsze ściągam stąd, jako źródło wybieram USA i mam transfer w granicach 300 - 200 kb/s)
http://battlefield2.filefront.com/file/Project_Reality_v0613_Client_Full_Install;83000

Musisz mieć zainstalowanego BF2 i patcha 1.41.

A tu link do strony głównej ->
http://www.realitymod.com/

PS. Bardzo ważna rzecz, jeśli będziesz chciał grać koniecznie przeczytaj manual przed grą, wiele przydatnych rzeczy tam jest, skrót do manuala będziesz miał też na pulpicie po zainstalowaniu PR.

_________________
Obrazek
REKRUTACJA OTWARTA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lis 2007, 15:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2007, 18:14
Posty: 826
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Serdeczne dzięki za wyczerpujący post.
Jak tylko dostanę kartę graficzną z serwisu, to pokuszę się jeszcze raz o pociągnięcie PR. Choćby dla spróbowania. :)

_________________
Obrazek
Bored with video games? Try HFT instead
.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lis 2007, 23:13 
Offline

Dołączył(a): 11 lis 2005, 00:44
Posty: 79
To dodam jeszcze od siebie.
Pamiętam, że w BF2 atak na wroga polegał na biegnięciu w jego kierunku i jakichś manewrach, gdy ewentualnie trafiło się pod ostzał. Było jeszcze tyle czasu, żeby kilka razy odgryźć się wrogowi. Takie mam wspomnienia sprzed ok 2 lat gdy grałem nawet w klanie.

W PR taka taktyka jest kompletnie bez sensu, bo zostajesz ścięty momentalnie, a jesli jakimś cudem przeżyjesz i schowasz się za rogiem, to i tak ostatnią myślą jest "zaraz się odgryzę", raczej walczysz z krwotokiem i wołasz lekarza, albo sam biegniesz do niego zanim zacznie ci się w głowie kręcić.

Co do strzelania - w zasadzie tylko ogień pojedyńczy. 2-3 strzały na jednego wroga, jeden magazynek wystarcza na długo. Oczywiście czasem dochodzi do walk na bliski dystans i strzałów seriami.

A w ogóle to po PR nikt nie wraca już do BFa...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lis 2007, 02:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 cze 2006, 18:08
Posty: 3819
Lokalizacja: Ozorków
Martin5_PL napisał(a):

A w ogóle to po PR nikt nie wraca już do BFa...


no bo do czego wracać :P PR to mistrzowski mod i nie ma bata :wink:

_________________
http://www.arma2coop.pl/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lis 2007, 22:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2007, 18:14
Posty: 826
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Oj, to muszę jeszcze raz pociągnąć i zobaczyć co to za cudo :)
Ciężko będzie, bo Cod4 już czeka na instalację ;)

_________________
Obrazek
Bored with video games? Try HFT instead
.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lis 2007, 22:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 cze 2006, 18:08
Posty: 3819
Lokalizacja: Ozorków
Wierzbin napisał(a):
Ciężko będzie, bo Cod4 już czeka na instalację ;)


też fajny, ach te kule przebijające ściany i ta fizyka postaci :wink:

_________________
http://www.arma2coop.pl/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lis 2007, 01:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2005, 02:17
Posty: 248
Lokalizacja: Wałbrzych
$towarzysz$ napisał(a):
Wierzbin napisał(a):
Ciężko będzie, bo Cod4 już czeka na instalację ;)


też fajny, ach te kule przebijające ściany i ta fizyka postaci :wink:


Ano fajny tylko czasami trochę za małe mapy są (czytaj: shipment ;)). Przydały by się trochę większe.

_________________
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2007, 13:20 
Offline

Dołączył(a): 8 kwi 2007, 11:06
Posty: 235
Lokalizacja: CPM1a :P
ja tam wracam do BF2 jak pogram w PR. tyle ze w BF2 gram jak musze a PR jak sie chce zrelaksowac ;) apahe normalnie rzadza :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2008, 12:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2007, 18:14
Posty: 826
Lokalizacja: Bielsko-Biała
No i udało się w końcu.
Po zmianie całego farszu w pececie zainstalowałem PR i wszystkie potrzebne dodatki. (było tego kilka GB do pobrania) wreszcie odpaliłem PR.

I powiem otwarcie, że trochę się zawiodłem.
Już pomijam nieco spaprane poruszanie się postaci (do przełknięcia), jednak co mnie uderzyło, to totalny brak dynamiki w grze!
Może dlatego, że mapki są nieprzyzwoicie wielgachne i człowiek szuka swojego SL przez dobre kilkanaście minut, a do tego trzeba się pytać "gdzie strzelają" bo wokół tylko skały i wiatr hula... A jak już się dojdzie, to zbłąkana kula załatwia nam przerwę na kolejne kilkanaście minut... :?

Denerwujące jest też to, że rozpoczyna się zawsze z bazy. Nawet po przejęciu flagi nie można zaliczyć respawn z tegoż miejsca.
Zagadkowe jest też leczenie medyka. W podstawce medyk mógł się leczyć samodzielnie. Tutaj mu to jakoś koślawo wychodzi, albo nie wychodzi w ogóle...

Acha, no i karabiny mają potężny podrzut, co w przypadku np. M16 nie przystoi...

Jak na razie pograłem godzinę czy dwie, może się jeszcze rozegram i ogarnę wszystkie nowe zasady.
Zobaczymy. :)

_________________
Obrazek
Bored with video games? Try HFT instead
.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2008, 14:44 
Offline

Dołączył(a): 14 maja 2006, 22:56
Posty: 380
Lokalizacja: Lublin
Tak z ciekawości, czytałeś manuala?

Nie rozumiem co rozumiesz przez "spaprane poruszanie sie postaci", Rozpoczyna się nit eylko z bazy ale także na rp, bunkrach i firebasach, dzięki czemu pojawiasz się maksymalnie minutę drogi od SL. Jeśli biegniesz na oślep przez siebie nie rozglądając się to się nie dziw że giniesz. A medyk leczy sam siebie bez problemu, wystarczy wstać i używać apteczki prosto w dół. Co do ogarniania zasad - przeczytaj po prostu manuala :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2008, 14:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2007, 18:14
Posty: 826
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Manuala czytałem już ze trzy razy ;)
Faktycznie, przyznaję się bez bicia, zapomniałem, że medyk musi patrzeć na swoje stopy, żeby się opatrzyć.

Nie biegam na oślep i nie lubię tego, dlatego szukam alternatywy dla podstawowego BF2.

Co do poruszania się postaci, proponuję zagrać w którąkolwiek część Call of Duty (zwłaszcza ostatnią 4 Modern Warfare). Tam nie można się do niczego przyczepić.
Denerwujące jest to, że jak się leży plackiem, to nie można się od razu zerwać do sprintu, tylko najpierw trzeba wstać, a dopiero później sprint. Wiadomo, że to wszystko powinno trwać w czasie, ale skrót klawiszowy imo powinien być domyślny.
Postać ponadto porusza się trochę jak po lodzie. Może dlatego, że odzwyczaiłem się od BF'a ;)

_________________
Obrazek
Bored with video games? Try HFT instead
.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 kwi 2008, 14:58 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2007, 12:59
Posty: 913
Lokalizacja: Świnoujście
Można też się leczyć patrząc pionowo w górę (przynajmniej do tej pory można było, w PR 0.75 nie sprawdzałem), jest to bardziej efekt uboczny systemu niż zamierzona opcja dla medyka :D ale przydaje się podczas obstrzału :D

_________________
Obrazek
REKRUTACJA OTWARTA


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL