Melvin napisał(a):
1.Najlepsze kompy ledwo co ciągną GTA4 bez zacięć.
Ciekawe ile byłą by robiona gra z mapą całego świata?
2 lata?
Jedna mapa do jakieś moda jest robiona trzy tygodnie.
No właśnie - "jest robiona". Terragen 2 z kolei w kilka minut generuje przy użyciu fraktali cały świat z dokładnością do jednego kamyka i całkiem ładnie to wygląda jeżeli wszystko się ładnie ustawi
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
(vide:
http://www.planetside.co.uk/gallery/f/tg2/ ). Wszystko zależy od podejścia i tego jak konstruuje się edytor - ten od BFów jest po prostu zbyt prosty/manualny. Poza tym kto powiedział że od razu ma być ładowane wszystko do pamięci? Wystarczy podzielić na sektory i trzymać w pamięci 9 sektorów - centralny, na którym gramy oraz 8 sąsiadujących. Wszystko to sprawa zaprojektowania a nie niemożności.
Problemem raczej byłoby przesyłanie ogromnych ilości danych i moc serwerów które musiałyby to uciągnąć.
Ale myślę że to jest przyszłość - taki shooter dla ogromnej ilości graczy. Aczkolwiek wiele musiałoby się zmienić w stosunku do BF42/2 bo te gry były po prostu konstruowane dla innej skali. Może nawet dołączenie elementów strategicznych jak produkcja sprzętu na zapleczu i wysyłanie na front? Czas pokaże.
Na marginesie - jak grałem jako gówniarz na Atari 800 XL, to również myślałem że nierealne będzie zrobienie gry jak BF. Ale marzyłem sobie jak by to fajnie było polatać Corsairem nad lotniskowcem i żeby to wszystko było w 3D i takie śliczne.... Nie minęło 15 lat i mogę sobie latać... Może troszkę długo, ale weźmy pod uwagę że postęp tutaj jest wykładniczy a nie linearny.