Frug000 napisał(a):
Po przeczytaniu postów i oglądnięciu filmu..
zadam pytania w inny sposób.
1. Lecisz sobie powiedzmy na Wake Island w J-10 jest piękna słoneczna pogoda, ale masz
pecha nie spoglądnąłeś sobie w tył i słyszysz jak koleś namierza cie. Po ułamku sec. widzisz go
na swoim ogonie w odległości maksymalnego dystansu namierzania rakiet.
Co robisz ? ............ opisz szczegółowo jaki manewr wykonujesz, kiedy włączyłeś dopalacz i kiedy puściłeś flary
2. Sytuacja dokładnie jak wyżej .. z tą różnicą, że koleś włączył namierzanie jak był na 5 - 10 długości Jeta za tobą.
Co robisz ? ........... opisz szczegółowo jaki manewr wykonujesz, kiedy włączyłeś dopalacz i kiedy puściłeś flary
3. Jesteś namierzany przez Jeta ( sytuacja 1 albo 2 ) ale nie masz flar bo zużyłeś je gdyż strzelali do ciebie z naziemnej.
Jaki manewr zastosujesz ? ............. kiedy włączyłeś dopalacz
Co do opisu dopalacza, piszcie np: bez dopalacza, z przerywanym dopalaczem albo full dopalacz ... chyba , że jest
jeszcze jakiś inny mi nie znany tryb.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prośba do ludzi nie mających nic ciekawego do opisania :
Jeżeli piszesz " jest manewr ale to trzeba wyczuć " i nie napiszesz nawet o co chodzi w tym manewrze,
to nie wniosłeś do tego tematu nic po za inf. że istnieje taki manewr o czym nawet taki noob jak ja wie.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Za kazdym razem, gdy ma sie kogos na ogonie, trzeba sytuacje probowac zobaczyc z kokpitu wroga, mianowicie probowac uciec mu z HUD'a - robic to co tobie byloby najniewygodniejsze (takze teksty z "wyczuciem" czy "doswiadczeniem" wcale nie sa takie glupie).
a) Jesli nieprzyjaciel jest daleko, nalezy skrocic mozliwie najbardziej dystans (dogfight polega na tym, aby wrogi mysliwiec cie wyprzedzil i/lub aby twoj mysliwiec nie wyprzedzil wrogiego), wtedy mozesz "podrzucic" sobie flary i leciec przed nimi, kryjac sie za nimi (podrzucasz - odbijasz w gore aby puscic flary i z nimi opadasz). Zataczasz wtedy luk w dol, wrogi pilot automatycznie kieruje celownik (punkt lotu) ponizej twojego mysliwca (celuje jak do strzalu z dzialka - z wyprzedzeniem), automatycznie scina zakreslona przez ciebie krzywa, jesli leci z ta sama predkoscia to znaczy ze sie zbliza.
- Innym sposobem na zmniejszenie dystansu jest po prostu zawrotka. Wtedy radykalnie zetnie twoja krzywa, co wazniejsze, wyleci z niej co sprawi, ze znacznie zwiekszysz jego kat ataku schowasz mu sie "za HUD" w martwy punkt... cdn w b). Wada zawrotki jest trafialnosc rakiet pomimo flar.
b) Kontynuujac mysl z punktu a) - jesli znajdzie sie blizej twoich flar, musisz odbic w ktoras strone z dopalaczem aby zniknac mu jak najszybciej do "martwego punktu". Martwy punkt to polozenie twojego mysliwca wzgledem goniacej cie maszyny, w ktorym jestes nie widoczny ani na kamerze z wnetrza (nie ma cie na HUDzie) ani flyby. Gdy nie bedzie cie widzial, wtedy jest swietny moment do zwiekszenia kata ataku pomiedzy toba a wrogim mysliwcem (to jest twoj cel w tej fazie) jednoczesnie przeciwnik automatycznie powinien sie zblizac - robisz to odwracajac samolot w druga strone (jesli skrecales w lewo, odbijasz w prawo - TAK ladujesz mu sie na HUD'a, ale jest warunek; jest dostatecznie blisko zeby nie mogl namierzyc rakiet). W tym momencie powinienes mu smignac przed nosem - bardzo czesto "piloci" w tym momencie sie gubia. Jesli nie, robisz to jeszcze raz. Wrogi samolot za kazdym razem "skraca droge", nie zakresla takiej samej krzywej co ty, takze powinien cie w koncu wyprzedzic, albo walka powinna sie wyrownac.
c) gdy leci 2 dobrych pilotow, wygrywa ten ze zwrotniejszym samolotem powodujac, ze opanowuje twoja krzywa, zmuszajac cie do odbicia, w ktoras strone i walka wraca do punktu b).
d) jesli dobrze rozegrasz punkt b) masz duza szanse wejsc przeciwnikowi, ktory sie pogubi na ogon.
e) PR0-wrog podczas punktu b) moze niewyprzedzic cie, stosujac roznego rodzaju zabiegi i manewry na przyklad: lag pursuit, barrel roll attack (beczka ofensywna), wiaze sie to czesto z ustawieniem przepustnicy na 50-75%...
Reasumujac - punkt b) to nic innego niz klasyczne nozyce (scissors lub vertical rolling scissors).
Zeby przeprowadzic tego typu manewry musisz miec opanowane kamery, mape (wzgorza, kominy itd.) umiec prowadzic maszyne uzywajac kamery flyby. Sklada sie na to wiele umiejetnosci i tony wyczucia takze moge spokojnie napisac, ze wiedzy zawartej w tym poscie bardzo dlugo jeszcze nie wykorzystasz, mimo iz jest przekazana w sposob lopatologiczny. Jesli ktos napisze, ze musisz cos wyczuc to nie dlatego, ze jest niemily...