Teraz jest 22 lis 2024, 12:56

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 lut 2009, 18:08 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 21:49
Posty: 785
Lokalizacja: nadbużańska dzicz
Bawiąc się GTA IV (tfu...) zaktualizowałem sterowniki do karty graficznej i ku mojemu zdziwieniu straciłem shader przy krwawieniu postaci :(

Pomogła dezaktualizacja sterownika karty do wersji 175.19 dostępnej bez problemu w archiwum sterowników na stronie Nvidii. Sprawdzone dla GF 7600GS na Windows 2003 Server R2.

Zdaje się, że MK miał podobny problem, więc polecam zabawę ze sterownikami. Zwłaszcza, że przy braku paska HP (ach ten "realizm") brak shadera potrafi być upierdliwy :?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lut 2009, 22:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2003, 16:59
Posty: 2604
Niestety nie tylko ja miałem(i mam dalej)ten problem,sprawdzałem większość sterów z 17x. i 18x i nic,podobnie zabawa w zmianę ustawień graficznych sugerowanych na forum FH http://forums.filefront.com/fh-bug-reporting/390503-missing-wound-shader.html

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lut 2009, 23:43 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 21:49
Posty: 785
Lokalizacja: nadbużańska dzicz
Same Nvidie - jak miło :?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 lut 2009, 23:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2003, 16:59
Posty: 2604
Tak samo jest z miganiem tekstur BF2/FH2 na GF,też nie ma na to lekarstwa nawet na forum nvidii nic sensownego nie napisali,podobno na Radeonach tego nie ma a pojawiło się z serią 8 GF


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lut 2009, 10:43 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 21:49
Posty: 785
Lokalizacja: nadbużańska dzicz
Na 7 jakoś tego mocno nie widać, ale za to w sterownikach o BF2 już zapomnieli :?
Z ATI też nie jest różowo - nie przyjmuje niektórych formatów tekstur. Mieliśmy już przypadki, że niektóre mapy nie działały na starych ATI (seria 9xxx), wiec też trzeba uważać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 lut 2009, 18:03 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lut 2004, 18:16
Posty: 3389
Lokalizacja: Kraków
Ja jadę na sterownikach 169.21 - karta GF8600GT. Trzymam je z uwagi na minimum problemów z aplikacjami - zarówno dziadek BF chodzi ładnie, jak i dwójka. Jeżeli ktoś ma migające tekstury i inne artefakty radzę spróbować te stery.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lut 2009, 15:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2003, 16:59
Posty: 2604
Jest chyba winowajca braku shadera to AA,po wyłączeniu w grze pojawia się blur wsio jest ok ale gra wygląda strasznie brzydko jak dla mnie bez AA,przy włączeniu nawet 2x AA blur znika...więc dalej jesteśmy w punkcie wyjścia

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lut 2009, 23:26 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 21:49
Posty: 785
Lokalizacja: nadbużańska dzicz
Ja gram cały czas z AAx4 i shader jest.

Przy okazji... Szukałem kiedyś rozwiązania innego problemu, ale bezskutecznie. Przy efekcie metalicznego pobłysku na broni, czy też pojazdach nie mam płynnego przejścia między odcieniami, tylko wyraźnie "schodkowanie". Podobnie jest z teksturami o dużych wymiarach np nieba i to nie tylko w BF2. Wygląda to tak jakby karta mimo 32 bitowego obrazu, te tekstury wyświetlała jako 16 bit. Przy czym jestem prawie pewien, że nie miałem tego na poprzedniej karcie ATI:
Obrazek

Sprawdzałem już z różnymi ustawieniami jakości w panelu sterowania Nvidia, z wyłączonymi optymalizacjami dla filtrowania tekstur itp i nic z tego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2009, 00:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2003, 16:59
Posty: 2604
To dziwne,może AA jest inaczej generowane na danym modelu kart na 2x czy 4x AA nie ma shadera,tak samo jak się wymusi AA w control panelu nvidii :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lut 2009, 15:10 
Offline

Dołączył(a): 18 sty 2007, 14:03
Posty: 39
To może spróbujcie ustawić AAx8


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2009, 02:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2003, 16:59
Posty: 2604
Porobiłem trochę testów i ostatnie drivery na których jest shader to 177.83

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2009, 09:14 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 21:49
Posty: 785
Lokalizacja: nadbużańska dzicz
Mnie już witki opadają - to jest normalnie jakaś kara za skok w bok po tylu latach z ATI. Na podanych przeze mnie sterownikach mam celownik (ten BF-owy krzyżyk) w odcieniach szarości. Cofnę się chyba do 169.21 jak radzi Hynol.

Poprawka:
To nie sterowniki, lecz PR 0.8 :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 wrz 2009, 16:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2003, 16:59
Posty: 2604
Jest podobno metoda ale na 190.38 sterach u mnie nie działa http://fhpubforum.warumdarum.de/index.php?topic=2108.msg41001#new

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 wrz 2009, 18:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lip 2006, 08:46
Posty: 127
Lokalizacja: Festung Breslau
Ja też nie mam tego krwawienia i nie mam zamiaru go mieć:) Myślałem, że po prostu to usuneli... w każdym razie po trafieniu łatwiej oddać, a z tym czerwonym zblurowanym ekranie to człowiek ma tylko ochotę umrzeć;)
Precz z szaderami! :stupid:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 wrz 2009, 20:39 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2005, 21:49
Posty: 785
Lokalizacja: nadbużańska dzicz
Cheater :P A na serio, wszystko fajnie, tyle, że paska zdrowia nie ma, a bez tego nieszczęsnego shadera, czasem w ferworze walki nie zauważę, że mobilność mego wirtualnego wojaka ograniczona, tym bardziej, że jego stękania nie usłyszę, gdy wrzawa wokół. No i zgon znikąd zamiast poratować się opatrunkiem :)

Nvidia wie o naszej niedoli - a jakże! Na forum betatesterów, ktoś znalazł w liście "znanych problemów" sterowników do kart quado problemy z shaderami w BF2 w połączeniu z AA. Cóż może sobie przypomną o nas za sprawą premiery 1.5. Mi zaś już się nie chce testować - w sumie na tej karcie tylko w FH2 i EU3 gram, a jak co wyjdzie sposobnego do zagrania, to i tak będę musiał pewnie kartę zmienić - nie tylko nowy sterownik.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL