Uapa napisał(a):
Nie, nie można. Odblokowanie broni następuje podczas gry w necie. Można natomiast ściągnąć mod pozwalający mieć odblokowane bronie w single'u.
Panie moderator, no bójże się pan Darwina, taki stary wyga battlefieldowy i takie rzeczy pan wygadujesz...
Daje się odblokować bronie w singlu, z tym że istnieje kilka ograniczeń po zakończeniu całego tego procesu.
Po 1. POD ŻADNYM POZOREM nie należy stosować poniższego przepisu na "właściwym" BF2, bo PunkBuster będzie bezlitośnie kickował z serwerów. Najlepiej użyć go na jakimś modzie - ja użyłem go na BF2Sp64.
Po 2. Dobrze jest mieć zainstalowane SF i patch co najmniej 1.41 (1.50 nie zaszkodzi...)
Po 3. Po zakończeniu procesu "nibyodblokowywania" mamy dostępne tylko unlocki. Nie da się wybrać broni standardowej w czasie gry. Przywrócić "standard" można tylko cofając zmiany w edytowanym pliku konfiguracyjnym.
Po 3a. GUI przy wyborze klasy pokazuje obrazki "standard", niezależnie od tego co został "nibyodblokowane". Strzałka służąca do wyboru unlocka jest nieaktywna.
Po 4. "Nibyodblokowanie" broni dla klasy X dotyczy WSZYSTKICH żołnierzy - w tym i botów - którzy używają tego kitu. Czyli jeśli "nibyodblokujesz" G36E dla US Medica, wszyscy US medycy w grze będą używać G36E zamiast M16.
Po 5. Przy próbie gry po LAN wszyscy uczestnicy muszą mieć identyczny zakres "nibyodlokowań", inaczej gra zgłosi błąd synchronizacji i zrobi CTD.
To był nudny disclaimer
, a teraz do rzeczy... /UWAGA: Przepis dotyczy moda BF2SP64 w wersji 2.32, zainstalowanego na BF2 + SF i patchem 1.50, ale bez trudu da się zastosować do właściwie każdego moda... Podane ścieżki są przykładowe i mogą się różnić od tych które masz w swoim kompie./
Instalujemy BF2SP64, postępując według normalnej procedury i wskazówek instalatora. Na razie zostawiamy go w spokoju.
Idziemy do katalogu C:/Program Files/EA GAMES/Battlefield 2/mods/bf2 i kopiujemy (nie WYCINAMY!) plik o nazwie "Objects_server.zip"
Skopiowany plik wklejamy w jakieś tymczasowe "spokojne miejsce", gdzie będzie można spokojnie nad nim pracować (najlepiej nowy, pusty folder, nazwa dowolna).
Używając WinZipa albo WinRara (ten drugi lepszy) rozpakowujemy skopiowany "Objects_server.zip" do tego samego katalogu w który go wkleiliśmy. Powinniśmy otrzymać ok. 14 folderów o różnych nazwach. Nas interesuje ten o nazwie "Kits". Klikamy go prawym klawiszem myszy i następnie USUWAMY atrybut "tylko do odczytu" (o ile jest ustawiony) dla tego folderu i wszystkich jego podfolderów. Potem otwieramy folder.
W tymże katalogu "Kits" powinny być foldery o nazwach "ai", "ch", "Mec", "UE" "US", "FallingKitParts". Pierwszy i ostatni nas nie interesuje, pozostałe odpowiadają wojakom odpowiednich stron występującym w konflikcie.
Powiedzmy że chcemy "nibyodblokować" bronie dla US Marines. Otwieramy więc folder o nazwie "US". Wewnątrz będzie kilkanaście plików z rozszerzeniem .con i nazwą odpowiadającą klasie wojaka (np. "US_Medic.con").
Wybieramy klasę wojaka któego chcemy "nibyodblokować" - w tym przykładzie pobawimy się snajperem, więc interesuje nas plik "US_Sniper.con". Otwieramy ten plik w edytorze tekstowym. UWAGA!!! Word, Writer, WordPad i inne "profesjonalne" edytory tekstu
SIĘ DO TEGO NIE NADAJĄ. Używaj takiego edytora który zapisuje pliki tekstowe w czystym ASCII. Może być Notepad, ja używam darmowego TextPad, można też użyć np. Notepad++.
Po otwarciu pliku idziemy na jego koniec i szukamy tekstu:
Kod:
ObjectTemplate.create ItemContainer UnlockUSSniper
ObjectTemplate.addTemplate ussni_m95_barret
ObjectTemplate.unlockLevel 1
ObjectTemplate.create ItemContainer UnlockUSSniper2
ObjectTemplate.addTemplate gbrif_l96a1
ObjectTemplate.replaceItem USRIF_M24
ObjectTemplate.replaceItem ussni_m95_barret
ObjectTemplate.unlockLevel 2
Parametr po "ObjectTemplate.unlockLevel" decyduje czy PIERWSZA broń wyszczególniona w liście powyżej niego jest odblokowana czy nie. 0 - odblokowana, każda inna liczba - zablokowana. Jeśli gra znajdzie polecenie odblokowania (parametr ustawiony na "0"), ignoruje ewentualne dalsze "unlocki". Oznacza to tyle że można odblokować albo TYLKO M95 albo TYLKO L96A1 - nie da się obu na raz, mimo że w pliku są dwa wystąpienia "ObjectTemplate.unlockLevel".
Poniższy przykład udostępnia L96A1 w singlu:
Kod:
ObjectTemplate.create ItemContainer UnlockUSSniper
ObjectTemplate.addTemplate ussni_m95_barret
ObjectTemplate.unlockLevel 1
ObjectTemplate.create ItemContainer UnlockUSSniper2
ObjectTemplate.addTemplate gbrif_l96a1
ObjectTemplate.replaceItem USRIF_M24
ObjectTemplate.replaceItem ussni_m95_barret
ObjectTemplate.unlockLevel 0
Proszę zwrócić uwagę, że chociaż "odblokowana" jest cała lista z "UnlockUSSniper2", tylko L96A1 będzie dostępne, bo jest pierwsze na liście.
Jeśli chcemy mieć M95 zamiast L96, po prostu zamieniamy miejscami 0 i 1 po "ObjectTemplate.unlockLevel"
Zapisujemy wyedytowany plik (jako czysty plik tekstowy, nadpisując oryginał) i - jeśli chcemy - otwieramy nowy dla innej klasy / narodowości i "unlockujemy" bronie które chcemy. Zapisujemy zmienione pliki.
Kiedy skończymy odblokowywanie uaktualniamy plik "Objects_server.zip"; najprościej zrobić to zwyczajnie przeciągając folder "Kits" na ikonę "Objects_server.zip". Jeśli mamy prawidłowo zainstalowanego i zintegrowanego z Windowsami WinRara archiwum "Objects_server.zip" powinno zostać uzupełnione o folder "Kits" z nową zawartością.
Idziemy do katalogu singlowego moda dla którego chcemy udostępnić nowe bronie, w tym przykładzie
C:/Program Files/EA GAMES/Battlefield 2/mods/Bf2SP64
zmieniamy nazwę istniejącego tam "Objects_server.zip" na jakąś inną (np. OLD_Objects_server.old) i następnie wklejamy "Objects_server.zip" nad którym przed chwilą pracowaliśmy.
Ot i wszystko. Od teraz w grze na singlu mamy dostępne nowe bronie które sobie wybraliśmy...
Przypominam że jeśli chcemy pograć z kumplami po LAN z wykorzystaniem "nowych" broni, na każdym kompie musi być identyczny "Objects_server.zip"!
Miłej zabawy!
oh_p