Teraz jest 18 gru 2024, 08:57

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 mar 2010, 14:34 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2010, 16:05
Posty: 33
Poradnik do BC2: Recon

Oparty (po części) na zasadzie szablonu poradnika autorstwa Qusso.

Recon:

Klasa ta jest przez wszystkich nazywana "nieprzydatnymi kamperami grającymi dla k/d ratio". Zaznaczam, że wszyscy którzy tak myślą są w błędzie. Reconi nie grają dla k/d ratio. Po prostu reconi nie są do walki na małe i średnie dystanse, a na duże i wielkie. To że nikt ich nie potrafi zdjąć - nie mój problem ;)

Recon dzieli się na 2 typy: Snajper/Zwiadowca.

1. Snajper:

I. Swoje cele likwiduje na odległość, często bardzo dużą, za pomocą karabinów snajperskich. Od samego początku kierujemy się zasadą "One Shot One Kill" ( Jeden strzał Jeden Trup ). Pozwoli to nam dążyć do perfekcji w zabijaniu na odległość.
Trzema najlepszymi karabinami są (wg. mnie): M24, GOL Magnum i M95. Ze względu na ich celność i zadawane obrażenia są najczęściej wybieranymi karabinami snajperskimi przez większość snajperów w grze.
Różnica między M24 a GOL'em jest niewielka (celność i zadawane obrażenia - w małym stopniu), oprócz tego, że luneta tego drugiego jest pozbawiona "swing effect'u" (efekt huśtania się celownika). Różnica między powyższymi dwoma karabinami, a M95 jest nieco większa, ponieważ za pomocą M95 możemy zapewniać pilotom awaryjne lądowanie. ( Zadawane obrażenia: ok. 97/ z amunicją magnum: ok. 99 )
II. Grając jako Snajper na dużych mapach wybieramy którąkolwiek broń z trzech wyżej wymienionych i znajdujemy sobie jakiś spot ( miejsce gdzie jesteśmy niewidoczni lub mało widoczni, a zarazem mamy duży zasięg widzenia ). Należy pamiętać, że w grze ( jak już pewnie zdążyliście zauważyć ) rządzi grawitacja.
Dlatego też mając na celowniku wroga ( zależnie od odległości ) musimy wziąć na nią poprawkę:
( 1. Jeśli cel stoi - kilka pikseli nad nim. 2. Jeśli jest w ruchu - kilka pikseli w górę i kilka pikseli przed żołnierza - zależnie od kierunku w którym biegnie ).
Wymaga to regularnych ćwiczeń i uczeniu się na swoich błędach. Pamiętać trzeba także o trzymaniu przycisku strzału po jego oddaniu - widzimy wtedy gdzie pocisk trafia i za drugim razem, jeśli pierwszy strzał był chybiony, trafiamy.
III. Żeby nie dać się zajść od tyłu i być nazywanym "dogtagiem" rzucamy jeden sensor ruchu pod swoje nogi (obserwujemy wtedy minimapę) i jeden gdzieś w pole bitwy żeby drużyna mogła łatwiej radzić sobie z przeciwnikami.
IV. Spotujemy ( naciskamy Q ile się da ) - jest to podstawą dobrego snajpera - pomagamy w ten sposób drużynie i nic nie tracimy ( dostajemy punkty za dostrzeżenie).
V. Najważniejsze to działać szybko i po cichu wtedy przy odrobinie szczęścia nie zostaniemy zauważeni.

2. Zwiadowca:

I. Zwiadowca to drugi typ recona, nienazywany kamperem, działający często za linią wroga. Wyposażony w M14, strzelbę Saiga lub też czasami karabin snajperski na małe dystanse - SWU czy VSS. Jest bardzo zabójczy tam, gdzie nikt się go nie spodziewa. Jest to pewien rodzaj sabotażysty, ponieważ po cichu, niezauważenie może przekraść się do stacji przekaźnikowej zdając się na swój ghillie suit ( w krzakach jest małe prawdopodobieństwo że ktoś go zobaczy ).
II. Kiedy rozpoczyna się strzelanina nie jest - jak w przypadku snajpera - "bezbronny". Karabiny których może używać zwiadowca są dobre do walki na mały i średni dystans i równają się nawet z niektórymi broniami Assaulta czy Engineera.
III. Sensory ruchu jak w przypadku snajpera przydają się reszcie drużyny, dlatego trzeba je rozrzucać po polu bitwy.
IV. Spotowanie - wiadomo - zawsze i wszędzie.

_________________
Obrazek
One Rule One Shot One Kill


Ostatnio edytowano 24 mar 2010, 15:36 przez snipe313, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2010, 15:25 
Offline

Dołączył(a): 13 mar 2010, 16:43
Posty: 54
Lokalizacja: Pustynia Atakama
Dzięki przed tym poradnikiem myślałem że nigdy nie będę tą klasą ale ty mnie przekonałeś.A do tego że snajper nie gra dla k/d ratio to też masz trochę racji ale większość właśnie gra dla ratio to tyle a przy okazji to cześć wszystkim.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2010, 16:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2010, 19:05
Posty: 21
Lokalizacja: Toruń
nie zgadzam się z tym co piszesz że M95 jest lepsze od GOL, mi akurat lepiej się gra GOLem uwielbiam jego celność ;) M95 ma za słabą celność oprócz kopa nic sobą nie prezentuje, grając Reconem staram się trafiać w głowę wiec jego moc jest wystarczająca aby zabić 1 strzałem i o wiele łatwiej jest mi wycelować.

_________________
Twój podpis był sprzeczny z regulaminem i został usunięty. Uapa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2010, 17:04 
Offline

Dołączył(a): 28 lut 2010, 14:39
Posty: 10
No Ameryki nie odkryłeś, chociaż może do większości ludzi dla których recon jest "ciotą" trafią te słowa i przestaną chociaż ich tak nazywać. Powiem krótko: jeśli ktoś potrafi grać zespołowo, trochę siedzi w militariach-zwiad i osłona takiego żołnierza jest nie oceniona. Da się to nawet odczuć w grze.

Oczywiście snajper musi wiedzieć jak grać, bo jednak pełno jest ludzi którzy grają tylko i wyłącznie dla ratio :wink:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2010, 17:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2010, 12:21
Posty: 42
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
IV. Spotujemy ( naciskamy Q ile się da ) - jest to podstawą dobrego snajpera - pomagamy w ten sposób drużynie i nic nie tracimy ( dostajemy punkty za dostrzeżenie).
V. Najważniejsze to działać szybko i po cichu wtedy przy odrobinie szczęścia nie zostaniemy zauważeni.


jesli chodzi o spotowanie i "Q" to to jest podstawą każdej klasy , szczegolnie meda i recona , ale kazdy powinien to robic ,spamujcie Q przy kazdym celowaniu w przeciwnika lub jak tylko go zauwazycie , wycelowac na pol sekundy i nacisnac Q nikomu nie zaszkodzi a pomoc moze bardzo , szczegolnie jak przeciwnik zbliza sie do Mcomu lub do flagi , jesli chodzi o miejsca "campowania" to ja wyznaje zasade im wiecej w ruchu tym lepiej , ja mam kilka swoich spotow na kazdej mapie ale rzadko jestem tam dluzej niz 1-2 minuty , dobry sniper nie powinien miec problemow w zabijaniu w ruchu i na srednim dystansie co do broni :

GOL - najlepszy na najwieksze dystanse plusem jest szybcie przeladowanie pociskow i magazynka ( bardzo dobra bron na Hardcore mode )

M24 - ( podobnie jak GOL tylko szybsze przeladowanie i troche gorsza celnosc i mniejszy dmg , ale szybkosc przeladowania nadrabia te wady )

M95 - dobry na duze dystanse i olbrzymim plusem jest to ze to jedyna snajperka na softkorze ktory sciaga chopery , dobry na sofcore . Jesli chodzi o ta bron to brak celnosci latwo naprawic Perkiem ktory ja poprawia na kazdym dystansie (nigdy nie uzywam "automatycznego spotowania" bo i tak dziala gorzej niz "Q"

SV98 - bardzo dobra na Hardcore mode , ale ssie na softcorze

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2010, 17:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 mar 2010, 22:31
Posty: 88
Lokalizacja: Ozorków
Dobrze by było gdyby moderator przypiął obydwa poradniki (Medic i Recon) :) Byłyby wtedy bardziej widoczne :wink:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2010, 19:15 
Offline
Moderator forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lut 2005, 17:14
Posty: 1116
Lokalizacja: Poznań
Ładnie, brakuje tylko jednego punktu - grając klasą recon, pomyśl czy teraz jesteś potrzebny teraz drużynie. Myślący gracz sprawdzi ile snajperów jest w teamie i czy kolejny się przyda.
O ile w trybie conquest snajper dobrze osłania flagę czy czyści podejście + osłona ogniem moździerza, to w trybie rush podczas ataku 9-13 snajperów to pewna przegrana. Dla broniących się z kolei snajperzy potrafią stworzyć prawdziwą ścianę śmierci przez która ciężko się przebić.
Podsumowując każda klasa , a ta w szczególności wymaga myślenia w kategoriach zespół ---> squad ----> ja

_________________
Zwycięstwo nie wymaga tłumaczenia, porażka na nie nie pozwala.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2010, 19:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2010, 12:21
Posty: 42
Lokalizacja: Poznań
zgadzam sie w 100 %, to powinno byc oczywiste ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2010, 19:33 
Offline

Dołączył(a): 6 lut 2010, 12:26
Posty: 15
Jedyne sajperki które są kozackie to M95 i GOL , ale GOL lepszy XD . Na dalekie dystanse M95 trochę znosi i to przeszkadza , lecz możliwość zrobienia double killa jest kusząca :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2010, 20:19 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2005, 20:16
Posty: 3937
Lokalizacja: Białystok
Twoface napisał(a):
Jedyne sajperki które są kozackie to M95 i GOL , ale GOL lepszy XD . Na dalekie dystanse M95 trochę znosi i to przeszkadza , lecz możliwość zrobienia double killa jest kusząca :D

Na GOLu też można zrobić double kill :) Wiem bo to na nim zrobiłem jedyny taki frag jak dotąd

_________________
Obrazek

I'm as cold as the cold wind blows


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2010, 21:05 
Offline

Dołączył(a): 16 lut 2010, 02:44
Posty: 7
Od siebie dodam, że bardzo ważne jest częste zmienianie miejsca. Stanie w jednym miejscu chwały nikomu nie przyniosło. Staraj strzelać się w głowę. Niech to będzie pewny strzał, a nie strzelanie "a może mi się uda". Czasem lepiej chwilę poczekać na dogodną sytuację i dopiero strzelić niż zdradzić swoją pozycję. Bądź kreatywny. Mapy w BC2 są ogromne i jest na nich bardzo wiele dogodnych miejsc gdzie nawet przeciwnik nie zajrzy. Czasami nawet warto odłączyć się od teamu, bo niektórzy ułomni gracze lubią zdradzić Twoją pozycję :)

Jeżeli jesteś dobrym snajperem a heady wchodzą co strzał - to profesja dla Ciebie. Jeżeli nie - drużynie się raczej nie przydasz.

Osobiście polecam M95 - bardzo dobrze się nią gra, opad pocisku jest chyba nawet mniejszy od innych karabinów wyborowych.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2010, 23:03 
Offline
Redaktor Battlefield.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2010, 16:05
Posty: 33
Patras1994 napisał(a):
nie zgadzam się z tym co piszesz że M95 jest lepsze od GOL, mi akurat lepiej się gra GOLem uwielbiam jego celność ;) M95 ma za słabą celność oprócz kopa nic sobą nie prezentuje, grając Reconem staram się trafiać w głowę wiec jego moc jest wystarczająca aby zabić 1 strzałem i o wiele łatwiej jest mi wycelować.


Z tego co mi wiadomo to nie napisałem, że M95 jest lepsze. Napisałem tylko, że między M24 i GOL Magnum, a M95 jest różnica.

_________________
Obrazek
One Rule One Shot One Kill


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2010, 23:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sty 2010, 20:00
Posty: 54
Mi zostal sentyment z bf2 do M24, jej uzywam zawsze gdy gram reconem [duzo nie gram, ale teraz trzeba i jemu wszystkie bronie odblokowac] , troche GOLem sie bawilem, ale roznicy pomiedzy m24 a nim nie widze, co do Bareta to bardzo ladnie w szturmie bez celownika przeszywa ludzikow ;-P, choc i inne potrafia czasami niechcacy wypalic w glowe, nie to co w Dwojce bylo... zeby zabic kogos tam bez celownika to potrzeba bylo cudu, albo dwoch ;p

_________________
ESL profile
inVade


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2010, 23:26 
Offline

Dołączył(a): 13 lut 2010, 11:47
Posty: 34
a ja mam takie pytanko/zastrzeżenie co do sensorów ruchu, z tego co zauważyłem tylko 1 działa:D, a konkretnie rzuć jeden przed siebie i jeden za siebie i tylko jeden będzie działać(przynajmiej ja tak mam)

a tak jeszcze to czy opłaca się brać amunicje "am magn" czy jakoś tak co daje że na dalsze odległości lecą kule czy coś takiego:p??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2010, 23:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 mar 2010, 11:35
Posty: 36
Lokalizacja: Poznań
Thorge napisał(a):
Mapy w BC2 są ogromne


Troche poleciales :)


Sensor mozna miedzy na ziemi tylko 1 w danym momencie, rzucenie kolejne anuluje poprzedni.
Amunicja magnum zwieksza dmg naprawde minimalnie, wg mnie do recona nie warto.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL