Poradnik do BC2: ReconOparty (po części) na zasadzie szablonu poradnika autorstwa Qusso.
Recon:Klasa ta jest przez wszystkich nazywana "nieprzydatnymi kamperami grającymi dla k/d ratio". Zaznaczam, że wszyscy którzy tak myślą są w błędzie. Reconi nie grają dla k/d ratio. Po prostu reconi nie są do walki na małe i średnie dystanse, a na duże i wielkie. To że nikt ich nie potrafi zdjąć - nie mój problem
Recon dzieli się na 2 typy: Snajper/Zwiadowca.
1. Snajper:I. Swoje cele likwiduje na odległość, często bardzo dużą, za pomocą karabinów snajperskich. Od samego początku kierujemy się zasadą "One Shot One Kill" ( Jeden strzał Jeden Trup ). Pozwoli to nam dążyć do perfekcji w zabijaniu na odległość.
Trzema najlepszymi karabinami są (wg. mnie): M24, GOL Magnum i M95. Ze względu na ich celność i zadawane obrażenia są najczęściej wybieranymi karabinami snajperskimi przez większość snajperów w grze.
Różnica między M24 a GOL'em jest niewielka (celność i zadawane obrażenia - w małym stopniu), oprócz tego, że luneta tego drugiego jest pozbawiona "swing effect'u" (efekt huśtania się celownika). Różnica między powyższymi dwoma karabinami, a M95 jest nieco większa, ponieważ za pomocą M95 możemy zapewniać pilotom awaryjne lądowanie. ( Zadawane obrażenia: ok. 97/ z amunicją magnum: ok. 99 )
II. Grając jako Snajper na dużych mapach wybieramy którąkolwiek broń z trzech wyżej wymienionych i znajdujemy sobie jakiś spot ( miejsce gdzie jesteśmy niewidoczni lub mało widoczni, a zarazem mamy duży zasięg widzenia ). Należy pamiętać, że w grze ( jak już pewnie zdążyliście zauważyć ) rządzi grawitacja.
Dlatego też mając na celowniku wroga ( zależnie od odległości ) musimy wziąć na nią poprawkę:
( 1. Jeśli cel stoi - kilka pikseli nad nim. 2. Jeśli jest w ruchu - kilka pikseli w górę i kilka pikseli przed żołnierza - zależnie od kierunku w którym biegnie ).
Wymaga to regularnych ćwiczeń i uczeniu się na swoich błędach. Pamiętać trzeba także o trzymaniu przycisku strzału po jego oddaniu - widzimy wtedy gdzie pocisk trafia i za drugim razem, jeśli pierwszy strzał był chybiony, trafiamy.
III. Żeby nie dać się zajść od tyłu i być nazywanym "dogtagiem" rzucamy jeden sensor ruchu pod swoje nogi (obserwujemy wtedy minimapę) i jeden gdzieś w pole bitwy żeby drużyna mogła łatwiej radzić sobie z przeciwnikami.
IV. Spotujemy ( naciskamy Q ile się da ) - jest to podstawą dobrego snajpera - pomagamy w ten sposób drużynie i nic nie tracimy ( dostajemy punkty za dostrzeżenie).
V. Najważniejsze to działać szybko i po cichu wtedy przy odrobinie szczęścia nie zostaniemy zauważeni.
2. Zwiadowca:I. Zwiadowca to drugi typ recona, nienazywany kamperem, działający często za linią wroga. Wyposażony w M14, strzelbę Saiga lub też czasami karabin snajperski na małe dystanse - SWU czy VSS. Jest bardzo zabójczy tam, gdzie nikt się go nie spodziewa. Jest to pewien rodzaj sabotażysty, ponieważ po cichu, niezauważenie może przekraść się do stacji przekaźnikowej zdając się na swój ghillie suit ( w krzakach jest małe prawdopodobieństwo że ktoś go zobaczy ).
II. Kiedy rozpoczyna się strzelanina nie jest - jak w przypadku snajpera - "bezbronny". Karabiny których może używać zwiadowca są dobre do walki na mały i średni dystans i równają się nawet z niektórymi broniami Assaulta czy Engineera.
III. Sensory ruchu jak w przypadku snajpera przydają się reszcie drużyny, dlatego trzeba je rozrzucać po polu bitwy.
IV. Spotowanie - wiadomo - zawsze i wszędzie.
_________________
One Rule One Shot One Kill