nie znam sie na serwerach, ale wydaje mi sie, że nikt nie ma prawa zabronić podpinania czegokolwiek
jest wiele "klanów" które same sobie ustalają listę "addonów" którymi grają
i tu nie ma ograniczeń, tylko np. kilkunastu gości ustala "gramy niemcami wersja xxx z dnia xxx"
"gramy polakami wersja xxxx" "gramy rosjanami wersja xxxx" i tak to działa
nie wiem czy na serwer trzeba ładować cały addon czy tylko BIKEY od addonu
nie umiem na to pytanie odpowiedzieć
wiem, że "addony" można mieszać o ile się "nie gryzą", a gryzienie się wynika z :
- różnych balistyk (np. armia państwa X ma karabiny gdzie jakiś idiota daje nienormalny zasięg strzału dla AI, a druga armia Y ma karabiny z zasięgiem dobrym do gry w singlu
wówczas AI z addonu X zacznie strzelać zanim AI wogóle pomyśli o tym, że jest w zasięgu
taka niekompatybilność ma znaczenie w "coopach" gdzie grasz z udziałem AI (botów) )
- kiepski technicznie addon, powodujący wywałki, błędy, ctd
- addony które dublują tą samą klasę i wywołują konflikt (ale to rzadkość, każdy z nas przestrzega "tagów w klasach", więc sie tego unika, tylko totalne nooby robią addony bez tej świadomości, ale to raczej tylko na początku "kariery" )
pojęcia gryzienia się addonów są raczej rzadkie
czym innym jest brak wiedzy, który powoduje, że ktoś zadaje głupie pytania (nie do Was to piszę) ale czasem mnie ktoś pyta "a czy ten addon jest kompatybilny z modem ACE" na przykład
a addon dodaje nową teksturę i nowy model do klasy karabinu zrobionej przez grę
od kiedy "tekstura" może być niekompatybilna ze "skryptami" ??
no ale właśnie jak ktoś ma zero pojęcia o działaniu gry to się martwi czy "samochód czerwony ma mniejszy opór powietrza niż niebieski i czy żółty pali więcej paliwa"
wiadomo, że ktoś kto ma bazowe pojęcie o aerodynamice padnie ze śmiechu na takie wątpliwości, tak samo i z grą...
no ale w końcu ludzie pytający pare lat temu w sklepie foto "gdzie w tej cyfrówce sie wymienia klisze" albo "a jak mi sie zdjęcia na karcie skończą, to co mam zrobić i jak je oddać do wywołania ? a to ja muszę mieć komputer ?" nie stanowili rzadkości
więc i osoby straszące "gryzieniem" się addonów też nie stanowią rzadkości, ale to raczej kwestia ich braku wiedzy
bo jeśli gra w multi jest player vs. player, bez udziału komputerowych botów, to nawet różnice w balistyce (zasięg) nie mają znaczenia, bo to człowiek strzela , wówczas tylko "celność" może mieć znaczenie
także nie ma co sie obawiać, a z PR w Arma myślę, że się ułoży, bo ja nic na przeciw nie mam, ale z kolei pytanie czy jest sens "podpinac" cokolwiek pod PR nie znając jego planów
nie wiem czy PR chce zrobić "jednostki paru najbardziej znanych krajów świata" czy chce "wydac podstawę skryptowo-enginową" (jak ACE)
ja na przykład nie ruszam "skryptów i zmian gameplay i enginu"
moje dodatki są "graficzne", bazują na "klasach bazowych" z gry, więc nawet czasem "sound mody" działają
w Armie są inne rozwiązania niż w BF i trudno je porównywać
nie znam BFu, ale jak pamiętam modding innych gier (RTCW, MOHAA, AVP, MaxPayne) to wymagały one ingerencji lub wręcz "hakowania" i "nadpisywania" oryginalnych plików
w Armie działa to tak:
jest folder addons : do niego wrzuca się pliki i działa
można stworzyć folder @nazwa_moda i odpalać gre z parametrem -@nazwa_modai tak to działa, prościzna, banał w użytkowaniu
a hostowanie gry jest proste, z tego co pamiętam (nawet nie mając serwera) można było zorganizować grę (kwestia IP) z domowego komputera, umawiając sie z paroma osobami np. przez GG czy TS
kiedyś tak z 2 czy 3 razy grałem z kolegami nawet bez żadnego serwera klanu, gdyż w grze jest opcja hostowania - ale tu jestem noobem, więc sie nie wypowiadam
niestety nie mam czasu na gry multi i zabawę (pieprz*** "uroki" bycia dorosłym)
ale powielę co napisał kolega powyżej, nie porównujcie doświadczeń z BF z Armą
główny powód tego, że ktoś mówi, że coś sie gryzie to zawiść, zazdrość, konflikty między ludźmi a nie miedzy plikaminie znam społeczności BF, ale poznałem OFP, Army od 5 lat
i wiem, że sa osoby dla których "nawet kiepski kwadrat wydany przez moda ABC jest lepszy niż super dokładny model zrobiony przez moda XYZ"
znam taki fanatyków co jak mod "xxxx" wyda naprawdę chu*** modele to oni pieją z zachwytu, a jak ty wydasz dużo lepsze to pisza, że to badziew, a jak dasz skriny co porównują oba modele... wówczas "aaa tam , drobne detale, że gdzieś trzeba śrubki szukać"
a jak ktoś jest "obiektywny" to od razu widać, że "model xxxx jest do kitu i nie przypomina realnego karabinu a model od kogoś innego ma realne szczegóły, prawidłowe proporcje"
często wśród graczy (młodych osób i mało mądrych czasem) panuje nacjonalizm, więc osoby z kraju X mogą mówić, że addony z kraju Y są złe i nie działają - o tym zapominacie mówiąc o "gryzieniu się addonów"
z własnego przykładu podam Wam jak kiedyś musiałem udowadniać screenami modelu nałożonego na zdjęcie broni, że moja jest okej, gdyż pewna osoba z pewnego kraju, bardzo nie lubiąca Polski każdy mój post kwitowała, że moje modele są kompletnie złe, mają kompletnie złe proporcje, mają kompletnie nieprawidłowe elementy itp. w końcu ta osoba nawet była zbanowana , ale dla "narodowca" z pewnego kraju, wszystko co zrobione w innym kraju było "złe"
wiec jeśli gracz np. anglojęzyczny czytał 50 postów jak coś jest do dupy a nie sprawdził i nie porównał to miał zły obraz
musicie pamiętać też o tym , co się nazywa "brakiem wiedzy" , czasem ten gracz anglojęzyczny
wszystko nazywa "ej kej forty sewen", nie odróżni AKM or AK74M or wersji z innego kraju, dla niego wszystko jest AK47
więc jak coś nie ma "awsome" dźwięku to dla niego jest "useless" i stąd potem ktoś kto organizuje serwer może ocenić jakiś addon źle i nie dać go na serwer
czasem jest tak (znam to parokrotnie z autopsji), że ktoś chce "sławy" na czyimś wysiłku, mówi "daj mi pliki, wydam jako moje" a jak mu nie pozwolisz (co oczywiste, bo to setki godzin pracy) to taki chodzi po wszystkich forach i pisze "te addony są do dupy, mają kupe błędów, to nie działa, tamto wywala gre, złe, nie ściągajcie"
autentyk, znam 3 osoby co "flamowały" addony po odmowie dania im części plików , bo jedni spędzają setki godzin pracując ciężko a inni chcieli by to wydać pod swoją ksywą
stąd potem mogą sie brać texty o tym, że coś jest złe i do kitu
użytkownik gry , gracz, tego nie widzi, bo nie dostaje privów w stylu "daj modele x, y, z bo robię paka broni i mi ich brakuje" (tyle, że te modele to Twój cały pak a jemu brakuje ... 5 z 5 planowanych, słowem nie ma nic, ale planuje zrobić addon/moda)
pełno w społeczności gry osób co "zakładają moda" i "potrzebują grafika, modelarza, skryptera, mision makera, kogoś od konfigów" czyli... sami są "tylko leaderem"
i potem takie osoby też jęczą i jojczą
i pokazują niezadowolenie, że nie ich imię/ksywa jest przed plikiem
serio, nie kituję, znam klany co "mogły by grać jakbym im dał przerobić"
nie ważne, że wszystko działa, ale oni chcą wydać TEN SAM PLIK pod swoją nazwą, wówczas "będzie dobry"
czyli gdy mamy ten sam model np. AKMS to on jest dobry lub zły w zależności jaki "tag" jest przed plikiem - wg. nich
wiele klanów i tak przerabia i robi własne paczki, ponoć by MB oszczędzić
ale wiele z nich ma fobie "musi być nasza nazwa pliku"
zjawisko jakie paru z Was mogło zauważyć w pracy, gdy Wy zrobicie jakiś raport, plan, cośtam, a ktoś inny z radością zaniesie go dyrektorowi
w pracy takich ludzi nie znosimy, myślicie, że takich nie ma w społecznościach gier ???
często serwery są stawiane przez twórców modów, więc wiadomo, że nie dopuszczą innych addonów, gdyż promują swoje dzieła - oczywiste , bo to ich godziny pracy i chcą by ich zabawkami się bawiono w ich piaskownicy
no i jak "dzieci" to i "rambo" sie odzywa, więc np. dla dzieciaka co nie zna realne wojska, jak coś nie wygląda jak Ghost Recon i nie ma FN SCAR HK 416 z Acogiem to jest do kitu
znam gościa - autentyk, co bardzo krytykował moje addony, że sa złe i nierealne bo... Polacy nie mają u mnie w moim modzie T80, a wg. niego Beryl nie ma przełącznika ognia po lewej, tylko jest jak w AK a wogóle to bardziej bajeranckie kamizelki powinny być , bo on widział Grom w Ghost Recon
dla niego moje addony zapewne mocno się gryzły, zwłaszcza z wizją Gromu z Ghost Recon
dla jemu podobnych - by addon był popularny i nazywany "super" wystarczy nazwać go "special forces" i dać FN SCAR lub HK 416, wtedy nagle byle bzdet (prosty reskin bez umiejętności) staje sie super, ponieważ jest nazwany "speszal forses madafaka"
czasem wystarczy "dzieciakom" dać prosty reskin jednostki z gry, nazwać "special forces" , dać M4 z optyką i 1000 osób nagle chce w to grać, podczas gdy inny mod spędził 1000 godzin robiąc realnie całą armię danego kraju
najważniejsze by był "desert digital camo multicamo + super giwera + czarna kamizelka bo look badass " , a to, że np. 80% stanu danego kraju to AKMS, G3, FAL, M16 i ładownice przy pasku to nikogo nie obchodzi ;]
podam 3 przykłady:
- narobiłem sie ostro przy modzie o zimnej wojnie, dbałem o szczegóły, 200 modeli broni, 100 żołnierzy , ponad 100 pojazdów dla armi Układu Warszawskiego i Nato
narobiłem sie jak nie wiem przez prawie 2 lata
potem zrobiłem lekką edycje modelu M4 z gry, by go przerobić na HK 416 i wtedy ozwały się wielkie brawa
więc... prosty badziewny szybki (pare godzin) model "HK 416" zebrał więcej braw niż skomplikowany mod z super realnymi jednostkami robiony 2 lata
- zrobiłem polaka w polarze, czarny polar "are they Polish special forces ? super, gonna download it"
- kolega pokazał skriny GROMu do Army, od razu "super, special forces, gonna download it, why so weird camo , where is digital camo ?"
nie ważne, że to polskie jednostki... ale nazwa "special forces" to oni już ściągną, ale ... no kurcze czemu Polska nie ma ACU "what a shame"
także uwierzcie mi,
to gryzienie się to bardziej do ludzi niż do plików się odnosigryźć się mogą 2 mody zmieniające "gameplay" , ale "addon" dodający "nowe karabiny, nowe pojazdy i nowe ludziki" gryźć się nie może z addonem , który ma "nowy karabin, nowy czołg, nowy ludzik" (pod warunkiem, że tego drugiego nie robił porąbany nacjonalista dając super wytrzymały czołg i super celny karabin bo "nasz musi zawsze zwyciężyć" - a i tacy sie trafiają, uwierzcie mi )
większość addonów zrobionych przez "community" działa, rzadko coś sie gryzie, ale często argument o gryzieniu się pada , pytanie tylko czemu pada (odpowiedzią jest ten post m.in.)
jak sie chce i ma dobrą wole, to "żołnierz od X, karabin od Y, samochód od A, czołg od B" mogą działać
tylko, żeby jakiś małolat nie marudził "bo muszę 300 MB ściągać, 5 różnych plików to mi sie nie chce" - takich jest pełno
a ssą po 5 giga filmów, mp3, gier, torrentów, ale 100, 200 MB legalnego freeware'u już nie mogą
to też powód, że duży procent graczy gra na 1-2 modach max i marudzą, że nie mają czegoś, a to coś od miesięcy wydane
kiedyś czytałem wypowiedzi gości co by chcieli pograć wojskiem rodzimego kraju, a nigdy nie zaglądali na fora o grze
bo siedzieli na forach ogólno-komputerowych gdzie o danej grze był 1 topic, podczas gdy na forach (takich jak to) jest tych wątków dziesiątki :]
sory za długi wywód, ale generalnie chciałem pokazać, czemu czasem ludzie nie grają jakimiś addonami, nie znają ich wręcz lub mają o nich fałszywą opinię (wyrobioną przez innych)
na tym cierpi gracz, gdyż gra reskinem AK74 nazwanym Beryl, gra bardzo nieudanym reskinem ruskiego żołnierza przerobionym na "niby-pantere" bo np. pan X, Y nie lubią panów A, B co zrobili pak wojska Polskiego (przykładowo dałem Wojsko Polskie, ale wiadomo, że sytuacja dotyczy świata )